דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקום הפה - יישור שיניים 

מאת    [ 25/08/2013 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2471 פעמים ]

שיקום הפה – יישור שיניים

אחד המרכיבים של פה בריא ויפה הוא שיניים מסודרות וישרות. במקרים מסוימים די ביישור שיניים על מנת להשיג מראה מצודד ובריאות דנטלית טובה יותר, אולם ישנם גם מקרים שבהם רצוי לפנות למומחה לשיקום הפה על מנת שזה ישלב את היישור במסגרת טיפול כולל בבעיות נרחבות יותר הנוגעות לשיניים, לחניכיים ולשאר חלקי הפה.

מהו מומחה לשיקום הפה?

מומחה לשיקום הפה כשמו כן הוא, רופא שיניים אשר לאחר שש שנות לימוד המשיך ולמד 4.5 שנים נוספות שבהן התמחה בשיקום הפה על היבטיו השונים (ובנוסף עבר שני מבחנים אשר הסמיכו אותו כמומחה לשיקום הפה. לאחר המבחנים מוענקת תעודה רשמית ממשרד הבריאות – יש לדרוש אותה מכל מי שמציג עצמו כמומחה כנ"ל).

מספרם של המומחים לשיקום הפה בארץ מוערך בכמאה פחות או יותר (מספרן של מרפאות השיניים, לעומת זאת, נאמד בכ- 4,000). מומחה שכזה מושווה לא אחת לאדריכל, שכן הוא אמון על יצירת תוכנית טיפול כוללת למרכיבים השונים בפה, מכוון רופאים שונים בעלי התמחויות ספציפיות, מפקח עליהם ומתזמן את שלבי הטיפול השונים כדי להשיג תוצאה אופטימלית.

אחד המרכיבים של שיקום פה כולל הוא כאמור יישור שיניים. טיפול זה נדרש, בין השאר, כשהשיניים צפופות יתר על המידה, וכתוצאה מכך ישנן שיניים עקומות או כאלה העולות על שכנותיהן, כשהשיניים נמצאות בגבהים שונים או כשישנם מרווחים גדולים בין שן לשן.

חשוב לציין כי ליישור שיניים תרומה לא רק לאסתטיקה של הפה אלא גם לבריאות הדנטלית – בעיקר בזכות שיפור היגיינת הפה – ובמקרים מסוימים הוא תורם גם לאכילה ולעיכול וכן לדיבור.

השיטות השונות ליישור שיניים

בשנים האחרונות עלתה מאוד קרנן של שיטות יישור שיניים "בלתי נראות", כלומר כאלה שבניגוד ל"גשר" הוותיק והיעיל אינן יוצרות במהלך הטיפול מראה בולט שעלול למשוך תגובות שליליות.

שיטה אחת היא "גשר פנימי": בדומה לגשר ה"רגיל", גם בשיטה זו מוצמדים לשיניים סמכים, אולם ההבדל הוא שההצמדה מתבצעת מצידן הפנימי של השיניים כך שהם כמעט ואינם נראים. לצד היתרון האסתטי המשמעותי ישנם יתרונות נוספים – ובראשם אי הופעת כתמים על צידן החיצוני של השיניים – אולם כדאי לדעת שלשיטה זו יש גם חסרונות: ראשית, היא יקרה יותר. שנית, היא דורשת מיומנות גבוהה יותר מצד הרופא המטפל ולא כל רופא שיניים יבצע אותה בהצלחה, ושלישית, היא מחייבת תקופת הסתגלות מצד המטופל.

שיטה אחרת ליישור שיניים – בין אם במסגרת תוכנית כוללת לשיקום הפה ובין אם לאו – היא "גשר שקוף": בשיטה זו מורכבת על השיניים פלטה שקופה מותאמת אישית לפיו של המטופל. הפלטה נמצאת לאורך כל שעות היממה פרט לארוחות ולצחצוח השיניים, לא פוגעת בהיגיינת הפה במהלך תקופת היישור אולם גם היא יקרה יותר מסמכים רגילים וכן אינה יעילה במקרים בהם המטופל חורק שיניים במהלך השינה.

מרפאת השיניים שן-לין נמנית בין המרכזים הרפואיים המתקדמים בישראל להשתלות שיניים, שיקומי פה מורכבים וטיפולי אסתטיקה לשיפור החיוך.
המרכז הוקם בשנת 2000 ע"י ד"ר גרה נשאת, מנהל רפואי ובעלים, רופא שיניים DMD, בעל תואר אירופאי בכירורגיה אוראלית M.Sc.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב