דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש מידע רפואי ברשת האינטרנט 

מאת    [ 21/02/2008 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3140 פעמים ]

חיפוש מידע רפואי ברשת האינטרנט – "הדרך ארוכה ומפותלת, אני נופל וקם" 

רשת האינטרנט מכילה עושר בלתי נדלה של מידע רפואי המחכה לגולש שיגיע אליו, יקרא בו וישלח אותו להדפסה או לשמירה במחשבו האישי. משימת החיפוש אחר המידע הרלוונטי היא אתגר אך השגתה  מקנה תחושת סיפוק רב. 

חיפוש אינו גלישה. גלישה ברשת משמעותה שיטוט ללא מטרה בין כתובות URL שונות. שיטוט יכול להיות מהנה וניתן לרכוש באמצעותו מידע רב. למרות זאת, השיטוט גוזל זמן ועדיין קיימת אפשרות שחומר רלוונטי פוספס. בנוסף, קיימים מקורות מידע שקשה להגיע אליהם בשיטוט רגיל משום שהם נמצאים "עמוק" ברשת, באזורים שמנועי חיפוש רגילים לא מגיעים אליהם. 

בזמן ביצוע חיפוש ברשת, יש להחליט מהי מטרת החיפוש. מילות מפתח כגון " איגודים רפואיים מקצועיים" הן רק נקודת מוצא. האם רוצים לאתר מידע על אגודה מסוימת - אם כן, יש להוסיף מילות תיאור כגון " האגודה הנוירולוגית". אם רוצים לחדד את החיפוש ניתן להוסיף את שם המדינה או האזור הגיאוגרפי לדוג: " American Pediatrician Professional Organization”. 

לכל חיפוש שני חלקים: הנושא וזווית החיפוש. זווית החיפוש היא אותו תחום בתוך הנושא הכללי שמעניין אותנו במיוחד, לדוגמא: נושא החיפוש הוא "אגודה רפואית איקס" וזווית החיפוש שיש להוסיף היא המילה "נהלים". חיפוש של הנושא בלבד ללא זווית החיפוש (אלא אם כן הנושא הוא נדיר ומיוחד במינו) יביא מספר תוצאות רב מדי ובו הרבה "רעש"(מידע תפל שאינו רלוונטי). 

במהלך חיפוש יש להשתמש במילות תיאור. מנועי חיפוש הם מילוליים מאד. אם נשתמש במילה Apple יתקבלו תוצאות גם על הפרי וגם על חברת המחשבים. אם המשמעות של מילת חיפוש יכולה להתפרש במספר מובנים, יש להגביל את החיפוש באמצעות מילת תיאור. 

מכשולים לאורך הדרך 

אחד הגורמים המרכזיים לבזבוז זמן בחיפוש הוא נקודת מוצא שאינה נכונה. בדרך זו ניתן לבזבז שעות בלי להגיע למידע בעל ערך. הבעיה נובעת בדרך כלל מכך שהמחפש התבסס על הנחות /השערות שאינן נכונות לגבי איך, איפה והאם להמשיך. לפני תחילת חיפוש כדאי לבצע חשיבה אסטרטגית ולקבוע מהי תוצאת החיפוש המיטבית לה שואפים. אסטרטגיה זו תסייע בקביעת המסגרת לביצוע החיפוש. ביצוע התרגיל החשיבתי יעזור לתפוס את הרעיון המרכזי של החיפוש ולחדד את מטרותיו. 

אין מנוע חיפוש שהוא מקיף לכל הקיים ברשת האינטרנט. לפעמים דרוש חיפוש במספר כלים ובדרכים שונות כדי להגיע לתוצאות הממוקדות ביותר. כדאי להשתמש בשאילתות (קומבינציות חיפוש) שונות על כלי חיפוש שונים. יש לזכור כי העובדה שטכניקת חיפוש מסוימת צלחה בחיפוש אחרון אינה אומרת שהיא תצליח שוב בחיפוש אחר. הרשת היא גמישה ומידע חדש זורם אליה באופן תמידי ובאותה מידה, מידע ישן נגנז באופן קבוע.

כמו דרכים חדשות שנבנות ודרכים ישנות מחודשות כך גם אוטוסטרדת המידע באינטרנט משתנה באופן קבוע. 

 

מירב בוך - מידענית רפואית ומנהלת אתר אינטרנט בתחום הבריאות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב