דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח ערך הקרקע במסגרת ביטוח מבנה 

מאת    [ 28/07/2013 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 3822 פעמים ]

ביטוח מבנה נחשב לחיוני וחשוב בזמן רכישת נכס והבנקים מחייבים אותו כחלק מהליך קבלת משכנתא. ביטוח מבנה מגן על האינטרסים של הבנק, שרוצה לוודא שיהיה כיסוי על ההלוואה שנתן גם במקרה של פגיעה קריטית במבנה, אך הוא מגן גם על האינטרסים שלנו, רוכשי הדירות, מאותן סיבות ממש. יחד עם זאת, ביטוח מבנה הוא מוצר מורכב שכולל מספר רב של מרכיבים שלא תמיד מכוסים על ידי הביטוח הבסיסי. כשתרחיש לא צפוי והרסני מתממש, רבים יגלו שביטוח המבנה הבסיסי שלהם לא מפצה אותם על אבדן הנכס או פגיעה בו. ביטוח ערך קרקע הוא מרכיב חשוב שכדאי לוודא שיכלל בביטוח המבנה שלכם.

מהו ביטוח ערך קרקע?

ביטוח מבנה סטנדרטי מכסה פגיעות שונות במבנה, למשל בעיות אינסטלציה וחשמל, נזק לקירות וכדומה. רבים מוסיפים לו, ובצדק, הרחבה המגינה מפני פגיעות נזקי טבע כרעידות אדמה. מי שמתגורר בבית פרטי שנהרס ברעידת אדמה, יוכל לבנות את ביתו מחדש תוך שימוש בכספי הפיצויים על ביטוח המבנה והנזק היחיד שיגרם לו הוא ירידה (כנראה זמנית) בערך הנכסים באיזור כתוצאה מההרס שהשאירה רעידת האדמה. מי שגר בבניין רב קומות לצד דיירים אחרים יכול להקלע למצב שלחלק מהדיירים אין ביטוח, יכולת או רצון לבנות מחדש את הבית. בעלי דירות בבתים משותפים תלויים בגורלם עם השכנים שלהם, ויכול להתרחש מצב שבו לא ניתן יהיה לבנות מחדש את הדירה בגלל התלות בדיירים אחרים. במצב שכזה, ביטוח ערך קרקע מחזיר לכם את הסכום על חלקכם בקרקע שעליה עמד הבניין. כך ניתן לקחת את הכסף ולרכוש דירה במקום אחר בשווי הולם.

איך מעריכים את שווי הקרקע?

ערך הקרקע מוערך כגודל הדירה כפול סכום למטר שנע בין 4000 שקל למטר לבניה ישנה ופשוטה ל– 14 אלף שקלים למטר בבניה איכותית ויוקרתית. לשם דוגמא, ערך הקרקע של דירה פשוטה בגודל 100 מטר יהיה 4000 כפול 100, כלומר 400 אלף שקלים. במציאות של ימינו בענף הנדל"ן עם עליות המחירים הבלתי פוסקות, מי שדירתו נפגעה ולא יוכל לשקם אותה במקום זקוק לסכום המשמעותי הנוסף של ערך הקרקע כדי להתקדם לדירה הבאה, מבלי לפגוע משמעותית באיכות חייו.

ביטוח ערך קרקע במסגרת ביטוח המבנה הינו מוצר ביטוחי חשוב, במיוחד למי שגר בבתי קומות לצד דיירים אחרים. כולנו תקווה שלא נצטרך להשתמש בו, אך כדאי לשלם מעט יותר על פוליסת הביטוח ולהיות מכוסים ורגועים לגבי העתיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב