האם השיווק בניוז לטר דרך המייל האישי שלנו תופס תאוצה
האם השיווק המסיבי הנעשה היום במיילים, הוא אכן שופר הפרסום האישי והמודרני ביותר.
יש הטוענים כי 40% מתמהיל השיווק שלהם הם הודעות המייל הנשלחות ישירות לתיבות הדואר האלקטרוני של לקוחות מה שמחליף את הרשימות של דפי זהב או DB שם היינו רוכשים רשימות תפוצה ושולחים עלונים לכתובת הדואר.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני מסתכל על השינוי שעשה האתר הגדול ביותר לתעבורת דואר "גי'ימייל" כאשר שינתה בחודשיים האחרונים את ה"אינבוקס" כתחילת החיסול של פרסום דרך הודעות הדואר האלקטרוני.
בכלל כ יועץ עסקי עדיין לא ברור איך מגיעים הרבה מאד משווקים אל תיבות הדואר עם פרסומות הספאם בלי שבכלל אישרו או נתנו רשות למפרסמים לעדכן אותם בפרסומות או במבצעים, או יותר נכון איך נמכרות עדיין רשימות של כתובות דואר המופצות לכול קהל פוטנציאלי כזה או אחר מבלי שנשמע על תביעות כאלה ואחרות כנגד אותם מפרסמים המצליחים להגיע אל תיבות המייל שלנו.
כמי שעוסק ב ייעוץ אסטרטגי נראה כי ה"אינבוקס" החדש של גי'מייל מצליח לסנן דילים, הצעות, ומסרים שיווקיים בדואר הנכנס של המשתמש, אומנם הוא לא מוחק אותם אלא מעביר אותם למקום יותר מוחבא בתיבה אבל עדיין המסר לא מתפרץ אל תוך הדואר השוטף של המשתמש.
נתון מעניין שמפרסמת MAILCHIMP מציינת כי כמות המשתמשים הפותחים את הודעות המייל ירדה במיליונים (יש לזכור כי סך כול המשתמשים בתיבת הדואר של גיי'מייל עומד על 425 מיליון משתמשים (בשוק הישראלי לכול הפחות יש עוד פורטלים בהם משתמשים אנשים כדואר האלקטרוני שלהם כמו WALLA-NANA ואחרים כמו גם המיילים הארגוניים)
למעשה אנו מציינים כאן קצהו שלקרחון המתחיל להתמוסס והחשיבה האסטרטגית לשיווק מוצרים באמצעות מיילים שיווקיים לא יכולה לתפוס אחוזים גבוהים בתמהיל השיווק אותה מריצה חברה או משרד פרסום.
בכנס השיווק האחרון שנערך ע"י גלובס נאמרו הרבה דברים הנוגעים לנושא השיווק במייל, וכבר שם התחלתי לשמוע ניצוצות של אנשי שיווק אשר ממעיטים להכליל את נושא המיילים בתמהיל השיווק שלהם מפחד כי אכן החברות המנהלות את הפורטלים המיילים הגדולים בעולם באמת ישימו מסננים לתכנים של שיווק ודואר ספאם.
כמי שעוקב אחרי המסרים המגיעים בעיקר מאלה שכן נרשמים לרשימת התפוצה של חלק מהחברות או היזמים, או אלה המבטיחים לתת משהו בתמורה עם רק תלחץ על הקישור ותאשר אותו במייל חוזר, התחושה היא תחושה של "שוק" ומשהו ממש לא רציני שכדאי לתת עליו את הדעת. לפעמים יש התחושה אצל כאלה הזורקים מיילים ללקוחות פוטנציאלים כי עצם שליחת המיילים הופכת אותם ללידרים הכי גדולים בתחום עיסוקם.
כדאי להתחיל לחשוב על תמהיל שיווקי שונה ואחר
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון