דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להפוך את הפחד לדחף 

מאת    [ 22/07/2013 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2428 פעמים ]

 

מי לא חווה את הרגש של פחד אי פעם בחיים שלו? כולנו. פחד זה דבר טבעי שמופיע אצלנו בתודעה כאשר אנחנו עומדים מפני שינוי, מפני דבר שלא לא מוכר, לא ידוע. פחד יכול להיות הרסני ולשתק אותנו כאשר הוא מתגבר עלינו במקום שאנחנו נתגבר עליו.

זו הסיבה שהרבה מאוד אנשים שרוצים לצאת לדרך של הגשמה עצמית, רוצים למצוא את עצמם ולממש את הפוטנציאל שלהם, משתוקקים לעשות שינוי אבל נשארים באותו מקום כי מה שעוצר אותם זה הפחד – הפחד לצאת מהאזור המוכר ולהגשים את עצמם ואת החלומות שלהם.

פחד הוא תגובה מותנית – הרגל מצמצם חיים שיכול לדלד בקלות את האנרגיה שלנו, את היצירתיות שלנו ולשהתלט עלינו. אבל אם נבין את האנטומיה של פחד נראה שפחד זה סה"כ המצאה של התודעה שלנו, הוא לא באמת קיים, זהו דבר וירטואלי. וכמו כל דבר שהוא המצאה של התודעה, קל למוטט אותו כמו שקל ליצור אותו.

זה אומר שהמוח שלנו יכול להיות לגמרי חסר פחד, אנחנו יכולים לשלוט בתודעה שלנו ולסלק את הפחד ממנו. אבל מכיוון ששליטה על התודעה דורשת הרבה עבודה ומאמץ, ישנה דרך נוספת הרבה יותר קלה להיפטר מהפחד כל פעם כשהוא מופיע ורוצה לשתק אותנו.

השפה העברית היא שפה מדהימה – משחק של האותיות הרבה פעמים משנה את המשמעות של המילה וזה לא סתם כך. אם ניקח את המילה פחד ונקרא אותה מהסוף להתחלה נקבל את המילה דחף. מה שמשתק את הפחד זה כאשר אנחנו פוחדים מדבר מסוים אבל במקום לחדול מלעשות אותו עושים את ההיפך – עושים את מה שפחדנו לעשות!

האם זה אפשרי? בטח שכן. כדי להוכיח שזה אכן אפשרי בואו נתבונן בתינוק. תינוק נולד חסר פחד, אין לו גבולות, התודעה שלו היא כמו נוף בראשית של פוטנציאל ואפשרויות. אז מתי האדם מתחיל להיות חדור בפחד?

הכל מתחיל באותו הגיל של תינוקות. אפשר לגרום לתינוק לפחד מלדבר מפני קהל, אפשר לגרום להיות אמיץ, אפשר ללמד אותו להסתכל על דברים בגישה מסוימת בחיים. רוב הפחדים שיש לנו בחיים בהמשך הם התוצאה של מה שאנחנו מבוגרים כמלמדים את הילדים ומה שהילד קולט מהסביבה הקרובה והלא כל כך קרובה שלו, הפרשנויות שהוא נותן לדברים ואירועים מסוימים. כתוצאה, מופיעים פחדים ומעצורים בחייו של האדם.

אז אם הדבר הוא כך והפחד הוא רק ההמצאה שלנו, קל מאוד להוציא אותו מהתודעה שלנו ולהפוך לדחף על ידי עשיית אותו הדבר שממנו אנחנו מפחדים. זה פשוט לומר זאת אני יודעת אבל כאשר מגיע רגע האמת ואנחנו עומדים לקראת הצעד המסוים שממנו אנחנו מפחדים, במקום ללכת קדימה, אנחנו הולכים אחורה.

מה שיעזור לכם להתגבר על הפחד ולעשות את מה שממנו אתם מפחדים, זה לשאול את עצמכם: מהו הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות אם אעשה את הצעד? ומהו הדבר הגדול ביותר שאני יכול להפסיד אם אני לא אעשה את הצעד?

תמיד תזכרו שמי שמפחד לא הולך רחוק, בגדול הוא לא מתקדם בכלל, לא נשאר באותו המקום. אז אם יש לכם חלומות ואתם רוצים לגשים אותם, אם אתם רוצים לעשות שינוי בחיים אבל עדיין נעצרים, בגלל הפחד, אם ישנם דברים שתמיד רציתם לעשות אבל לא העזתם לעשות אותם, תשאלו את עצמכם איך ייראו החיים שלכם אם תמשיכו להיות באותה נקודה בחיים בה אתם נמצאים כרגע, תדמיינו מה תפסידו אם לא תעשו את הצעד.

תהפכו את הפחד לדחץ וצאו לדרך – הפחד הוא רק המצאה שלכם.

אם אתם רוצים לקבל כלים נוספים לגבי איך להתגבר על פחד, מזמינה אתכם להיכנס לקישור שלמטה, להשאיר פרטים ותקבלו במתנה ממני וישירות למייל ספר אלקטרוני שכתבתי – 5 פחדים גדולים בדרך להגשמה אישית וכיצד להתגבר עליהם.

http://www.dianabenzvi.com/five-fears-and-how-to-overcome-the

 

דיאנה בן צבי


מורת דרך להגשמה עצמית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב