דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסטיגמה של הניתוח הבריאטרי 

מאת    [ 16/07/2013 ]

מילים במאמר: 295   [ נצפה 1729 פעמים ]

אנשים שמנים סובלים מסטיגמות רבות בתחום החברתי, המקצועי והרפואי. ד"ר אסנת רזיאל מציגה מחקר חדש העוסק כולו בסטיגמה שיש לאנשים בעלי משקל יתר שעברו ניתוח הרזיה. מה יכול לגרום לאנשים לשנות את היחס השלילי לשמנים?

 

במחקר שנעשה ב-University of New South Wales, גילו החוקרים שירידה במשקל בעזרת ניתוח כרוכה בסטיגמה, לעומת ירידה במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית.

במחקר שפורסם במגזין International Journal of Obesity, בחנו החוקרים את ההשפעה שיש לשיטת ההרזיה, על ההתייחסות של אחרים כלפי המרזים. הם גילו כי ישנה התייחסות חיובית יותר לאנשים, שירדו במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית, זאת בהשוואה לאנשים שעברו ניתוח הצרת קיבה בטבעת.

"זה ידוע כי בנוסף לכך שהם סובלים מבעיות בריאותיות, אנשים עם משקל עודף סובלים גם מסטריאוטיפים של עצלנים, חסרי שליטה עצמית ולא מוכשרים", אומר ד"ר לני ורטניאן, ממחברי המחקר. "לשמנים רבים יש מוטיבציה לשנות את היחס הזה כלפיהם, אבל מחקרים מעטים בחנו האם ההצלחה בירידה במשקל כרוכה גם בהצלחה לשנות את יחס האנשים כלפיך".

מה דעתכם על תמונה של אישה שמנה?

החוקרים הציגו לקבוצה של סטודנטים תמונה של אישה בעלת עודף משקל, עם מדד מסת גוף (BMI) של קרוב ל-40. הם התבקשו להשיב על סדרת שאלות לגבי סגנון החיים, האישיות וההתנהגות שלה, ולאחר מכן הציגו להם תמונה עדכנית של אותה אישה, לאחר שרזתה בצורה משמעותית. מדד מסת הגוף שלה ירד ל-22, כלומר, במסגרת הטווח הנורמלי.

החוקרים אמרו לחלק מהסטודנטים שהיא עברה ניתוח, ולאחרים שעשתה דיאטה ופעילות גופנית. לחלק מהסטודנטים לא ניתן כל הסבר לשינוי.

"ללא קשר להסבר שקיבלו, באופן כללי הסטודנטים דירגו את האישה בצורה חיובית יותר על כך, שירדה בעצמה במשקל ללא ניתוח", אומר ורטניאן. "גם הסטודנטים, שלא קיבלו הסבר, האמינו שעכשיו היא אוכלת בריא יותר ומתעמלת יותר, ולכן היא מוצלחת יותר מקודם. הסטודנטים ששמעו שהאישה ירדה במשקל באמצעות ניתוח שפטו אותה בצורה שלילית יותר".

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל:03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב