דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול לגאורגיה בתקופת החגים? 

מאת    [ 29/08/2013 ]

מילים במאמר: 334   [ נצפה 2112 פעמים ]

מבין שלל האפשרויות שיש לנו הישראלים לטיול החו"ל בחגים, עושה רושם שטיול לגאורגיה מוביל בראש. בסקרים שערכנו בשבועות האחרונים נראה כי השנה יטוסו יותר ויותר ישראלים לחבל הארץ שמציע את החופשה המושלמת.

אז מה יש שם, בגאורגיה, שמושך אותנו כל כך? בשיחות שערכנו עם מספר ישראלים שחזרו מגאורגיה נראה כי גאורגיה שומרת על מעמדה הרם כיעד תיירותי מועדף. זאת ועוד, בשעה שמדינות רבות ביבשת אירופה הפכו ליקרות עבור המטיילים הישראלים גאורגיה ממשיכה לספק את הרובד התיירותי חברתי ולהעניק תמורה מלאה עבור הכסף. בשיחות שערכנו עם מספר רב של ישראלים שזה עתה חזרו מאותו טיול בגאורגיה שבחנו, נדמה כי הנתונים מדברים בעד עצמם. גאורגיה, לטענתם, סיפקה את החופשה המושלמת. אבל במה דברים אמורים, האם טיול לגאורגיה יתאים גם למשפחות וגם לצעירים?

קצת היסטוריה

גאורגיה הינה מדינה קסומה שההיסטוריה שלה, לאורך כ-3,000 שנים, עמוסה בסיפורי עמים, אגדות, תרבות מיוחדת וכמובן אותנטיות שנשתמרה לאורך ההיסטוריה. רק ב-1991 היא קיבלה את עצמאותה חזרה מידי שלטון רוסי ומאז ועד היום היא פורחת ושוברת, כמו שאמרנו, שיאים תיירותיים בכל שנה מחדש. רוב האוכלוסייה בנויה מנוצרים אורתודוקסים והכנסיות ובתי התפילה במקום, במיוחד המוכרים והעתיקים שבהם, הפכו במרוצת השנים לנקודות תיירותיות מועדפות.

לצד הנצרות היהדות הגאורגית שמרה על גרעין חזק במקום. יש הסבורים שההיסטוריה של היהדות בגאורגיה מתייחסת עוד מתקופת בית ראשון. בשנות ה-70 של המאה ה-20 יהודי גאורגיה רבים עלו לארץ ישראל ועדיין הצליחו לשמר את אותו פולקלור היסטורי-תרבותי. התיאטראות במדינה כמו גם בתי התרבות האחרים מהווים אף הם נקודות ציון תיירותיות חשובות ומומלצות במיוחד. טיול לגאורגיה לוקח את הישראלי לעולם תרבותי ייחודי הכולל כמובן את הפן הקולינרי: כרמים רבים שנשתמרו במשך השנים ועבודת יין שעוברת מדור לדור הפכו אף הם לנוף מכובד בעולם האלכוהול בזירה הבינלאומית. בתי הקפה, המסעדות וכמובן המתכונים האותנטיים משחקים אף הם תפקיד מרכזי ומעניקים למטייל שלל שלם של אפשרויות.

בתוך כך, גאורגיה פונה גם לצעירים. טיולי נשים כמו גם טראקים לצעירים המבקשים לכבוש פסגות הרים מושלגות נרשמים אף הם. נראה כי טיול לגאורגיה פונה כאמור לכלל שכבות האוכלוסייה ומהווה נדבך מיוחד בתיירות החוץ הישראלית. 

קופי ותכנים לרשת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב