דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכים ליצירת קשר של אימון עם חתולכם. 

מאת    [ 25/02/2008 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 4511 פעמים ]

הדרכים לבנות קשור יציב לאורך זמן עם חתולכם

בעלי חתולים רבים מתקשרים אלי ומבקשים לקבל טיפים שיעזרו להם להפוך את החתול למתלטף יותר/ליושב על ברכיים/לחברותי יותר ועוד. כל בעל חתולים וחתול החלומות שלו. אז איך עושים זאת כיצד בונים קשר של אמון ואהבה עם חתולכם קשר שבו תיהנו מחתולכם ולא תרגישו שאימצתם את החתול הלא נכון.
ככל שגור החתולים יהיה בקשר בינקות המוקדמת מגיל ארבעה שבועות עד תשעה שבועות כך יש סיכוי יותר טוב שהוא יהיה חברותי. כמובן שלחברותיות יש גם מרכיב גנטי, אבא חברותי לאנשים יעביר את הגן הזה לצאצאיו. אם לא חברותית תלמד את גוריה לפחד מבני אדם, לכן מומלץ לאמץ גורים שעברו סוציאליזציה אנושית כבר בגיל חודש ויש לכם אימא חברותית. אבל כולנו יודעים שזה לא המצב בד"כ.
אנו לא יודעים מי האם מי האב ורוב החתולים המאומצים הם חתולים שאנו מוצאים ברחוב. אז הנה כמה דרכים ליצור קשר טוב ואוהב עם החתול. וחשוב לזכור שחתולים מתייחסים אלינו כחלק מהקהילה שלכם או כחלק מהמשפחה ובמשפחה כמו במשפחה כדי לקבל אהבה צריך להשקיע אהבה אבל לא רק.

1. קונסיסטנטיות- חשוב מאוד שבעלי החתול יחליטו ביניהם מה מותר ומה אסור לחתולה לעשות ולא להפתיע אותה בחוסר עקביות. למשל, החלטתם שאסור לה לעלות על השיש, טוב ויפה (רק יש לדאוג שיהיה לה מקום משל עצמה עליו תוכל לטפס), אז למה מותר לה לעלות על שולחן האוכל. אפשר להיות עקביים בנושא זה וללמד אותה שאסור לטפס על השיש וגם על שולחן האוכל. או בעיה אחרת איתה אני נפגשת בעבודתי כיועצת להתנהגות חתולים: אבא מרשה לעלות על השיש ואימא לא. התנהגות מסוג זה מבלבלת את החתולה ויוצרת מתח מיותר. חשוב שהחתולה תדע למה לצפות מכם, הראו לה שאפשר לסמוך עליכם ואינכם משנים את דעתכם כל שני וחמישי.


2. שגרה בטוחה- יש ליצור שגרת יום בטוחה עבור החתולה עם מסגרת ברורה ועם כמה שפחות הפתעות. השגרה צריכה לכלול שגרת האכלה, שגרת הברשה, שגרת ניקוי ארגז, שגרת משחק ושגרת שינה. שגרה בונה אימון ויוצרת בטחון רגשי אצל החתולים שלנו. חתולים שחיים בסביבה שלא מספקת בטחון הם חתולים בסטרס ואיכותם חייהם יורדת. שוב טיפול עקבי בונה אימון. החתול יתרגל לשגרה ויחכה לרוטינת המשחק, ההאכלה והטיפוח. מומלץ ליצור שגרת משחק והאכלה בבוקר, בערב ולפני שאתם הולכים לישון.


3. חיבה אמיתית - אולי זה יראה לכם מצחיק, אבל החתול צריך להרגיש שאוהבים אותו ושלא עומדים לזרוק אותו מהבית כל רגע. חתולים מרגישים חוסר יציבות ביחס שלנו אליכם וזה מחמיר בעיות התנהגות קימות. אז מה לא לעשות: לא לצעוק עליו, לא להרביץ לו, לא לזרוק נעליים, לא להפחיד, לא להרים אותו בניגוד לרצונו, לא להשפריץ במים בקיצור לא להעניש. מאוד מומלץ לכבד את הצרכים של החתול ולא לחשוב רק על מה שאתם צריכים מהחתול.

4. נדיבות, וכבוד - היו נחמדים ונדיבים עם החתולים שלכם תקבלו בדיוק את אותה מידת אהבה אותה תשקיעו. ושוב כבדו את רצון החתול- החתול לא אוהב להיות בסלון כשיש אורחים אל תכריחו אותו. החתולה צריכה לדעת שלא תפגעו בה שתמיד אפשר לסמוך עליכם, בכלל הניחו לחתול לנהל את יומו ואתם נהלו את שגרת העל שלו.

5. סבלנות- אולי העצה הטובה מכולן. היו סבלניים עם החתול, לוקח זמן לבנות קשר של אימון. תנו לחתולים שלכם לקבוע את קצב ההתקדמות המתאים להם. לכל חתול יש את רמת הנוחות שלו ליד בני אדם (היא קשורה לגנטיקה, סוציאליזציה מוקדמת, אופייה של האם ועוד) תנו לו את הזמן שהוא צריך, זה ממש אבל ממש שווה!








קמליה נרקיס - מומחית להתנהגות חתולים. מלמדת התנהגות חתולים במכללת מגן דוד ירוק. מבקרת בבתים של בעלי חתולים ונותנת את כל השירותים לחתול-ייעוץ,מוצרים לחתול, ביביסיטר בבית החתול סדנאות הרצאות ועוד.
אתר אינטרנט:
http://yourcat.biz



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב