דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם קונים מותג בכול מחיר 

מאת    [ 21/07/2013 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1785 פעמים ]

קשה להבין את מה שקורה עם אופיס דיפו

אופיס דיפו מעבר לזה שהיא רשת ממותגת יחידה בישראל בתחום הציוד המשרדי  וכול מה שקורה איתה יוצר עניין בציבור הישראלי בכלל ובציבור העסקים בפרט, הסממנים שהרשת הזאת מביאה כול פעם אל קדמת הבמה יש בהם בכדי להשליך על מה שקורה בתחום הציוד המשרדי, המחשבים, ובכלל הציוד שמשווקת אופיס דיפו לקהל הרחב.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני ער לתנודות הקשות אותה עוברת החברה בשנים האחרונות, אני לא רוצה להיזכר ביום שנכנסה סטייפלס לישראל (הרשת הממותגת השנייה בארצות הברית) אשר ימיה לא היו ארוכים כאן במדינה ובמהרה נקנתה ע"י שופרסל שגם היא זרקה את הפעילות מעליה! והותירה את אופיס דיפו כשחקן ריטייל בשוק הישראלי.

 כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי עת אני רואה את הדוחות הכספיים של אופיס דיפו במהלך השנים אז ברור שלא ניתן היה לאמוד רווח תפעולי וזאת לעומת תזרים מזומנים חיובי ששירת נאמנה את בעלי החברה, בהתחלה הייתה זאת שותפות עם המותג בארצות הברית, לאחר מכן זה נקנה כולו ע"י במותג בארצות הברית ואחר כך הגיע קבוצת המשביר לצרכן שרכשה זאת מהאמריקאים אבל אבדה את החברה תוך זמן קצר ואשר הותירה בספריה את ההשקעה ב-0 לא לכאן ולא לכאן.

 כ- יועץ עסקי עוד לא נגמרה המכירה האחרונה של אופיס דיפו לאיש עסקים מקומי וכבר אנו שומעים על צמצום וסגירה של 10 סניפים ברחבי הארץ והשאלה מה קודם למה הביצה לתרנגולת או התרנגולת לביצה, שהרי רק עכשיו החברה נקנתה ומיד עם רכישתה היא מתחילה להתפרק מרצפת המכירה שלה.

 השמועות והרחשים סביב ההתנהלות העוקבת של החברה די מוזרה אפשר להדגיש, מצד אחד מותג מאד חזק בתחום האופיס, מצד שני סגירה של סניפים, מה יכולה להיות המסקנה, מיעוט רוכשים, אי יכולת להתחרות מול חברות שילוח המספקות ישירות מוצרי משרד לחברות ועסקים, עלות מדף יקרה, עלויות שכר גדולות, התארגנות של עובדים, גבייה קשה, חובות לספקים שעברו מהכונס למפעיל החדש. או שבאמת אין מקום היום לחברה לציוד משרדי בסדר גודל כזה בשוק הישראלי אשר קונה מוצרי אלקטרוניקה ב-EBAY סלולרי ברשתות האינטרנט בארץ ובחו"ל ולאופיס דיפו אין כבר מה לספק, מחברות ועפרונות לא יכולות להצדיק רצפת מכירה כה יקרה.

 איך שלא יהיה, העיקר זה לא להיכנס לנעלים גדולות או לחשוב שקונים מציאות, מה שלא מציאה מיום היווסדה כנראה שלא תהיה מציאה עד יום התרסקותה.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב