דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עונת הקיץ או עונת המזגנים. 

מאת    [ 21/06/2013 ]

מילים במאמר: 1156   [ נצפה 1826 פעמים ]

הקיץ הגיע ואתו החום , הימים הארוכים והמוארים.

יש השמחים ונהנים מחום הקיץ העוטף את הקיום מברכים את זמן האור הרב, סופגים את הקיץ אליהם באהבה ושמחה.

אך יש הסובלים סבל רב מהחום, הרבה מהאנרגיה שלהם מופנית להימנעות ממגע ישיר עם חום הקיץ. מרגע פתיחת עונת הקיץ המזגן אינו נכבה לרגע, מתמקם ביציבות על טמפרטורה קבועה של 16/18 מעלות.

כל יציאה מהמזגן מלווה  בחיפוש אחר הדרך הקרובה ביותר לחזרה אליו. מהאוטו אל המשרד, בית קפה, קניון.. כל מקום ממוזג השומר מפני קשר עם החום הנורא המעורר סבל גדול..

איך קרה שהקיץ אשר ברפואה הסינית הוא מסמל את האש והשמחה, יציאה החוצה, התאהבות, חיבור אנושי וחגיגה, הפך למועקה, שצריך לפתור אותה, לברוח ממנה על יד כל האמצעיים האפשריים, שתייה קפואה, שהות בטמפרטורה של 16 מעלות שגם בחורף אנחנו לא ממש רגילים אליה..והימנעות תמידית משהייה בחוץ.

תקופה זו, היא תקופה מודרנית, אנו חיים תחת עולם מוגן לכאורה, יכולים בכל מיני אמצעים לברוח מהמזג אוויר אנו יכולים לא לדעת מה קורה בחוץ, לא לחוש אם חם או קר, אם יורד גשם או שלג. אלא אם כן במקרה נפגוש סטטוס  וירטואלי של חבר הזוי בפייסבוק, אשר ממש יצא החוצה וצילם, פריחה, שקיעה, שיטפון... יש אשר יעשו ממש מעשה וייבחנו את העניין מהחלון, אך הרוב יסתכלו בתמונה יעשו לייק וימשיכו בסדר יומם, שאינו צריך להיות מופרע על ידי דבר כל כך פרימיטיבי כמו מזג האוויר.

לכאורה זה ממש נפלא, אנחנו כבר לא בתקופה של הישרדות, אנחנו לא מפחדים מפני גשם סוער שיהרוס את ביתנו או קור  שיקפיא אותנו למוות, חום שייבש אותנו, שדות שיהרסו בגלל חום או גשם שישטוף את הכל, נכון שדברים כאלו עדיין מתרחשים בעולם,  אך לא ממש לידנו. לייק וסמיילי עצוב.

איך הניתוק הלא טבעי הזה מהטבע משפיע עלינו, אנו מצליחים לשמור על טמפרטורה קבועה כל השנה, חם /קר, אנחנו תחת מזג אוויר תעשייתי קבוע, יש אשר היו מברכים בשמחה אפשרות לבלות כל השנה בתוך בועה בה מזג האוויר נתון לשליטתם, לא חם לא קר, נעים.

אבל חברים, אני מוכרחה לגלות לכם, אנחנו לא מכונות שעלולות להימס מהחום או ליצור קצר בגשם.. אנחנו חלק מחיות הטבע, אנו מחוברים ישירות למזג האוויר, ניזונים מהטבע כמו שהטבע ניזון מאיתנו. לקור יש תפקיד גדול בחיזוק הכליות שלנו, לחום תפקיד בחיזוק הלב שלנו.

אנחנו סופגים חום, מתמלאים בו והוא ממלא את החום שבתוכנו, יש לנו מנגנון טבעי להתמודד עם החום, הזעה, אשר באופן תקין עושה תפקידה מצוין, כולל ניקוי הגוף מפסולת חנקנית. יש לנו גם מנגנון המחמם אותנו מבפנים, אך כאשר אנו מרגילים את עצמינו לטמפרטורה מלאכותית ולא מאפשרים בעצם לגוף לבצע את תפקידו אנו הורסים את המנגנון.

עונת הקיץ,בחוץ יש אנרגיה של קיץ, הגוף מרגיש זאת, אך לתוכו חודר קור.

הגוף מתבלבל, אנרגית הקיץ פותחת את הנקבוביות משחררת אנרגיה, מוכנה לקליטת אנרגית חום מזינה ובמקום חום נכנס קור מלאכותי התוצאה – התקררות של קיץ- מחלה חדשה ושיבוש מנגנוני הגוף.

גם בתקופת החורף כאשר אנו מכסים עצמנו עד אין סוף בשכבות, מחממים את הבית לחום של 30 מעלות, לא נותנים לעצמנו רגע להיות בחוץ לחוש את הקרירות, אפילו להירטב מעט מהגשם- מתי עשיתם זאת לאחרונה? לא מאפשרים לאנרגית החורף החשובה להיכנס פנימה ולחזק אותנו.

בהיותינו חלק מהטבע כל הטבע נמצא בתוכנו, הסינים בחוכמתם הבינו את החיבור שלנו אל הטבע לפני אלפי שנים, היום אנו מגלים כל פעם עוד קצת על חיבור הטבע, מינרלים טבעיים הקיימים גם בגוף, תנועת כוכבים שמתאימה לתנועת התאים בגוף, זאת למדנו על ידי מכשירים מתקדמים וזו רק ההתחלה, אך הידע הזה קיים כבר אלפי שנים בתרבויות שונות, הסינים מפשטים זאת  מאוד, החורף נמצא בתוכנו מתבטא בגופינו  דרך הכליות ושלפוחית השתן, האיברים אשר מנהלים את משק המים- כמה הגיוני ופשוט...החורף בחוץ מסייע לחורף אשר בפנים להתחזק, להתמלא. אנשים אשר נוהגים לשחות בים גם בחורף אלו אנשים חזקים מאוד ולרוב בריאים. יכולים להתמודד עם הקור מצוין ולא לחלות ממנו, איזו הרגשה נפלאה יש לאחר מקלחת קרה, יש מן התעוררות טובה בגוף.. אך אנו לא עושים זאת הרבה כי יש פחד, אגב פחד זה רגש המהדהד עם החורף, הכליות.

על מנת להתחזק ולאפשר לגופינו לחיות היטב עם מזג האוויר, יש לאפשר לגוף שלנו להתמודד.

זה לא אומר להתחיל לצאת עם גופיה במזג אוויר קפוא.

אך כאשר יש מזג אוויר קר, לקחת נשימה ולצאת החוצה, להפשיל מעט שרוולים, לחוש את הקור להתיידד אתו.

אם תאפשרו לילדים לצאת לגינה גם במזג אויר קצת קריר, שימו לב כי הם מתחממים בקלות, מורידים סוודר בקלות( אם תאפשרו להם..) ואינם סובלים מהקור, הרשו לעצמכם לצאת לקור איתם או בלעדיהם לחוש ולנוע בקור, לנשום במקום לעצור נשימה ולחשוש, זו תהיה תחילתה של ידידות עם מזג אוויר נפלא ומחזק.

לאלו הסובלים מהקיץ התהליך יהיה קשה יותר, אך אפשרי.

גם פה מומלץ להתחיל להתיידד עם החום, אם אין איזה בעיה ספציפית של חום עודף והזעות עודפות(אשר גם בזה ניתן לטפל בדיקור דרך איזון המערכות בגוף) הדרך פתוחה לעבודה.

דבר ראשון כאשר מתחיל להתחמם לא להיבהל, אפשרו לחום לגעת בכם, חכו מעט עם המזגן עוד שעה/ שעתיים. נשמו, שימו מאוורר, שטפו פנים ורק כאשר מתחיל להיות בלתי נסבל הדליקו מזגן על טמפרטורה של 24/25 מעלות לא פחות..

כאשר השמש מתחילה לרדת בסביבות 1700 צאו החוצה, נועו בחום, אפשרו לגוף להזיע, ההזעה מקררת ובנוסף מנקה את הגוף. הזעה טובה ולאחר מכן מקלחת נעימה עושה פלאים לתחושה  ולמצב רוח!!

שימו לב לילדים, הם מסתגלים היטב למזג אוויר כאשר מתחמם, הם יותר שותים, יותר נחים בזמן הצהרים, הם מתאימים עצמם למזג האוויר,  בחורף הם עייפים מוקדם יותר בקיץ נרדמים מאוחר יותר, הם נעים עם מה שקורה בחוץ וכך מאפשרים לגוף להתחזק, זאת כמובן במידה שאנו המבוגרים לא מפריעים להם, מאפשרים להם להיות בחוץ, לא מקררים או מחממים בעודף באוטו ובבית.

התנהלות של חורף היא לא התנהלות של קיץ, אך למרות שאנו מבינים זאת, אנו מנסים לגרום לכך שמזג האוויר סביבנו יהיה אותו דבר כל השנה, שהתנהלות הילדים תהיה קבועה ללא שינויים הכרחיים. שמירה על טמפרטורה קבועה מנסה לשמור על סטאטוס קוו שכזה, אך אינה מותאמת לטבע ופוגעת במנגנונים הטבעיים של הילד.

החום מורה לילד לאכול פחות, הקור לאכול יותר, החום מאותת לילד לנוח יותר בשעות הצהרים ולהיות ערני בשעות טיפה מאוחרות יותר. הקור, משאיר את הילד ערני יותר בשעות היום ומאותת על שינה מוקדמת יותר. כאשר אנו מאפשרים כמה שיותר קשר עם מזג האוויר, עם הטבע, הילד גדל מחוסן יותר וחזק יותר מול שינויי מזג האוויר. אינו מתקשה לקבל את חום הקיץ ומתמודד היטב עם קור בחורף.

טוב שאנו לא בתקופה של הישרדות וצורך יומיומי להתמודד עם פגעי מזג האוויר, אך זה לא הדבר היחיד שמזג האוויר עושה לנו, אנו חלק מהטבע, היקום, ככל שנעשה מאמץ להפריד את עצמנו ממנו, אנו בעצם מנתקים עצמנו ממקור ההזנה שלנו, ממקור הכוח שלנו ועל ידי כך מחלישים את המערכות שלנו ונהיים יותר ויותר פגיעים לנזקי התעשייה, לנזקי העישון לוירוסים אשר מתפתחים... ועוד.

אנו עושים המון מאמץ לשמור על הבריאות בעיקר על ידי מימון חברות ביטוח, מימון חברות תרופות, אך לא ממש עושים את הדבר הפשוט שהינו לגמרי בחינם, מאפשרים לגוף להתחזק ולהתחסן באופן טבעי בעזרת הטבע עצמו.

בברכת קיץ חמים ושמח

דפנה

 

 

 

.

 

דפנה פרבר  מטפלת' מרצה וכותבת
רפואה סינית מסורתית, רפואה יפנית
הילינג, צמחי מרפא ותזונה.


dafnasinit@gmail.com


dafnasinit.co.il


0505312987




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב