דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יוצרים קולאז תמונות בקלות? 

מאת    [ 20/08/2013 ]

מילים במאמר: 622   [ נצפה 3540 פעמים ]

חתונה, יום הולדת, מסיבת פרישה או סתם הבעת אהבה- אין, לא הייתה ולא תהיה מתנה שתוכל להתחרות בקולאז' תמונות. זוהי ללא ספק המתנה המרגשת ביותר, היפה ביותר, מלאת מחשבה ורגש ותודה לאל היא גם קלה להכנה. טלפונים סלולריים, מצלמות דיגיטליות, מחשב ומדפסות- כל אלה ועוד עשו מהפיכה רבתי בחיינו ועל הדרך הפכו את הקולאז'- תמונה אחת גדולה המורכבת מתמונות רבות ליצירה שקל ליצור ולהפיק. האפשרות לקחת רסיסי חיים, רגעים רבים ואירועים בלתי נשכחים ולאגדם יחד תחת מסגרת אחת בחלל אחד היא לא פחות ממופלאת ומבורכת.

 

איך יוצרים קולאז'?

את הפקת הקולאז' והדפסתו על בד קנבס באופן פיסי לא אתם תעשו- אתם כמובן תפנו לחנות לפיתוח תמונות קנבס אונליין ותאפשרו למומחים בתחום להדפיס ולמסגר עבורכם תמונת קולאז' בלתי נשכחת. אבל את תוכן הקולאז', את התמונות והכיתובים, הגוונים, הגימור, המסגרת- על כל אלה אתם אחראים. וכל זה לא מהווה עבודה פשוטה- תשכחו מלאסוף כמה תמונות ולזרוק הכל יחד באופן אקראי על דף. קולאז' איכותי הוא הרבה יותר מזה.

 

כדי לעשות עבודה טובה פעלו בשלבים הבאים:

  1. התמקדו: הצילום הבלתי פוסק בכל רגע נתון הודות לאמצעים זמינים הוא אמצעי מבורך שמאפשר לנו לתעד את חיינו אבל הוא גם ממלא את הטלפון הסלולרי שלנו ואת תיקיות המחשב באלפי תמונות. החלק הכי קשה בהכנת קולאז' הוא הנבירה בתיקיות של תמונות ובידודן של כמה תמונות מתוך אלפי תמונות מאלפי רגעים. אין ברירה- זה חלק מתיש אבל אפשר גם ליהנות ממנו כי הזיכרונות צפים ומרחיבים את הלב. כדי לשרוד בהצלחה את מלאכת המחשבת המתישה פיתחו תיקיה חדשה והעבירו אליה תמונות שתרצו שיהיו בקולאז'.
  2. השקיעו מחשבה בעת בחירת התמונות- שימרו על נושא, על איזשהו סיפור המועבר בתמונות. למשל אירועים בחיי זוג- שתי תמונות מהלידה של כל אחד מהם, תמונה מראשית דרכם המשותפת, תמונה מהחתונה ותמונה של לידות, אירועים משפחתיים וכמה תמונות של המשפחה המצומצמת וכמה של המשפחה המורחבת. עלילה נוספת יכולה להיות ציוני דרך בחיים מרגע הלידה ועד ליום החגיגה. עלילה נוספת יכול להתרכז בחוויות וטיולים. המיקוד הזה יעזור לכם לבסוף לשמור על מסגרת של נושא שיהיה את הנושא המרכזי שבסופו של דבר יעבור אל בד הקנבס עצמו.
  3. השתדלו לבחור תמונה אחת בלבד מכל נקודת זמן- אל תעמיסו יותר מדי.
  4. עשו רשימת אנשים ופרצופים שחייבים להיכלל בקולאז' והקפידו כי כולם נמצאים שם פחות או יותר אותה כמות של פעמים- אתם לא רוצים שאף אחד ייעלב.
  5. אתם מחליטים מראש על גודל הקולאז', על עלותו ועל המסגרת ובהתאם בוחרים את מספר התמונות- זכרו מספר התמונות משפיעות על גודל כל תמונה. מצד אחד אכן מדובר בקולאז' ואיננו רוצים תמונות גדולות, אלא הרבה קטנות. אבל מצד שני איננו רוצים תמונות זעירות שכדי להבחין בפרטיהן יצטרכו הצופים זכוכית מגדלת. הימנעו ממצב בו מרוב עצים לא יראו את היער והיו שקולים.
  6. יתכן כי תצטרכו לסרוק חלק מהתמונות כי אינן נמצאות במחשב וראוי שיהיו בקולאז'.
  7. לאחר איסוף התמונות תוכלו לפנות לאיש מקצוע שיבחר את הרקע וישלב בחכמה בין התמונות, או שתעשו זאת בעצמכם. ישנן תוכנות המאפשרות יצירת קולאז' באופן עצמאי תוכנות עריכה חינמיות מאפשרות לבחור תמונות, לבחור גודל קולאז', לעצב, למקם ועוד. האפשרויות שם רבות ונהדרות. העבודה עם התוכנות הללו קלה- היעזרו במישהו בעל ניסיון או חפשו סרטוני הדרכה או מאמרי הסבר על התוכנות ותוכלו בקלות לעשות קולאז' איכותי בעצמכם בעלות אפסית.
  8. תקציב- המסגרת התקציבית תנחה אתכם לבחור גם בגודל הקולאז' ובאופן הפקתו וגם ישפיע על המסגרת שתבחרו.
  9. מטרת הקולאז'- עיצוב הקולאז' מושפע גם מהשאלה מהי מטרתו. אם זו מזכרת, מתנה מיוחדת, אירוע רב הדר וחשיבות- אל תתקמצנו והיעזרו באיש מקצוע. אם זה משהו לבית או למשרד – הפיקו את הקולאז' בעצמכם. אין זה אומר שהפקה עצמית של הקולאז' מחייבת תוצאה איכותית פחות- אם תתמקצעו בתחום ותלמדו להשתמש בכלים הקיימים ברשת תוכלו גם אתם להפיק קולאז' ייחודי, מפואר, מרשים ורב הוד והדר בעצמכם.

 

יהב שמר, מייסד ושותף בחברת מאיה ויז'ן פיתוח וקידום אתרים, משמש בתפקיד מנהל פיתוח עסקי, כחלק מעבודתי הוא לחקור ולפתח את מערך בניית אתרי המכירות ומהסחר האלקטרוני בשוק המסחר הגלובלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב