דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשבה פעילה מובילה לפתרון שונה ושווה לשני הצדדים 

מאת    [ 30/06/2013 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 2555 פעמים ]

הקשבה פעילה מובילה לפתרון שונה ושווה לשני הצדדים

 

הקשבה פעילה מאד עוזרת ומאד מרשימה את הצד האחר, הקשבה פעילה יכולה להיימן את הצד שלך באופן חיובי יחד עם יכולת שכנוע לצד האחר.

המחשבה והפרשנות שלנו כלפי האחר עושה את כל הבעיה, כל בעיה ופתרונה תלויה במחשבות שלנו וברגעים שבהם מנתחים את הבעיה.

הקשבה פעילה יכולה לגרום לשני הצדדים להבין את הסיטואציה ולהגיע לפתרון טוב ויעיל לשני הצדדים, אך הקשבה פעילה צריכה להגיע מתוך רצון להקשיב ולהבין בכדי להגיע לפתרון חד משמעי ולהגיע למטרה יסודית שבה יתנהל הקשר של שני הצדדים לאחר מכן.

ההקשבה יכולה להשפיע על החיים בכלל ועל הקשרים החשובים לך בחיים, ההקשבה יכולה להשפיע על חייך בתוך המשפחה, עבודה, יחסים, דו שיח, ראיון, קבוצה וכד'.

המוח במחשבותיו לא יכול להגיע להחלטה במאה אחוז מבלי לערב את הלב ואת הרגש שלפעמים גם מוביל אותנו לדרכים שונים אך לא שלמים מבלי המחשבה של המוח, מה שמלשים את החלטת המוח והלב יחד זה ההשפעה של ההקשבה כי רק אז המוח יכול לנתח והלב יכול לפעול על פי הניתוח של המוח וכך מגיעים להחלטה שקולה ומותאמת לשני הצדדים.

יש אמת ויש עובדות ויש אופי של אדם, הקשבה גם חלק מהאופי, אך ניתן לעבוד על האישיות ובמיוחד שחשוב לנו הצד השני, ההקשבה היא החלק הפעיל והחלק הראשוני של קבלת ההחלטה לפתרון הבעיה.

החיים בכל יום מלמדים אותנו משהו חדש ובכל פעולה ומכל שיחה אפשר ללמוד על האחר ואפשר להבחין ביכולות שלנו דרך הפעולה שלנו.

בכל סיטואציה תלוי בבנאדם שעומד ממולנו ומה מידת החשיבות שלו, אך אסור להפחית מערכו של האיש שעומד מולנו וצריך לתת כבוד לאחר בכל שלב מהשיחה.

החשיבות של השיחות שמתנהלות הן כדי שהחיים ימשיכו יותר בפשטות בעתיד, כי בכל שיחה יוצרים אווירה חמה ומתחזק הקשר יותר.

יכולת דיבור ושכנוע לא תהיה מבלי היכולת של ההקשבה, חייבים להבין ולהקשיב בכדי שנדע לדבר לעניין, מבלי היכולת של ההקשבה לא תהיה לנו אפשרות לעניין את האחר כי רק כשמקשיבים נבין את מה מעניין את הצד השני .

הקשבה הינה הבנה לאחר, הקשבה יכולה לעבד חיים שלמים בנוסח אמתי ומותאם, מי שאין לו יכולת הקשבה אין לו את האתיקה לדבר, הוא לא יקבל ביקורת ולא יצליח להבין את המתרחש כראוי, הוא לא יכול להתרכז במצב ובסיטואציה בדרך הנכונה והחיובית, מי שאין לו יכולת הקשבה לא יכול להבחין כל כך טוב בטוב וברע, מי שאין לו יכולת הקשבה יכול לקבל ההחלטות הכי גרועות ויכול לנתח את הסיטואציות לפי הרגש הלא נכון, יכולת הקשבה תחילה עם רצון להקשיב לצד האחר ומבלי שום אינטרס אישי.

מי שלא תהיה לו היכולת של ההקשבה יכול להגיע למצבים שבהם הוא לא מבין את עצמו כמו שצריך, הוא יכול לאבד את הכישרון הכי חזק שלו מול האחר, הוא יכול לדבר מבלי לדעת במה מדובר, הוא יכול להפעיל את הרגש העצמי שלו ויכו להיות האנוכי שבאנשים מבלי להבחין בזה אפילו.

יכולת הקשבה הינה יכולת אבחנה בין המצבים יכולת הבנה של המצבים ויכולת פתרון הבעיות ויכולת הקלת הכלל. כי מכל הקשבה יש מבט מעמיק והבנה ברורה יותר שיכולה להפחית את הלחץ ואת הניפוח של הבעיה.

הבעיות הכי גדולות במדינות שבעולם מתחילות בגלל המחשבה על הממשל ולא על האדם ועקרונותיו, ברגע שהממשל תהיה לו יכולות להקשיב לרגשותיו של האדם תהיה אפשרות לשפר את המצב בכל העולם, הממשל מבין מה שהאדם רוצה וקובע ולצערו של האדם הממשל לא שם אותו בסדר עדיפויותיו הראשונות.

חשוב להבין שאדם יכול לחולל שינוי מדהים ברגע שירצה ויאמין בדרך שלו, כי רק אז כשאדם מושך אליו עוד ועוד אנשים תהיה לו יכולת השפעה ואז הממשל יהיה חייב להקשיב למרות שמקודם הוא לא סירב להקשיב אלא סירב לפעול נכון.

איך שאמרתי קודם ההקשבה מתחילה מדו שיח בין שנים, דו שיח וקשר של כמה וכמה אנשים, דו שיח שיכול להוביל למשא ומתן ושלום בין עולמות ובין מדינות, ברגע שתהיה יכולת אצל כל נשיא להקשיב לאויב שלו אז מצבנו יהי מצוין כלפי כל העולם.

הקשבה יכולה לחולל מהפכה בין שני עולמות אויבים, הקשבה יכולה לחולל דומיננטיות של שלום ודומיננטיות של אהדה ואהבה ורגש חיובי כלפי העולם.

אם ראשי הסמכויות בכל מדינה יבינו או שהם מבינים את השפעתה של יכולת ההקשבה, יפעלו על פי יכולת זו, המצב שלנו ישתפר מאד ויהפוך להיות עולם יותר יפה.

לסיכום אני מאמינה ביכולת ההקשבה של כל אדם, ברגע שיכולת זו תתחיל לפעול אז תתחיל לחולל שינוי כלפי כל מי שסביבנו ולאחר מכן המעגל הזה של הסביבה יגדל עוד ועוד עד שיגע לעולם, כל אדם יכול לעשות זה ולפעול על פי הקשבה פעילה ואז נחיה בעולם יותר יעיל ואיכותי ויותר מהנה

אמל מחרז פלאח


כפר סמיע-מורה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב