דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 דרכים להפגת סטרס וליצירת רוגע 

מאת    [ 08/07/2013 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 8582 פעמים ]

החיים בעולם המודרני יוצרים אינספור מצבים שגורמים לסטרס. כל המשימות שצריך להספיק בזמן קצר, כבישים עמוסים במכוניות, פקקים שגורמים לעיכובים ולאיחורים, חדשות שעוסקות במלחמות וברציחות, טלפונים סלולרים ורשתות חברתיות שהופכים אותנו לזמינים ללא הפסקה. וזוהי רק רשימה חלקית של מצבים שיוצרים תחושה של מתח, בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא.

 וכך הסטרס הופך להיות שותף בחיי היום יום של רבים מאיתנו. אלא שכיום כבר מבינים יותר ויותר את הקשר שבין מתח מתמשך לבין מחלות, כגון: סכרת, אסתמה, אקזמה, פסוריאזיס, בעיות פריון, הפרעות שינה, כאבי ראש ואפילו שפעת ועוד אחרות. בנוסף סטרס מתמשך יכול להפוך לחרדה או לדכאון.

 למעשה, סטרס הוא מנגנון חיוני להשרדות, אבל כשהוא נמשך לאורך זמן הוא יכול להביא להתפרצותן מחלות. כשהגוף נמצא בסטרס הוא מתפקד פחות טוב, משום שבמצב זה כל המנגנונים של הגוף מופנים להשרדות על חשבון פעילויות חיוניות אחרות. כך למשל, מתרחשת המרצה של זרימת הדם וכיווץ של השרירים, ובמקביל מתרחשת ירידה בפעילות של מערכת המין ומערכת העיכול. כשנמצאים במצב של סטרס מתמשך, לגוף אין אפשרות להתאושש, ומתחיל להצטבר נזק מתמשך למערכות הגוף השונות.

הנה 5 דרכים שיכולות לעזור להשתחרר ממתח, ואפשר להשתמש בהן ולתרגל אותן על בסיס קבוע, בלי להזדקק לכישורים מיוחדים. כך שכל אחד יכול לאמץ לעצמו לפחות שיטה אחת שיכולה לעזור לו להשתחרר ממתח וליצור רוגע.


    • לצחוק. סתם כך, בלי סיבה, גם אם זה לא מצליח מיד על ההתחלה. בשיטת, תזייפו את זה עד שתהפכו לזה. אפשר לעמוד מול המראה ולצחוק עם עצמך. כשצוחקים, השרירים הפנימיים בגוף מופעלים ועושים עיסוי לאיברים הפנימיים, שרירי הפנים נמתחים ומתח משתחרר מהם. בנוסף, בזמן שצוחקים משתחררים במוח אנדורפינים, שאחראים ליצירת הרגשה טובה, שבתורה עוזרת להשתחרר ממתח, מדכאון ומחרדה. וכשמרגישים טוב גם מערכת החיסון מתחזקת והעמידות של הגוף בפני מחלות וזיהומים עולה.
    • לרקוד. להקשיב למוזיקה, לנוע לפי הקצב שלה ולתת ביטוי ליצירתיות שלך. כשרוקדים מופעלים שרירים ומפרקים רבים וזרימת הדם אליהם משתפרת, תחושת השמחה מתגברת והמתח נעלם. בנוסף, אותם אנדורפינים שמשתחררים במוח בזמן צחוק משתחררים גם במצב של פעילות גופנית, ויוצרים הרגשה טובה שמשחררת מסטרס, מדכאון ומחרדה. מובן שבמקום ריקוד אפשר לבחור כל פעילות גופנית אחרת.
    •  לנשום. נשימה היא הפעולה הבסיסית ביותר שאנחנו עושים, ואפשר לתרגל אותה בכל זמן, כדי להפיג מתח שמצטבר בגוף ובתודעה וליצור רוגע. נשימה עמוקה ואיטית דרך האף עוזרת להרפות את השרירים והתודעה וליצור רוגע. תרגיל נשימה מאד פשוט שאפשר לעשות הוא: להוציא את האוויר לאט לאט דרך האף, ואז לשאוף אוויר דרך האף. עם כל נשימה כזאת, עומק השאיפה גדל ובית החזה מתרחב, השרירים מרפים והסטרס הולך ומתפוגג. כאמור, בכל פעם שתחושת הסטרס מתעצמת אפשר לעצור לדקה או שתיים ולתרגל את הנשימה
    •  לדמיין. הדמיון יכול ליצור תחושה של סטרס או רוגע בהתאם לאופן שבו משתמשים בו.  אם אבקש ממך לדמיין דבר מפחיד או מלחיץ שקרה לך, סביר שתופיע תחושה של מתח וחרדה. לעומת זאת, אם אבקש ממך לדמיין דבר נעים ומשמח שקרה לך, סביר שיופיעו תחושות של רוגע ושלווה. לכן, בכל פעם שרוצים להפיג מתח וליצור רוגע, אפשר לחזור ולדמיין דבר נעים שקרה, או לחשוב על דבר נעים שרוצים שיקרה. כך נשלחים למוח שדרים של רוגע, ובתורו המוח שולח לגוף שדר שאפשר להרגע.
    • לעסות. עיסוי של שרירי הפנים, מפיג את המתח הרב שמצטבר באזור, מרפה שרירים, יוצר רוגע בגוף כולו, משפר את זרימת הדם, וממלא את הגוף והמוח באנרגיה. כדי לעשות את העיסוי, אפשר למשש את עצמות הפנים והשרירים שמכסים אותם, ותוך כדי כך לעסות אותם בעדינות. פירוט רב יותר של טכניקת העיסוי אפשר למצוא בערכה ליצירת רוגע ושמחה.

 

מיכל שטרית, לחיות מתוך רוגע.
משחררת ממתח, חרדה, דכאון וההשלכות שלהם, בעזרת שיטות טיפול טבעיות: שיאצו, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא, שמנים אתרים.
מיכל - שיטות טיפול טבעיות 


לחצי על הקישור, הרשמי, והתחילי ליצור לעצמך רוגע ושמחה כבר עכשיו


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב