דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקציב לבניית פרגולת עץ 

מאת    [ 01/08/2013 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 1793 פעמים ]

כמה עצות בסיסיות לאלו מבינינו העומדים לפני רכישת פרגולת עץ, או החלפה וחידוש פרגולה קיימת. לפני שכתבתי מאמר זה התייעצתי עם אדריכל, היושב בדרך כלל מצידו השני של השולחן ועוזר לנו לתכנן את הבית והפרגולה בפרט, הוא שיודע איזו אינפורמציה עלינו לדעת לפני שאנחנו בונים פרגולת עץ. מה הדברים החשובים אליהם אנו צריכים להתייחס, מה אפשרי ומה לא, מה כדאי ומה לא.

יש לזכור כי פרגולת עץ היא תוספת לבית הבנוי שצריכה להיות גם יפה וגם פרקטית. יש להתייחס אל הפרגולה כאילו הוא חלק ממבנה הבית וממבנה החצר, ולא כחלק מרהיטי הבית אותם מתכננים ובוחרים לאחר שהבית כולו עומד על בסיסו. כאשר אנו בונים בית חדש, משפצים את הישן, או פשוט מחליפים בבית הנוכחי את הפרגולה הישנה עלינו לזכור כי בארץ, מחליפים פרגולת עץ פעם בעשר עד חמש-עשרה שנים וכי החלפת פרגולת עץ היא הוצאה לא מבוטלת, ולפיכך עלינו לנסות ולהימנע ככל האפשר מטעויות בבחירתה ובעיצובה. יתרה מכך, עלינו לדעת שמעבר למראה הפרגולה, שחשיבותו כמובן גדולה, המטרה הראשונה שצריכה לעמוד לנגד עינינו היא שהפרגולה תהיה בנויה בצורה הטובה ביותר שתספק לנו את מירב הנוחיות בשימוש לאורך שנים .

ברמת ההחלטה העקרונית ישנן כמה נקודות חשובות עליהן כדאי להחליט מראש: השאלה התקציבית היא הנקודה החשובה ביותר. זהו הדבר הראשון שחשוב לקבוע. כדאי לבדוק מהו הסכום המקסימאלי שאנו יכולים להרשות לעצמינו להקציב לפרגולה חדשה ואותו לומר לאדם שבסופו של דבר יעצב ויתקין פרגולת עץ בשבילנו.

מומלץ להוציא מהחישוב התקציבי של פרגולת עץ את האביזרים הנלווים שאנו מתעתדים להרכיב בה ולבנות להם תקציב נפרד. בחלוקה גסה ניתן לומר כי כ- 70% מהתקציב צריך להיות מיועד לבניית הפרגולה עצמה כולל חומרים ותשלום עבור העבודה. ה-30% הנותרים צריכים להיות מופנים לרצפת הפרגולה, ריהוט כגון כסאות, שולחן, ערסל וכדומה, ואביזרים שונים כגון: אביזרי חשמל ותאורה (מאורר תקרה, אהילים, נברשות) אביזרים למנגל במידה ואתם רוצים, ועוד אביזרים כמו כיור, ברז ארון, בר משקאות, קמין בפרגולה ועוד. הפרופורציה התקציבית נבנית למעשה בהתאם לעלות הנזק הכלכלי ולנזק בכלל הנגרם במקרה וצריך להחליף את אחד מהפריטים שהזכרנו. כך למשל, מוצרי החשמל הם החלקים הזולים יותר באופן יחסי וקל יותר להחליפם. אם נצטרך להחליף את העץ לפרגולה הנזק יהיה גדול בהרבה הן מהבחינה התקציבית והן מהבחינה הטכנית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב