דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה תמיכה מהממשלה יש לעסק 

מאת    [ 25/06/2013 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 1650 פעמים ]

מי אשם בעליית המחירים

האם זה היצרנים האם זה המתווכים האם אלה רשתות השיווק

ועם כבר מדברים על קמעוניות מה קורה מבחינת מחירים בעסקים הקטנים

מסתבר כי אם בבריטניה נדרשים 5 משכורות בכדי לרכוש מכונית ובישראל 14 משכורות בכדי לרכוש מכונית אנו צריכים להסיק מסקנה אחת ברורה, ממשלת ישראל מעמיסה עלינו כאזרחים ובעלי העסקים את רוב המיסים וההוצאות הממשלתיות.

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי בישראל ניתן לראות בבירור את ההשקעות שמשקיע המדינה ב-דמי אבטלה תשלומי הבטחת הכנסה הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה הלוואות לעסקים קטנים שנותנים הבנקים לעסקים ולאחר מכן אותם עסקים לא עומדים בהחזרים והבנקים מקזזים זאת מהמיסים שהם אמורים לשלם למדינה.

הרגולציה זאת שיוצרת את התחרות במשק בסופו של יום צרכן אומנם משלם פחות על מובייל אבל משלם יותר על שירותי ממשלה עקב העדר הכנסות מאותם חברות מובייל שהרוויחו ושלמו מס, עם הממשלה הייתה נוהגת אחרת היא לא הייתה נותנת ביד אחת ומשלמת ביד השנייה ואני יפרט

כמי שנותן ייעוץ עסקי, הרשו לי לכתוב על העולם שאני מכיר הלוא הוא  עולם העסקים הישראלי. במידה ועסקים לא היו נדרשים לשלם דמי קיום כול כך גבוהים למדינה ולרשויות כמו ארנונה מיסי שלטים מס חברות תשלומי אגרות תשלומים גבוהים על שירותי ממשל, מיסוי גבוה על רכבים ועל דלק חיקוק חוקים ייעודיים למועסקים המכבידים על בעלי עסקים או חברות אזי לא היתה הכבדה על עסקים קטנים בינוניים ואפילו עסקים גדולים אשר חלק מהם יכול לתמחר עלויות אלה במחיר המכירה והאחר פשוט לא עקב החובה לעמוד בתחרות בלתי מתפשרת.

לו היו לוקחים מבעלי העסקים את היכולת לקבל הלוואות ובמקום ההלוואות היו מוזילים את העלויות הממשלתיות והעירוניות  עסקים היו יכולים להרים את הראש ולפרוח אך מאחר והמדינה סותמת את הפה לעסקים בדמות הלוואות וממשיכה במיסוי גבוהה על כול פרט ופרט בחיי היום יום העסקיים הפתרון לא נראה לעיין ההפך כמות העסקים אשר יקרסו יעבור את ה-50 אלף עסקים הנסגרים בשנה רק במדינת ישראל.

כ-יועץ עסקי אני חרד מאד בקריסה שעלולה להיות בתחום העסק ובתחום החזר ההלוואות (כולל הלוואות  בערבות מדינה הלוואות בבנקים ויותר הלוואות שנלקחות במערכת החוץ בנקאית וביניהם השוק האפור) לטעמי זו פצצת זמן מתקתקת ובעלי עסקים שלא יכולים לקבל  הלוואות למימון תזרים המזומנים או מעדיפים לשלם לספקים מכסף שלווים גם בשוק האפור אני צופה כי תהיה כאן קריסה איומה וכואבת לאוכלוסייה רבה מאד של בעלי עסקים דוגמה טובה למציאות הזאת היא מה שקורה בחברת IDB חברה גדולה אשר מרופדת בהלוואות מכול כוון אפשרי ונמצאת היום כמעט בחדלות פרעון.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב