דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמנות השזירה כסוג של מדיטציה 

מאת    [ 17/08/2013 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 2971 פעמים ]

בעולם המערבי שלנו, החיים מתנהלים על פס מהיר, עתיר קידמה וטכנולוגיה. אנו עובדים שעות רצופות, נדרשים לעמידה בדד ליינים, לא תמיד משקיעים את הזמן שרצינו בסביבתנו, במשפחתנו ואולי יותר מכל-בנו עצמנו. זהו תסריט מוכר וידוע לרבים מאיתנו, אך לצידו אנו גם ערים להשפעות המחלחלות מכיוון תרבויות המזרח. תרבויות המזרח דוגלות בעצירה, רגיעה, מחשבה והירהור. החיים שם התנהלו באלפי ומאות שנים, ועדיין מתנהלים היום אם כי בשילוב עם אלמנטים מערביים, באופן שליו הרבה יותר.

בהקשר זה אנו מכירים את המונח מדיטציה. מדיטציה משמעה מנוחה למוח. מודעות והתבוננות בשטף המחשבות העוברות במוחנו . ישנן שיטות רבות אינספור להתבוננות, חלקן פאסיביות וחלקן אקטיביות, אך המטרה של כולן זהה.

היום אני רוצה להציע שיטה קצת אחרת. שיטה הרבה יותר יצירתית, דינאמית, כזו שמערבת מספר חושים במקביל.

רבות דובר על אמנות ככלי תרפי, מדיטטיבי. האמנות מאפשרת ליוצר פתח עצום לעולם של ביטוי עצמי, שלווה ורגיעה. אמנות השזירה-שזירת פרחים-הינה אחת מבין שלל סוגי האמנות היכולות להקנות לאדם בעולם המערבי איכויות כשל מדיטציה וכך ממש לצקת תוכן פילוסופי אל תוך חייו. בנוסף, היא מסבה לו תגמול נוסף בסופה- וזוהי יצירה אסתטית, מלאת השראה וגאווה על מעשה ידיו.

שזירת הפרחים, אשר מעידים כי החלה בסין העתיקה לפני אלפי שנים, היא סוג של מלאכת יד. כל העבודה מתבצעת בידיים, בפרחים חיים/יבשים או פרחים מתוקים. מלאכת יד מאפשרת חיבור בחזרה לגוף דרך כפות הידיים, חיבור למגע, לתחושות ולמרקמים השונים. התאמת הצבעים והפרחים השונים זה לזה דורשת ריכוז ומקוד לשם יצירת הרמוניה. הפרחים הם עולם שלם ומאוד מאוד ויזואלי, ובד בבד עם גירוי חוש הראייה יש להם תפקיד חשוב גם בגירוי חוש הריח או הטעם: אם אלה פרחים חיים- הרי שיש להם מגוון ריחות, אם מדובר בפרחי שוקולד /מתוקים-גם חוש הטעם משתף פעולה.

אמנות השזירה יכולה להיות כלי נפלא להתמודדות עם לחצי היומיום. אם בחרתם בה ככזו, נסו במהלכה לשים לב-מה פרח או אלמנט כזה או אחר מזכיר לכם? אילו מחשבות ותחושות מתעוררות בכם במהלך היצירה? היו מודעים למגע בכפות ידיכם, למחשבות המתעוררות, לרגשות המתעוררים. השתמשו באמנות מופלאה זו ככלי להתעוררות ולשיפור העצמי שלכם.

שזירת פרחים הינה כלי מופלא המסב פרט להנאה גם אפשרות לביטוי עצמי והתמודדות מצוינת עם לחצי היומיום. אתם מוזמנים להתנסות בעולם מופלא זה מזווית קצת אחרת.

 

אפרת וינשטיין, בעלת דובשנית- סטודיו לעיצוב פרחים ומתוקים וסדנאות יצירה. רואה ביצירתיות דרך מחשבה וכלי עוצמתי בעל יכולת לשינוי ושיפור עצמי.


מוזמנים אלינו לאתר או לדף הפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב