דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה מונעת 

מאת    [ 30/07/2013 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2217 פעמים ]

הרפואה המערבית הרגילה אותנו לפנות לקבלת טיפול, רק כאשר משהו לא בסדר. אנו מחכים שהסימפטומים יאותתו לנו כל כך חזק, עד שלא ניתן להתעלם יותר מהבעיה, ואז אנו ניגשים לטיפול. הרפואה המשלימה מקפידה להשלים את הרפואה המודרנית על ידי היותה רפואה מונעת. אז מה זה בכלל "רפואה מונעת"?

הרפואה המונעת תפקידה לשמור על תפקוד תקין של הגוף, על מנת לא להגיע למצב שהכאב מוביל להשבתה מעבודה, אימונים או כל שינוי אחר בשגרת החיים,. שגרת טיפולים שבועית/חודשית/תקופתית תקטין את הסיכוי להגיע להשבתה, ותגדיל את הזמן בין התקף כאב למשנהו. אדגים את הרפואה המונעת דרך העיסוי.

לעיסוי, שבו אני עוסק, יש השפעה על מערכת השריר והשלד (מפרקים), מערכת העצבים והשפעה עקיפה על מערכות נוספות כגון: מערכת הנשימה, מערכת העיכול ומערכות נוספות.

בכל עיסוי ישנה עבודה ישירה על מערכת השריר, שאחראית על היציבה והתנועה של הגוף. בזמן העיסוי, המטפל מפריד את סיבי השריר, על מנת לאפשר זרימת דם טובה אל השרירים. הדם מנקה את השריר מחומצות החלב, שגורמות לכיווץ השריר, ומביא מזון ואבני בנייה לשריר, שעסוק בבנייה עצמית מחדש. (במהלך כל אימון, סיבי שריר נקרעים, ולאחריו נבנים סיבים חזקים יותר – שריר חזק יותר). העיסוי עובד גם על אורך השריר וגמישותו, שני תנאים הכרחיים לעבודה תקינה של השריר ולהקטנת הסיכוי להיפצע. כאשר השרירים ארוכים וגמישים, המפרקים "פתוחים" יותר ועובדים על טווח תנועה מלא. כאשר המפרקים עובדים בצורה מיטבית, יקטן הסיכוי לסבול מבעיות כרוניות כגון: כתף קפואה, מרפק טניס, כאבי ברכיים, וכדומה.

אנשים העוסקים בספורט, מבינים את חשיבות התנועה הנכונה של הגוף, הן מבחינת מיעוט כאבים לאחר אימון, והן מבחינת תוצאות.

מתאמנים רבים מגיעים לטיפול לאחר פציעה כלשהי, בין אם היא קלה – מתיחה בשריר, ובין אם היא קשה – קרע בשריר, נקע, שבר וכדומה. במקרה הטוב, הם מגיעים לטיפול כאשר הפציעה במצב אקוטי. פציעה אקוטית קלה יותר לטיפול ולהחלמה מפציעה כרונית. במקרה הפחות טוב, הם סוחבים את הפציעה כמה שבועות לפני שהם מגיעים לטיפול. במקרה זה, הפציעה יכולה להפוך לכרונית, ולהתחיל להשפיע על איברים נוספים בגוף, ואז הטיפול וההחלמה לוקחים יותר זמן.

ספורטאים, שחשוב להם לקיים שגרת אימונים עם כמה שפחות פציעות, מקפידים על שגרת טיפולים במקביל לשגרת האימונים. כאשר מקפידים על שגרת טיפולים, עוזרים לגוף להחלים במהירות לאחר האימונים, ולהיבנות מחדש בצורה נכונה ויעילה יותר. בנייה נכונה ויעילה של שרירי הגוף, מפחיתים את הסיכוי להיפצע, ומשפרים תוצאות.

אל תחכו שהגוף ישבית את עצמו, לפני שאתם ניגשים לקבלת טיפול. הקפידו על שגרת טיפולים ותראו איך הכאבים פוחתים והתוצאות משתפרות.   

בועז דקל - מטפל רב תחומי עיסוי רקמות עמוקות עיסוי ספורטאים עיסוי שוודי דיקור סיני קניזיו-טייפינג http://www.boazdekel.co.il מרצה במכללת רידמן לעיסוי שוודי הוליסטי ולעיסוי רקמות עמוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב