דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתב אישום קטין 

מאת    [ 15/08/2013 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2500 פעמים ]

בדומה למבוגרים, גם קטינים עלולים למצוא את עצמם מואשמים בביצוע של עבירות פליליות. בין אם מדובר על עבירות מין, עבירות של אלימות, סמים או אחרות, הצעד הראשון בכל מקרה של הגשת כתב אישום נגדכם או נגד ילדכם צריך להיות התייעצות עם עורך דין מומחה. למרות שמגמת הענישה במקרה של עבירות שבוצעו על ידי קטין דוגלת בשיקום ובחינוך, התנהלות לא נכונה כמו גם ייצוג לא מוצלח בבית המשפט יכולים בהחלט להוביל לעונשי מאסר ובמקרים מסוימים אף לעונשי מאסר כבדים.

למנוע את הנזק הבלתי הפיך

ישנן לא מעט נקודות חשובות שיש לתת עליהן את הדעת כאשר מדובר על כתב אישום קטין. ראשית, מדובר על החקירה המשטרתית. בדומה לבגירים, זכותו של הקטין להתייעץ עם עורך דין לפני החקירה. לייעוץ משפטי איכותי יכולה להיות השפעה מכרעת על התנהלות התיק. חקירה משטרתית היא סיטואציה שאינה נעימה לאיש, בעיקר לא כאשר מדובר בקטין וללא הכנה מתאימה הנחקר עלול להתנהג באופן מפליל, למסור עדות בעייתית ובמקרים מסוימים להוביל להחמרת האישום, גם כאשר מדובר באדם חף מפשע. כמו כן במידה ומדובר בקטין מתחת לגיל 14, חשוב לדעת כי למעט מקרים חריגים, נוכחות ההורים מותרת ואפשרית.

ההתנהלות לאחר החקירה הראשונית אף היא קריטית ביותר. במידה והוחלט להגיש כתב אישום, ניתן לבקש לקיים שימוע על מנת לבטל את כתב האישום. חשוב להבין כי במידה והקטין יורשע בביצוע העבירות המיוחסות לו, מעבר לכך שעליו יהיה לשאת בעונש, יהיה עליו לשאת כתם שימשיך אתו לאורך כל חייו הבוגרים. הרשעה בעבירה פלילית היא נזק בלתי הפיך לעתידו של הקטין ולכן חשוב מאוד לבחור בחכמה את עורך הדין שייצג את הנאשם מתחילת הדרך ועד סופה.

דוגמא למקרה שזכה לטיפול המשרד

ענת היא קטינה בת 16, ללא כל עבר פלילי, שבמהלך אירוע חברתי הצטרפה לחבריה לכיתה שהחליטו לשדוד את המכולת השכונתית. בכתב האישום שהוגש נגדה נכתב כי לא רק שלא מנעה את השוד, אלא כי לקחה בו חלק פעיל, למרות שלמעשה בזמן השוד עמדה מחוץ למכולת. במהלך המשפט הצלחתי לתקן את כתב האישום ולהסיר את ההאשמות החמורות  נגד הקטינה . הדרכתי את ענת בנוגע לאופן ההתנהלות במהלך החקירה המשטרתית, במהלך המשפט הוכחתי כי היא פעלה בתום לב, שלא הייתה מודעת להשלכות המעשים שלה וכי נהרה  אחרי העדר ללא מחשבה. עוד הבאתי עדויות להתנהגותה המופתית, לכך שהיא עוסקת בהתנדבות כבר מספר שנים וכי מדובר היה במעידה חד פעמית שאל לה להטיל כתם על הנערה לכל חייה. לולא הייתה זוכה להגנה איכותית, ניתן רק לשער כיצד היו מסתיימים הדברים.

זכרו, גם אם אתם בטוחים מעל לכל צל של ספק כי הצדק עמכם וכי ההאשמות שהועלו נגדכם הן האשמות שווא ותו לא, אל לכם לזלזל בחומרת המצב. צרו עמי קשר בהקדם על מנת שאוכל לנתח את המקרה ולהסביר לכם במה בדיוק הדברים אמורים מבחינתכם.

 

עו"ד פלילי, נוגה ויזל, 052-3295296  -מגדל המוזיאון ,רחוב ברקוביץ 4 תל אביב למידע מקיף אודות ההליך הפלילי בקרו באתר שלי tp://nogawiesel.com/   המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב