דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השבחת מבנים-יושבים על תיבת מטמון 

מאת    [ 25/02/2008 ]

מילים במאמר: 252   [ נצפה 4282 פעמים ]

במאמר זה אבקש לציין מספר דרכים בהם יכולים בעלי נכסים בבתים משותפים, לשדרג את ביתם ללא כל עלות כספית מצידם וזאת ביצוע תוכנית השבחת בניין על ידי חברת בנייה.

הסיבה להיתכנות מקרים מסוג זה נובעת הן מחקיקת הכנסת והוראות הממשלה והן מפעולות הרשויות העירוניות, אשר כל אחד בדרכו מגדיל או משנה לחלוטין זכויות בנייה שיש על בניין. מצב זה מוביל לכך שערך הנכסים שחלים עליהם הוראות החיקוק עולה בצורה משמעותית וזאת ללא כל התערבות בעלי הנכסים.

במה דברים אמורים: קיימים מספר רב של דברי חקיקה ראשית וחקיקה עירונית המגדילים את זכויות הבנייה על נכסים מסויימים. אבקש לסקור מספר דברי חקיקה וחקיקת משנה מרכזיים שדיירים בבתים משותפים יכולים להשתמש בהם על מנת להגדיל את ערך דירתם ובהתאמה את רמת חייהם.

פינוי בינוי:
חוק פינוי בינוי הינו דבר חקיקה די חדשני אשר התיימר להסדיר את כל הנושא שעד למועד חקיקת החוק היה לא ברור ושאוב ממספר דברי חקיקה פזורים אשר בשילובן ניתן היה ליישם פרוייקט של פינוי בינוי. פעולה זו הרתיע המון גורמים מלנסות וזאת מפאת דרישה מוגזמת של רוב מוחלט של הסכמת הדיירים וחוסר מקצועיות של הרשויות במתן הנחיות ליזמים.
כל זה השתנה עם חקיקת החוק אשר בדרכו דורש הסכמה של 80% מבעלי הנכס (בהתקיים תנאים מסויימים)וכן ניתנה הנחיות ברורות מצד הממשלה לרשויות לעודד מתן הקלות ושינויי תב"עות ליזמים שהצליחו להרים פרוייקט. ואכן הרשויות הפנימו דרישה זו ופעלו לחקיקה של תקנות עירוניות המסדירות זאת.
תוצאת צליחת פרוייקט פינוי בינוי מביא למצב שבנייני רכבת ישנים הופכים לרבי קומות מרשימים ובעלי הדירות הישנות זוכים בדירות חדשות גדולות יותר ואיכותיות יותר מדירתן הישנה.

עו"ד רועי נחמוקה מתמחה בעיסקאות קומבינציה במקרקעין ומנהל תיקי לקוחות בחברת אחדות השבחת נכסים המתמחה מהשבחת בניינים קיימים ובמימוש תמא 38.




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב