דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נאפין אפליקציות לאינטרנט 

מאת    [ 17/02/2008 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2915 פעמים ]

ההבדל בין אפיון אתר תוכן לאפיון אתר אפליקטיבי הוא בפוקוס האתר :

תוכן
באתר תוכן, התוכן יהיה בפוקוס - תפקיד אפיון האתר ועיצוב הממשקים יהיה לגרות את המשתמש לקרוא ולחפש מידע. ארכיטקטורת המידע תיצור מיפוי של תכנים חשובים, תכנים פופולארים (לא בהכרח אות הדבר) ותכנים הקשורים לתכנים אלו אך נמצאים ברמת חשיבות פחותה.
ממשק המשתמש יאפשר כניסה מדויקת-כירורגית למידע תוך כדי שמירה על יכולת המשתמש להתמצא באתר, כלומר לדעת היכן הוא נמצא, היכן התוכן אותו הוא צריך ואיך להגיע אליו.

משימה
באתר אפליקטיבי או בחלק האפליקטיבי של האתר הפוקוס יהיה המשימה.

על מנת לאפיין אפליקציה לאינטרנט נשאל עצמנו מספר שאלות:

מה המשימה העיקרית אותה האפליקציה מבצעת?
לדוגמא : ניהול תוכן לאתר / הזמנת חופשה בחו"ל / סידור תמונות באלבום וירטואלי וכ"ו.

האם המשתמשים הם "משתמשים מקצועיים" או בעלי אוריינות מחשבים ממוצעת-נמוכה?
אם המשתמש מקצועי יתכן שניתן לתעדף את הפונקציות לפי תכיפות השימוש, לעומת זאת משתמש מזדמן יעדיף אשף (ויזרד) כדי לבצע תסריט שימוש נפוץ, לדוגמה תהליך רכישה באתר מסחר אלקטרוני.

מהן המשימות המשניות שהן לעיתים חלק ממשימות אחרות?
לדוגמא : באלבום תמונות נרצה להקטין גרסה לכל תמונה כדי להציג בדף מקדים. במנגנון ניהול תוכן לאתר, כאשר נרצה לנהל טבלה מסיעת כדוגמת טבלת ערים כחלק מרישום מועדון לקוחות וכ"ו.

אלו פעולות נעשות לעיתים קרובות בסבב עבודה אחד?
לדוגמא במערכת ניהול תוכן - עדכון מחירי מוצרים בקטלוג.

אלו עזרות צריך המשתמש?
באלו אזורים נאפשר עזרה מקומית (בועת הסבר) ובאלו מקומות נפנה למנגנון עזרה מורכב או לסיוע בדוא"ל / טלפון.

לאחר שענינו על שאלות אלו אמור להיות לפנינו אפיון ראוי. כעת נתייחס למספר מגבלות שהאינטרנט מציב לפנינו ושגם אליהן כדאי להתייחס:

קישורים : לכל אתר, הגדרות הבסיס - אם לא הוגדר אחרת, מאפשרות סימון קישור לדף שכבר ביקרת בו. באזורים אפליקטיביים חשוב לחסום אפשרות זו. אין היגיון לסמן לאדם שנכנס לסל הקניות שהוא כבר היה בו.

כפתורי דפדפן : "קדימה", "אחורה", "רענן" ברוב האזורים האפליקטיביים כפתורים אלו לא יעבדו כפי שהמשתמש מצפה. לדוגמא : לעיתים ברענון דף נאבד פרטים שכבר מלאנו בטופס או בחזרה אחורה נאבד פרטי זהות המשתמש. כדאי, אם כן להזהיר את המשתמש או לבטל כפתורים אלו לייצר להם חלופה.

קידום במנועי חיפוש : חיפוש ואינדוקס ע"י מנועי חיפוש לא תמיד רלוונטיים לאזורים אפליקטביים. אינדוקס הדפים עלול ליצור מצב בלתי רצוי של כניסת משתמש מגוגל לאמצע האפליקציה. יתכן שכדאי לעיתים להימנע מכל הפעולות שאנו מתאמצים לבצע על מנת שגוגל יאנדקס את דפי התוכן שלנו כאשר מדובר בדפים שאינם דפי תוכן.

גלילות דפים : לרוב נרצה להימנע מגלילת אורך האתר (על גלילות רוחב אין כמובן על מה לדבר), אולם אם האפליקצייה מפעילה סקריפטים רבים מאחורי הקלעים בזמן רענון / מעבר דף יתכן שנותר על המעבר ונעדיף גלילה כדי לחסוך זמן למשתמש.

לסיכום במידה והמטרה הוגדרה כראוי ונמצאת תמיד מול עינינו, כל שאר חלקי האפיון יגזרו פשוט מההגיון הבריא.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב