דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא משמינים מאוכל 

מאת    [ 23/02/2008 ]

מילים במאמר: 1795   [ נצפה 2833 פעמים ]



לא אטעה אם אומר שהשמנה ברמה הפיזית ראשיתה בעודף חומרי גלם שלא פורקו, ומאוחסנים זמנית בכל מיני מקומות בגוף.

כל מערכת מאוזנת מסוגלת לפנות את הפסולת מעצמה, גופנו הוא אחת המערכות המופלאות ביותר שייצר הטבע.

מכאן שהשמנה היא מחלה במידה והיא גורמת אי נוחות פיזית או רגשית, ימצאו אנשים שלהיות שמן זה צורך עבורם; (מתאבקים ביפאן??).


להשמנה גם סיבות רגשיות, אם לא נפנה את תשומת ליבנו אל הסיבות הרגשיות, ונמשיך להיות שבויים לערך התזונתי בלבד, נצא מתוסכלים; פלוני שירד במשקל לעולם לא יהיה מי שאתה, הסיבות שלו לעודף משקל שונות משלך,

הרבה מרכיבים לעודף משקל; לכולם מכנה משותף - שיבוש האיזון הפיזי והנפשי,


רחל (שם בדוי) כבת 45, רווקה, האזינה להרצאה שלי, ביקשה להיפגש;

רחל מלאה מאד, מתלבשת ברישול, אישה לא נאה במיוחד,, יזמה פגישות עם גברים שלא הניבו המשך,

לאחר טיפול שואלת ,"למה לא הולך לי עם בחורים", לאחר שחשתי שרחל בוטחת בי, יכולתי לומר לה את המשפטים הבאים; "אינך רוצה שגברים יצאו עמך, "אילו רצית לצאת עם גברים היית מטפחת את ההופעה שלך" רחל רצה לחדרה והביאה לי זר פרחים, "אתה הראשון שאומר לי את האמת , תודה".

מחקרים צצים לבקרים המצביעים על גישות להפחתת משקל, ( אין בכוונת מאמר זה להפחית בערכן,) כולן תוצאה של מחקרים הנאחזים במידע המדעי העומד לרשותנו היום, בלי ספק שהם יכולים לעזור לאחדים מאתנו לחזור לאיזון, ולמשקל מאוזן,

הפרסום עוזר להם, מעצים אותם, או עוזר להם לגווע, הוא שעושה את הגישה קטנה או גדולה.

הפרסום "מנגן" על חוסר האונים שלנו, על חוסר האונים של האדם במציאות העכשווית,

ברצוננו להיות מעורבים אנו נאחזים בפירורי אינפורמציה, שחלקה מטעה, חלקה המדעי מותאם על פי רוב לדרישת המחקר,

איננו מכירים עדין את כל התהליך הקשור לעודף או חוסר משקל, לכן אנו מפרידים,

אין לנו רשות לעשות זאת, אין לנו זכות להפריד, אין שיטה או גישה אחת,

רק שילוב בין גישות, רק תמיכה אמיתית בינהם יכול לעזור ולו במעט למצוא סדקים בחוסר האונים שלנו להבין את עצמנו.

על מנת להיות מעורבים בנעשה בתוכנו, עלינו להביט אל תוכו של התהליך מעבר לרמה של קלוריות, פחמימות ושומנים,

עלינו להבין את ההיגיון של המערכת כולה מנקודת מבטו של הגוף, להתחבר לשילוב בין התהליך הפיזי לרגשי, שהשלכותיו מכריעות לכל תוצאה שתתרחש בתוכנו; - (השמנה, החלשות מערכות חיסוניות, עייפות, תופעות אלרגיות ועוד?)

שיטת ברי לבריאות שלמה מביאה זווית הסתכלות נוספת, היא תחזק אותך מהמקום בו את(ה) נמצא(ת), היא מצביעה על דברים מוכרים וידועים שניתן להתחבר אליהם, היא הזמנה במציאת המשותף בין הקשר פיזי לרגש., היא תתמוך במעורבות האישית שלך באיזון הפיזי והרגשי שלך.

תזונה מהי? מה קורה בשלם שלנו?
תזונה (הזנה פיזית או רגשית) היא אחת הדרכים להכניס לתוכנו חומר חיצוני,

המשמש חומר גלם לבניית אנרגיה זמינה להפעלתן של מערכות בגוף, חלקו חומר אורגני וחלקו מסרים ברמה הנפשית,

חלקם מיועדים למערכות המפרקות ומעבדות את החומר האורגני, משנות את המבנה הכימי כדי להיות זמין להפעלת מנגנון המפעיל את הגוף חי.

שום יצור חי לא יוכל להתקיים אם לא תהיה לו היכולת ל ק ח ת מהסביבה חומרי גלם ולהפכם אנרגיה עבורו. (הם יכולים להיות חלקים מהצומח, מהחי, נוזלים לסוגיהם רמות של מרכיבי אוויר ועוד?)

כל מה שניכנס לתוכנו, כל מה שאנו לוקחים אמור לספק מקורות אנרגיה למרקם החי של האישיות שלנו.

המכונה הנפלאה הנקראת גוף האדם על כל מרכיביה פיתחה ושיכללה את עצמה ויצרה איברים המותאמים לביצוע מטרה זו.

למעשה כל איבר בתוכנו מעורב בצורה כלשהי בארגון ואיסוף ובפירוק והטמעה של חומרים חיצוניים שאנו לוקחים, על מנת להפיק מהם אנרגיה,

גם מסרים תקשורתיים שאנו לוקחים מהסביבה הם מזון עבורנו, הם שותפים ביצירה ומשתמשים באנרגיה המשמשת את הגוף באותו אופן בו עושה זאת התזונה הפיזית האורגנית,

למזון פיזי יש השפעה על שינויים המתרחשים בתוכנו גם מזון רוחני יש השפעה, גם הוא עושה שינוי בגוף השלם (דיכאון רגשי משפיע מידית על מצב פיזי של הגוף, ( קושי באכילה, דופק מואץ ועוד?).

הם מקור אנרגיה שלילי או חיובי וחשיבותו של המזון הרוחני אינה פחותה מכל מזון פיזי אחר, לשניהם מטרה אחת; חיזוק הצמיחה של האדם השלם שהוא כל אחד מאתנו.

עיכול מזון והטמעתו זקוקים לאנרגיה, גם המסרים התקשורתיים הזורמים לתוכנו משתמשים באותה אנרגיה כדי להניעם, מתנהל מאבק כוחות בגוף על השימוש באנרגיה המצויה בתוכו, אין לנו אנרגיה אחרת.

(הפקת אנרגיה הוא תהליך כימי המפרק שרשראות של מולקולות, משנה את המבנה הבסיסי שלהם ובונה אותם מחדש, כל פעילות בגוף ותהיה זו הקטנה ביותר צורכת אנרגיה, כל תנועה בגוף היא זרימה, הנוצרת ממתח והרפיה.

כל פעולה הקשורה בהפעלת שרירים זקוקה לאנרגיה , גם הפיכת חומר פיזי לאנרגיה זמינה צריכה אנרגיה.

כל פעולה שיוצרת אנרגיה זקוקה לאנרגיה.

יצור חשמל לא היה יכול להתבצע אלמלא הפעלנו גנרטורים היוצרים חשמל ומוזנים מאנרגיה, כמו פחם או דלק כבד.

גופנו יוצר אנרגיה על ידי איסוף והולכה למקומות שם הוא מפרק ומבצע הטמעה, מפנה פסולת מיותרת, פעולות אלה ואחרות דורשות אנרגיה הנלקחת מהמחסנים הנמצאים בתוכנו.

יש לנו אפשרות להיות מעורבים בחלוקה של אנרגיה זו בצורה מודעת;.

אכילה (פיזית או נפשית) לא נכונה מאלצת אותנו לקחת מזון פיזי נוסף על מנת להחזירה, או לקחת אנרגיה ממקום אחר המיועדת לאיברים המשוועים לה.

דיבור בשעת האכילה מקשה על הגוף לבצע את תהליך הלקיחה, תהליך פירוק המזון והטמעתו בגוף אינם הפעולות הבלעדיות שהגוף מבצע בזמן נתון,

עליו לענות על דרישות נוספות שאנו מציבים בפניו, עליו לבצע אין סוף של תהליכים שאיננו מודעים להם; הזרמת דם, הפעלת מערכות חיסון, פינוי פסולת, נשימה, יצור תאים חדשים ועוד?

עלית חום הגוף גוזלת אנרגיה ממערכות אחרות שאינן חיוניות בזמן נתון ומעבירה אותן לאזורים בהם מתנהל מאבק למיגור פולש, שמצא הזדמנות ופרץ את מערכות הגנה שלנו.

מערכת העיכול היא על הכוונת של הגוף לקחת ממנה אנרגיה, ולהאט את קצב העיכול.

איננו מפנים מספיק זמן לאכילה, הגוף זועק לזמן נוסף לאחר גמר האכילה כדי להמשיך ולהזרים אנרגיה לאיברים שעדין לא סיימו את מלאכתם והם זקוקים ומשוועים לאנרגיה,

אנו מחליטים בשבילו ומקטינים את רמת האנרגיה המוזרמת אליו ומקשים עליו לבצע את מלאכתו, זמננו מוקצב אנו מקטינים את רמת האנרגיה המוקצבת לאיבר מסוים ומעניקים אותה לאיבר אחר, ש"יסתדרו" בינהם,.

תזונה נכונה היא קודם כל א י ז ו ן, היא מילת המפתח לכל דבר אחר שאנו עושים. היא שימוש נכון בכמות המזון שאנו מכניסים לתוכנו, סוג המזון, איכן גידלו אותו, ומתי.

בעברנו הרחוק המזון שהוכנס לקיבה היה נקי מכימיקלים שהם רעלים, היום הגוף נלחם ברעלים המוכנסים לתוכו עם המזון.

הזמן שאנו מפנים לאיברנו כדי להשלים את מלאכתם, הם אבן היסוד של שימוש נכון בגופנו לשם יצירת אנרגיה.



הרכבו השונה של המזון מחייב את הגוף להשתמש בחומרי פירוק שונים לכל סוג של מזון, הוא משתמש במיצי כיבה על מנת לפרק את המזון כדי לאפשר לו לזרום בתוך מערכות העיכול, מיצי הקיבה אינם זהים לכל סוגי המזון, על הגוף להתאים את מיצי הקיבה המיוחדים לכל סוג של מזון המוכנס לתוכה; מיץ קיבה המותאם לפרק פחמימות שונה מזה המפרק חלבונים ומזה המפרק שומנים.

הכנסת סוגי מזון שאבות המזון שלהם שונים זה מזה ידרשו מהגוף כמות נוספת של מיצי קיבה, וזמן נוסף כדי לאתר את המזון עליו הם מופקדים לפירוק.

אם נניח מזון כלשהו בטמפרטורה של 36 מעלות במשך שעה ונבדוק אותו לאחר מכן נמצא אותו בתהליך ריקבון, גם מזון הנמצא בתוך הגוף למעלה משעה ומחכה "בתור" לפירוק, יכנס לשלב הפירוק כאשר הוא בראשיתו של תהליך ריקבון.

דוגמא; בשר שזמן הפירוק שלו כ 4 שעות יוכנס לתוך הקיבה בראשיתה של הארוחה ופירות יוכנסו אחריו שזמן פירוקן הוא כ 20 דקות, יוטמעו הפירות בתוך הגוף כאשר הם בתהליך של ריקבון.

אנו מורגלים לבלוע מהר (כדי שנספיק להתערב בשיחה), עצם החשיבה על המזון שעלינו להכניס לתוכנו מתחיל לייצר בתוך הלוע מיצי הקיבה המתאימים למזון "הנמצא על הכוונת".

לעיסת המזון מחזקת את הזרמת מיצי הקיבה לתוכו, אכילה מתונה מאפשרת לגוף ?ללמוד" את המזון ולהצמיד אילו מיץ כיבה מתאים לו.

החומרים שגופנו זקוק להם נעים בגוף בתוך צינורות, לעולם לא ישפכו ללא הכוונה, רק בעזרת צינורות ניתן להעביר מצרך מסוים למקום מוגדר בזמן נתון, גופנו מלא בצינורות המסיעים את החומרים להם הוא זקוק. ומפנים אותם בצינורות אחרים את הפסולות שהגוף אינה זקוק לה יותר.

כל זרימה אל איבר תהיה גדולה יותר מזו החוזרת ממנו, תנועה אל האיבר נעשית בתוך העורקים, והחזרה על ידי הורידים, התנועה בעורקים מונעת על ידי משאבה הדוחפת ומאיצה את הזרימה, התנועה בתוך הורידים נעה על עקרון הניגודיות של תנועת העורקים.

לחוק הגרוויטציה יש השלכות על הזרימה , הנותנת יתר חשיבות לתהליך השינה שכל כך יכול לעזור באיזון הזרימה בגוף.

מקורות התנועה חזרה מהאיבר (פינוי פסולת) חלשים, בהשוואה למקורות המזרימים את החומרים אל האיבר.

הצינורות פזורים בכל הגוף, אורכם כ 160.000 ק"מ אין לנו מושג איזה מהם מוביל או מחזיר, גם אין לכך חשיבות.

גם שרירים מצויים בכל הגוף, אין לנו מושג מדויק איזה שריר מתוח או נירפה בזמן נתון ואיכן הוא נמצא, חשוב לדעת שכל השרירים נמצאים בתוכנו.

שריר הנמתח על צינור מוביל, תהיה פחות משמעותית מזו הנמתח על צינור שמחזיר פסולת,

הבנת הקשר בין פינוי פסולת בצינורות חסומים, מעלה את המעורבות בחילוף חומרים, ומצביעה על הקשר של מתחים רגשיים המאלצים את הגוף למתוח שרירים להגנתו.

נעזור לגוף להיות ביותר פרקי זמן בו השרירים יהיו רפויים, הוא יעשה בעצמו את העבודה, גופנו איננו זקוק לעודפי פסולת, הוא מספיק פיקח לפנות את מה שאיננו צריך, הוא זקוק למערכות העובדות במלואן, את המתחים, החסימות אנו יוצרים,

יש לנו דרכים למנוע מתחים, להקטין מכות רגשיות , ויש בתוכנו כלים להרפות שרירים שנמתחו.

נתקשה לקבל שאנו מפריעים לגוף שלנו, אך באותה מידה רק אנו יכולים לעזור לו.

עודפי הפסולת באזורי הגוף השונים, לא במקרה היתקבעו שם, הגוף בחר להניח אותם שם היות ואלה המקומות שעל פי הנחתו פחות מפריעים למלא את תפקודו עבורנו,

לא במקרה הפסולת שלא פורקה עד תומה נמצאת באזורי מותניים, רגליים, ולא באזורי הלב והריאות, הוא לא יעשה דבר בתוכנו ללא סיבה.

- להתעמלות ערך חשוב בפינוי הפסולת, לאחר שיחרור השרירים המתוחים מעל הצינורות נשארים סימני לחיצה שנתקבעו, אפשר לעזור לגוף בפינויים.

- פעולת עיסוי או התעמלות מכוונת אמורים לעזור לגוף בהזזת הפסולת העודפת שהוא איננו צריך אותה כדי להחזיר אותה לזרימה.

- נשימה איטית, מודעת, נשימה כתמיכה לתנועה שדורשת מאמץ, היא העזרה שהגוף מבקש אותה, תנו לו בשפע.

- שימוש בדמיון כדי להעביר רמות אנרגיות פנימיות לאזורי מצוקה,

שימוש בדמיון בתיאור פיזי של עצמנו כשנהיה מאוזנים פיזית ורגשית.

- טיול רגלי, הליכה מתונה, ללא מטרה מוצהרת, פשוט לקחת את הגוף שלך לאוויר הצח, למקום שקט, להשאיר את השיחות המעצבנות בבית, בעבודה,

- לבנות איים בחיי היום יום, בהם אפשר לקחת קצת זמן לעצמך, לנוח,לחזור לזרימה, לתת למחשבות מנוחה,

שינה לחמש דקות לשחרר את המחסנים מהמסרים שאתה סוחב אתך .

ענת (שם בדוי) שקלה מעל 115 ק" ג ביקשה להתקבל לתפקיד חשוב נדרשה להוריד ממשקלה כ 30 ק"ג, לרשותה עמדו שלושה חודשים, ענת התקשתה לעמוד בדרישה., אבל?; את התפקיד היא קיבלה,,.

המתח בו הייתה נתונה נעל אותה רגשית והקשה על הרצון האמיתי לרדת במשקל, עם קבלתה את התפקיד החלה לרדת במשקל.


כל ניסיון להפריד את הרצון לחזור לאיזון משקלי, (הורדה או הוספה משקל) ולקשור אותו למערך של תזונה בלבד בלא קשר אל ההיבט הרגשי, עושה עוול למטופל הבא לבקש עזרה,

גוף מאוזן, הוא קודם כל החלטה שלך לוותר על אי נוחות (עודף ממשקל), הדיאטה החזקה מכולם היא קודם כל הרפיית שרירים. גוף רפוי, גוף מאוזן, גוף רגוע , גוף זורם, עושה אותנו חלק מהטבע, נצמד אל אחד החוקים הבסיסים שלו . ז ר י מ ה זרימה פיזית ורגשית, אין לנו זכות להפריד בינהם.

זרימה היא סם החיים לבריאות שלך.


שיטת ברי לבריאות שלמה הינה שיטה הוליסטית הרואה בגוף שותף, מקשיבה בפתיחות לדרך התשובות שהוא נותן.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב