דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זומבה. זה בדיוק מה שחיפשתן. 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 3444 פעמים ]

 

החל ממערכונים בארץ נהדרת ועד כל החברות שלך שכבר נרשמו, את לא מפסיקה לשמוע את שמו של הספורט הפלאי הזה: "זומבה" שכולן מבטיחות לך שהוא שורף קלוריות ושלאחריו את תראי אחרת לגמרי. האם הזומבה הוא הספינג החדש? ד"ראסנת רזיאלמרחיבה.

 

את שומעת על זה כמעט בכל פינה, לא רק בטלוויזיה. הבטחות גדולות הקשורות לירידה מהירה במשקל נקשרו לשמו של הספורט העממי הזה, אבל את לא יודעת בדיוק על מה מדובר?

ובכן, הזומבה היא שיטת אימון גופני אירובי באמצעות ריקודים אשר פותחה כבר בשנות התשעים בקולומביה על ידי הכוראוגרף אלברטו פרס. הזומבה מתבססת על שילוב של תנועות ריקוד מסגנונות שונים לצלילי מוסיקה. במקור, מוסיקה לטינית מרקידה ומקפיצה,  אך כיום נהוג לרקוד את הזומבה כמעט לכל סוגי המוסיקה על מנת להפוך את הריקודים למהנים וחווייתיים עבור המשתתפים.

בכל כמה שנים, קם לו ענף ספורט שסוחף במהירות שיא מיליוני מתאמנים ברחבי העולם. מה הופך אם כן את ה"זומבה" לכל כך מדבקת ומרתקת עבור מיליוני מתאמנים ברחבי העולם?, מרביתן אגב נשים, אשר מוכנות להישבע בשבחה של השיטה החדשה.

נכון להיום מועברים שיעורי זומבה בכ 110 מדינות!  ולפי לא מעט הערכות ישנם קרוב למאה אלף מרכזי זומבה בעולם!, נתון מרשים וסוחף בפני עצמו לכל הדעות.

לאימוני כושר בהם אנו נדרשות להתמיד בעיה מרכזית. אחרי זמן קצר הם הופכים לסיזיפיים ולעיתים השגרה שבהם מגרה את השעמום וגורמת לנו לנטוש אותם.

הגם שהזומבה היא בעיקרה ספורט אירובי, וככזה היא אכן מצוינת לשריפת קלוריות, החידוש שבה הוא במצרף החוויתי של העוסקות בה המאפשר לא רק שריפת קלוריות מוגברת, אלא גם עניין. ככזה, מדובר בכל הנראה בספורט מנצח של ממש.

בשעה אחת של פעילות זומבה, מתאמנת יכולה לשרוף בין 500 ל 800 קלוריות ויותר. בהקשר הזה, זוהי אכן פעילות אירובית מובהקת ששכרה בצידה. אך היתרון בה הוא בתחושת השייכות שהיא מצליחה לטפח בקרב קהל המתאמנות. אנשים, וכן, בעיקר נשים, פשוט "אוהבות" זומבה. יש מעט מאד פעילויות ספורטיביות שמקבלות את המילה הזו בתיאור לתחושות המתאמנים בהן. מרבית האנשים מתארים סוגי ספורט בהם הם עוסקים, כסוג של "רע הכרחי". לא בתשוקה. בעוד שמתאמנים מקצועיים בענפים שונים באמת "אוהבים" לרוב את סוגי הספורט בהם הם עוסקים על מנת להתמיד בהם לאורך שנים.  הזומבה מציע סוג של חיבור שהוא קל, ידידותי ובעיקר מלהיב.

ביצוע תרגילים אירוביים תוך כדי תנועות ריקוד עם מוסיקה טובה, הוא בסופו של דבר מתכון נכון ומנצח לייצר את האפקט הרגשי של המתאמנת לספורט. התחושה אחרי שיעור זומבה היא לא רק תחושת ההתעלות הרגילה משחרור אנדורפינים לגוף, כמו בכל פעילות ספורטיבית אחרת, אלא גם ערכים של שמחה ותחושת ביחד השייכים לענפי ספורט קבוצתי נרכשים בה.

בדומה לשיגעון המחול האירובי בשנות השמונים, שג'ין פונדה הייתה השגרירה הגדולה שלו ברחבי העולם, הזומבה משלבת פעילות אירובית עם פעילות חברתית ועם יצירתיות, המוסיקה הלטינית ידועה בעולם כמוסיקה סוחפת, חושנית והיא אלמנט חשוב בספורט הזה ובתחושות השמחה שהוא מעביר.

כמו כל ספורט אירובי, גם הזומבה עוזרת לנו לשרוף קלוריות, לא יותר ולא פחות. ייחודה של השיטה הוא בהתלהבות שהיא מצליחה לייצר בקרב המתאמנות ובתחושת ההתעלות ובהתמדה של לקוחותיה.


    • האם זה מתאים לך?

אחד מן היתרונות הגדולים של השיטה היא העובדה שהיא ספיראלית. מדריך טוב לקבוצה יודע להתאים את המאמץ לרמה של המשתתפים. אין צורך בידע מוקדם בריקוד ואתם צריכים להיות בעלי כושר גופני סביר. אנא היוועצו בכל מקרה עם רופא המשפחה שלכן.

השיעורים עצמם אורכים כשעה לרוב והם מתבססים על עקרונות של אימון מחזורי הנהוגים בספורט אירובי ונעים מעצימות נמוכה לעצימות גבוהה.

חושבת לנסות? למה לא בעצם. אם את נמנית על אותן אלו שפעילות אירובית מתונה מתאימה להן, זה יכול להיות בדיוק הפתרון עבורך.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב