דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינות אוכל מעוצבות ופינות אוכל יוקרתיות 

מאת    [ 25/06/2013 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 14432 פעמים ]

אהבה ליופי, קבע אפלטון, בדיוק כמו אהבה לטוב, אינה זקוקה להסבר. הפילוסוף היווני המפורסם צדק כמובן, ואכן רובנו ככולנו אוהבים את הבתים שלנו יפים ומיוחדים. בפרט זרח בשנים האחרונות כוכבן של פינות אוכל מעוצבות להפליא ופינות אוכל יוקרתיות המשדרות טוב טעם ומעצימות את חווית הישיבה בצוותא סביב שולחן האוכל.

בעבר, בבתים רבים, פינת אוכל הייתה שולחן פשוט ופונקציונאלי שניצב בין הסלון לבין המטבח. העלייה ברמת החיים אפשרה לנו ליהנות מאסתטיקה ולשלב את היפה עם הטוב בפינות אוכל מעוצבות שהפכו למרחב אירוח או בילוי משותף של כל בני המשפחה – שהרי חלק בלתי נפרד מחוויית האירוח הוא האוכל (פינות אוכל יוקרתיות מאפשרות למארחים הן להרשים את אורחיהם והן להפוך את הביקור שלהם למלבב במיוחד). באופן דומה, חלק ניכר מזמן האיכות המשפחתי נוצר במהלך הארוחות ולאחריהן, ואין ספק שכיף יותר לשבת בפינות אוכל מעוצבות כך שאלה מעודדות את בני הבית להישאר ביחד גם אחרי שמסיימים את הקינוח.

איך ליצור פינת אוכל מעוצבת ומיוחדת?

הבסיס של פינות אוכל יוקרתיות הוא שולחן וכיסאות. בבחירת השולחן יש לשים לב למספר פרמטרים ובראשם גודלו, צורתו והחומר ממנו הוא עשוי. פינות אוכל יוקרתיות מתהדרות במקרים רבים בשולחנות גדולים מן הסטנדרט, כלומר בכאלה שניתן למקם סביבם בנוחות ומבלי שתיווצר צפיפות רבה מדי 8, 10 וגם 12 כיסאות. מגמה נוספת המאפיינת פינות אוכל מעוצבות היא ויתור על השולחן המלבני הקלאסי לטובת שולחנות מרובעים (שעבורם נדרש חלל גדול יותר), שולחנות אליפטיים או שולחנות עגולים המייצרים זרימה נינוחה יותר במרחב.

המשטח, שמהווה את החלק הבולט ביותר לעין של השולחן, עשוי להיות מעץ מלא (המעניק מראה טבעי וחמים), זכוכית (שקל לשמור על ניקיונה אולם היא עלולה להישבר/ להישרט/ להיסדק) ואבן טבעית (המשדרת עוצמה ויוקרה אולם לרוב לא מאפשרת פתיחת השולחן והרחבתו כפי שניתן בשולחנות רבים).

הכיסאות בפינות אוכל מעוצבות צריכים להתאים לשולחן, אבל כדאי שבמקביל יוסיפו טוויסט מעניין. כך, לדוגמה, לשולחן מעץ מלא וכהה כדאי לבחור כיסאות עץ מעוצבים שיש בהם גם מוטיב צבעוני וקליל יחסית.  

פינות אוכל יוקרתיות עם טאץ' אישי

אחת הסכנות בפינות אוכל יוקרתיות יתר על המידה היא ניכור. על מנת שפינת האוכל תקרין גם יוקרה וגם חמימות, חשוב להוסיף לה טאץ' אישי, בהתאם לטעמם של בני הבית.

החמימות עשויה לנבוע מעציץ מרשים ומטופח, פרחים על השולחן (אמיתיים!),  גוף תאורה מעניין (ואולי אף יוצא דופן), תמונות על הקירות שמתכתבות עם השולחן והכיסאות ומוסיפות להם אמירה ייחודית, פסלים או חפצי נוי אחרים.

בנוסף, חשוב לזכור שפינת אוכל, מעוצבת ויוקרתית ככל שתהיה, וגם אם עלתה סכומי כסף נכבדים במיוחד, נועדה לשרת אותנו ולא אנחנו אותה – כך שגם אם נשפכה כוס או רוטב הכתים את השולחן, אין מדובר בקטסטרופה אלא בתוספת אישיות לפינת האוכל.

  

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב