דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפעילי כיפת ברזל הם לוחמים? 

מאת    [ 11/06/2013 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2540 פעמים ]

מפעילי כיפת ברזל הם לוחמים?

מבצע עמוד ענן הביא לקדמת הבמה את סוללות 'כיפת ברזל', שיירטו לאורכו מאות טילים ורקטות שנורו מעזה אל דרום ומרכז הארץ. ההצלחה של כיפת ברזל, היא ללא ספק האירוע המשמעותי והזכיר ביותר מאותו מבצע, מה שהביא לחיילים המפעילים את הסוללות הללו הילת מנצחים וגאוות יחידה. לאחרונה עדכן צה"ל את הגדרות הלוחמים שפועלים בתחומו ולצד לוחמים וחיילים קרביים מסווגים כעת מפעילי כיפת ברזל כמפעילי אמצעי לחימה התקפיים. העניין מעורר תרעומת רבה בקרב חיילים יחידות שהוגדרו עד כה כלוחמים (מערך הנ"מ  ועוד) ומצד שני מתקבל באהדה על ידי לוחמים מיחידות השדה שמרגישים שנעשה עימם צדק.

לוחמי כיפת ברזל

כאמור, הפעילות של סוללות כיפת ברזל בחודשים האחרונים ובעיקר בעמוד ענן היא חיונית וחשובה מאוד. הסוללות הצילו חיי אדם רבים, מנעו זליגה של ירי הרקטות לאזור המרכז ובעיקר פגעה דרמטית באפקטיביות של מערך הרקטות העזתי. כיפת ברזל היא כלי מלחמה לכל דבר וחיילי היחידה מספרים על עבודה קשה ושהות ממושכת בשטח. החשש הוא שפגיעה במעמדם של לוחמי כיפת ברזל ויחידות דומות, שמתבטאת לא רק בכבוד אלא גם בקיצוץ השכר (מ – 700 ש"ח ל – 350 ש"ח בחודש) וביטול הטבות נוספות, יוריד את המוטיבציה של מועמדים איכותיים לשירות ביטחון ויפגע ביחידות.

לוחמים בחסות המזגן

מהעבר השני, קולם של לוחמי השדה, חיילי החי"ר, השריון או חיל הים, נשמע חד וברור, בעד המהלך. הנימוק המרכזי לסיווג הקרביות החדש נוגע למידת הסכנה שבה נמצא החייל במילוי משימותיו. למרות חשיבותן ההולכת וגדלה של יחידות עורפיות ככיפת ברזל או לוחמת הסייבר – העול העיקרי שבהיות חייל קרבי הוא בסיכון החייל במגע ישיר עם האויב. ההתנדבות ליחידות קרביות כולל את הפוטנציאל לפגיעה גופנית או הקרבת החיים למען המדינה. ההערכה שמנסה המדינה להחזיר ללוחמים, בדמות מלגות, שכר גבוה יותר, הטבות בתחבורה ציבורית ומענק שחרור מוגדל, נתונה לא רק למי שהשקיע או תרם משמעותית לאורך שירותו הצבאי אלא בעיקר למי שהיה מוכן ללחום בקו הראשון, תוך סיכון חייו. מפעילי כיפת ברזל, כך נטען, עובדים במרכז הארץ, קרוב לבית או לריכוזי אוכלוסיה, מתוך חמ"ל ממוזג וחווית השירות שלהם לא כרוכה באימונים פיזיים קשים, במשימות מבצעיות, בתנאי מחייה מאתגרים בשטח ובוודאי שלא בסיכון חיים. הסיווג החדש, כך טוענים לוחמי שדה, יחזיר את 'הצבע לפנים' של לוחמים קרביים ויגביר את המוטיבציה לשירות ביחידות הקדמיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב