דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אטרקציות ופעילויות בירושלים 

מאת    [ 02/07/2013 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 1911 פעמים ]

ירושלים היא המקום המושלם לטיולים בקבוצות, בזוגות או טיולים משפחתיים. בירושלים קיים מגוון גדול של אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. את חלקי העיר אפשר למיין לשלושה סוגים עיקריים – ירושלים העתיקה, ירושלים החדשה וסביבותיה של ירושלים ("הרים סביב לה").

 תחבורה: את ירושלים אפשר להכיר גם ללא צורך בנסיעה מורטת עצבים בפקקי היום-יום. התחבורה הציבורית מפותחת ומציעה לכל אחד אפשרות להגיע לכל פינה בירושלים ללא מאמץ ובמחיר סביר. יש רכבת קלה החוצה את ירושלים ממערב דרך המרכז עד לצפון ירושלים. אוטובוסים של אגד חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה ומהווים אמצעי ניידות לכל טיול שתרצו לעשות כאן. בנוסף יש קו מיוחד שמסובב את כל האטרקציות הבולטות בעיר, דרכו תוכלו לטייל בהנאה ללא מאמץ כלל. מי שמעוניין בטיול יצירתי יכול להסתובב בירושלים על הסגווי – כלי מיוחד בעל שני גלגלים המתאים עצמו לרוכב.

דתות ועדות: בירושלים תוכלו לשמוע בליל שפות – עברית, ערבית, אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד. בעיר העתיקה מתגוררים אנשים בני דתות וכתות שונות זה לצד זה, ארמנים, נוצרים, מוסלמים, יהודים, אורתודוקסים, חילונים, חרדים, רפורמים ועוד. כולם יקבלו את פניכם בסבר פנים יפות, יארחו אתכם בידיים פתוחות וישמחו תמיד לעזור לכם. חשוב לכבד את הפרטיות ואת השקט ולא להפריע את שלוות התושבים תוך כדי הביקור, כיוון שבאיזורים המתויירים כמו נחלאות, השכונות החרדיות והעיר העתיקה הבתים צמודים וצפופים ותושביהם שומעים כל רעש מבחוץ.

נופים ותצפיות: ירושלים היא קודם כל עיר של נופים – השכונות בירושלים מגוונות בבנייתן, ולכן זכתה ירושלים לשירים יפים שחרזו עליה גדולי המשוררים. כאן אפשר לראות ישן משולב בחדש, שכונות טבולות בירוק, אגם נחמד בלב העיר (הגן הבוטני), תצפיות באיזורים גבוהים כמו טיילת ארמון הנציב, תצפית הר ציון, תצפית הר הזיתים, עמקים יפים כמו גיא בן הינום ועמק המצלבה וגם כמה חורשות יפות כמו יער ירושלים.

טיולי מים: בירושלים מפעפעים מעיינות רבים ויפהפיים, ובדרך כלל אלו אתרים מתוחזקים שממש כיף לנפוש בהם מחום היום. כבר בכניסה לירושלים ניתן לשכשך את הרגליים במי נפתוח (ליפתא) וליהנות מעצי הפרי הסובבים את המעיין. בצדה המערבי של ירושלים זורמים מים רבים ומומלץ להקדיש לכל אחד מהם יום שלם. עין לבן, עין חניה, עין קובי ועין חינדק הם רק שלושה מהמעיינות המפורסמים במערב ירושלים. בימי קדם נהנו תושבי ירושלים ממימי מעיין הגיחון במזרח העיר, והיום המבקרים יוכלו גם להתרשם ממאמצי הבנייה האדירים שהושקעו בחציבת הנקבה שהובילה אותם לפנים העיר.

היסטוריה: חובבי ההיסטוריה יוכלו להתמוגג על סיורים בעיר העתיקה ובשכונות שהוקמו לאחר היציאה מן החומות, טיולים על תקופת בית ראשון, בית שני, התקופה הביזנטית, המוסלמית, הצלבנית, הממלוכית, העות'מנית והבריטית – כל ההיסטוריה העולמית מקופלת בירושלים של מטה. את העיר העתיקה עוטפות חומות מימי האימפריה העות'מאנית האדירה, ובתוך החומות, כל אבן מספרת סיפור מתקופה שונה – החל מימיהם של מלכי יהודה הקדומים, דרך התקופה החשמונאית ועד למלך הורדוס שבנה ושיפץ את כל ממלכתו ונודע במפעלי הבנייה האדירים, ביניהם בית המקדש השני, מצודות בירושלים (שעל שרידיהם נמצא מוזיאון מגדל דוד), מבנים ציבוריים ובתי עשירים למקורביו. שרידים רבים נמצאו גם מהאיש שנהרו אחריו רבים, בעיקר לאחר מותו – ישו. בעקבות משפטו ומותו בירושלים נבנו בה כנסיות רבות יפהפיות, החל מהתקופה הביזאנטית ועד לתקופה הצלבנית וגם בעת החדשה. הגדולה בכנסיות היא כנסיית הקבר. בימי שלטון האיסלאם נבנו בעיר מסגדים במקום האתרים היהודים והנוצרים וגם לצידם. הבולט מבין המבנים המוסלמים הוא כיפת הסלע המוזהבת על הר הבית. בימי הממלוכים והאיובים הרחיבו את בנייתה של ירושלים, אך לשיא תפארתה הגיעה בימי הסולטאן העות'מאני סולימאן המפואר.

שווקים: ירושלים היא חגיגה של אוכל ויש בה שווקים הומי אדם ומלאים כל טוב. המוכר ביותר הוא שוק מחנה יהודה בעל הריחות, הצבעים וצעקות הרוכלים. אין ביקור בירושלים ללא שיטוט בשוק זה. אולם יש בה גם שווקים צנועים יותר בעלי סחורה לא פחות טובה. מומלץ מאוד לבקר בשוק הבוכרים וליהנות ממגוון של מוצרי אוכל שלא תראו במקומות אחרים. בעיר העתיקה נמצאים זה לצד זה שוק הבשמים, שוק הקצבים, שוק מוכרי הכותנה ועוד. אולם שמות אלו משמרים שימוש קדום  והיום בכולם מוכרים תבלינים לצד מכשירי טלפון, ממתקים, קפה, ביגוד, ריהוט, חפצי אומנות, אוכל מוכן ועוד ועוד. לאלו שרוצים להרגיש כמו בחו"ל, מומלץ לבקר בשדרות ממילא ולהתרשם מפסלי האומנים המוצבים לאורך הרחוב, מחנויות האומנות, התכשיטים והביגוד היוקרתיות. אפשר לשבת בבתי הקפה הרבים ברחוב ולהירגע מול הנוף המדהים של העיר העתיקה מכאן ושל בריכת הסולטן ומלון המלך דוד מכאן.

פיני זרביב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב