הכוחות הפיסיקליים הפועלים על מטוס
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הכוחות הפיסיקליים הפועלים על מטוס 

מאת    [ 26/02/2008 ]
מילים במאמר: 173   [ נצפה 4286 פעמים ]

 
 
כאשר המטוס נמצא בחניה, על הקרקע, משקל המטוס פועל בניצב למרכז כדור הארץ. המשקל עובר דרך מרכז הכובד של המטוס. בכך בא לידי בטוי בעיקר החוק השלישי של ניוטון: המטוס מפעיל על הקרקע כח השווה למשקלו, והקרקע מגיבה בעצמה זהה לכח שמפעיל משקל המטוס.

באויר: העילוי פועל מול משקל המטוס, כלומר, המשקל מושך את המטוס כלפי מטה והעילוי דוחק את המטוס כלפי מעלה. הגרר/התנגדות שמייצר גוף המטוס מושך את המטוס לאחור, ואילו הדחף/סחב שמייצר המנוע דוחף/סוחב את המטוס לפנים. כאשר העילוי פועל בעצמה זהה למשקל, המטוס שומר גובה. כאשר הדחף/סחב מייצרים עצמה זהה לגרר/התנגדות שמייצר גוף המטוס, המטוס ישמור מהירות קבועה. לכן, כאשר ארבעת הכוחות מאוזנים, אנו אומרים שהמטוס נמצא במצב של "שווי משקל".

"שיווי משקל" או "איזון כוחות": כשהמטוס טס ישרה ואופקית, במהירות קבועה ושומר גובה וכוון, ארבע הכוחות מאוזנים [עילוי (L) ?משקל (W), דחף/סחב (T) -גרר/התנגדות (D). במצב זה אנו אומרים ש"שקול הכוחות = אפס".

Drag = גרר
Thrust = דחף/סחב
Lift = עילוי
Weight = משקל

במטוסים קלים מקובל לומר שהיחס בין העילוי לבין המשקל הוא 10:1 לטובת העילוי.



משה - מדריך טיסה
http://www.tayas.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב