עם פרסומו של האקזיט המוצלח מאד של חברת waze, 1.1 מליארד, דולר עולה השאלה איך עושים מאפליקציה כסף. מה יש בה ב- waze שגרמה ל- Google לשלם סכום דמיוני שכזה.
מדי חודש עולות לחנויות עשרות אלפי אפליקציות חדשות, המשתמשים מורידים מילארדי אפליקציות. לצד מספרים אלו עולם האינטרנט והמובייל הרגיל את כולנו לצרוך מוצרי חינם. מכאן רוב אפליקציות הסלולאר חינמיות, כאשר ידוע לכל שגבייה, אפילו של סכום קטן של עד 1$, מצמצמת באופן ניכר את קצב ההורדות של האפליקציה.
בכנס בחול בו השתתפתי לפני יותר מעשור, גילה לנו מייקל קפלס, מנכ"ל קומפאק האגדית (כן היתה חברת ענק כזו) שנמכרה ל- HP את סוד ניהול עסק מוצלח - בעסק יש הוצאות ויש הכנסות, כדי שעסק יצליח צריך שסך ההוצאות יהיה קטן מסך ההכנסות וזהו, מדהים בפשטותו. לפני עשור החיים נראו פשוטים – קומפאק פתחה ייצרה ושיווקה מחשבים (ועוד מוצרים רבים וטובים). לקהל לקוחותיה היה ברור שצריך לשלם בכדי להנות ממוצריה, מכאן חשוב היה כדי להצליח לשמור את ההוצאות נמוכות ולהגדיל את ההכנסות ככל שניתן כדי לייצר רווח.
אבל מה עושים היום כאשר לקוחות לא מוכנים לשלם על המוצר או השירות ועל מה שלמו גוגל ?
מוניטיזציה – זהו הביטוי של הכלכלה החדשה, לעשות כסף מבלי לגבות כסף, לספק שירות שמיועד למעשה לגורם שאינו הלקוח שלנו. אסור להקל ראש במושג ובטכניקות שמאחוריו, לצד אקזיטים מרשימים כמו waze אינסטגרם ודומיהם, קיימות חברות שבאמצעות מודלים למוניטיזציה צמחו אורגנית למייצרות רווחים מרשימים.
מוניטיזציה מפרסום – חדשות לבקרים אנו שומעים על צמצומים וסגירת כלי תקשורת שונים וידוע לכל ששוק הפרסום המסורתי סובל מירידה דרמטית בהכנסות וברווחים. מדוע כל זה קורה - אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת הפרסונליזציה של הפרסום. אם בעבר מפרסמים יכלו רק לחלום על פנייה אישית במקום הנכון ובזמן הנכון ללקוח ובאופן שתגרום לו לקנות ומייד את המוצר, הרי שמהפכת האינטרנט בכלל והמובייל בפרט מאפשרת זאת ובגדול. ענקיות החיפוש, המייל, לצד הרשתות החברתיות וחברות המציעות לנו כלים "חינם" אוספות מידע אדיר עלינו ובשילוב של מכשיר הסלולר האישי כל כך והמדווח כל הזמן על מיקומנו יכולות לפנות עם פרסום ממוקד אישי ומניע – כך למשל אם צעירה תקבל הצעות לרכישת חיתולים ואשת עסקים באותו גיל הצעות לקורס מקצועי בתחום בו היא פעילה. – המערכות כאילו מנחשות אותנו.
על רמה כזו של פרסונליזציה מוכנים המפרסמים לשלם והרבה.
כמובן קיימת האפשרות לשילוב פרסומות באפליקציה עצמה – באנרים בתחתית ומעברונים במעבר ממסך למסך, אך לאפליקציה שמרכזת תעבורה רבה יפנו המפרסמים באופן יזום.
מודל פרימיום – לנו כישראלים המודל הזה נשמע יותר כ"מודל הפריירים",
אינטראפ, הדרך לאפליקציה סלולרית עיסקית מצליחה, מתחילה כאן. ייעוץ בבניית אסטרטגית המובייל , בניית תוכניות עיסקיות לעולם הסלולארי, אפיון שיווקי וטכני של אפליקציות סלולריות, פיתוח השקה וקידום האפליקציות ברשת ובחנויות. טל' 055-8898526 דוא"ל: dani@interapp.co.il אתר: interapp.co.il