דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שנחוץ בגן 

מאת    [ 10/06/2013 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 1732 פעמים ]

מה שנחוץ בגן:


הקיץ כבר כאן וכפי שחווינו עד כה הוא לא באמת יגמר באוגוסט. מה בודקים לפני ששולחים ילדים לגן ומדוואים שהם בטוחים, שבעים וגם נהנים:


1.    צעצועים – מגוון הצעצועים רחב בימינו כמו שלא היה מעולם, אבל לא כולם מיועדים לכל גיל. חשוב לדאוג שאין בסביבה צעצועים עם חלקים קטנים ומסוכנים לגיל הרך, וישנה הפרדה בין יחידת הצעצועים המתאימים לילדים גדולים יותר. כמובן שיש לקנות צעצועים חדשים בלבד, לא מקולקלים, חלודים או בעלי שבבים.

2.    פינות משחק מסודרות – הריהוט הנכון יכול להפוך את חווית המשחק מנעימה למסוכנת. כדאי להקפיד על אזורים המיועדים ליצירה ומשחקי שולחן, ויחד עם זאת להתחשב בעובדה שהילדים עוסקים גם פעילות הכוללת זחילה או ריצות וקפיצות, לכן כדאי לדאוג לשולחנות וכסאות העשוים מפלסטיק וקלי משקל, המורחקים מהמרחב הפתוח.

3.    שמיכות וכריות – אינם כלי מיטה בלבד. הכריות יכולות לבוא במגוון צורות ואף לשמש לצעצועים בלתי מזיקים. פינת כריות יכולה לאפשר לילד לבחור רגעי מנוחה, אם הוא מוטש שלא בשעת השינה. יש לשמור במלאי מצעים וכיסויים נקיים. הדעה הרווחת היא ששמיכות משומשות בחודשי החורף, אך הרבה ילדים לא יכולים להרדם בלי שמיכה, לכן יש לרכוש שמיכות קיץ דקות ונעימות.

4.    עגלולים – המושג "עגלולים" לא מוכר לכולם, למרות הפופולאריות ההולכת וגדלה של ההמצאה הנפלאה הזו. היא אמנם אינה חדשה, אך בעקבות פיתוח העיצוב המרהיב והנוח החדש, העגלולים חוזרים לאופנה ואף מהווים אביזר מאוד מומלץ. עגלול הוא בעצם עגלת ילדים העשויה לרב מעץ או ממתכת, המזכירה לול ילדים ביתי, רק נייד. להתרשמות כללית הקליקו על הסרטון :

http://www.youtube.com/watch?v=MUqwOknyH60

העגלול מיועד להסעה של עד שני ילדים, כאשר הם יכולים לשבת, לעמוד, לשחק ולהיות חופשיים יותר בתנועתם מאשר בעגלה רגילה. העגלול נוח יותר לשימוש במשפחה, לכן קיים גם דגם העגדול – העגלול הגדול. העגדול יכול להכיל עד 6 פעוטות והוא מצויין לשימוש בגנים ובמשפחתונים. פעוטות קטנים יותר יכולים להיות בו בטוחים יותר מאשר במבנה סגור, אבל החלק הכי כיפי – זה לצאת החוצה. רב הילדים משתעממים במהירות מהאופציות המצומצמות שבתוך הגן. עם העגדול הגננת יכולה לצאת עם הילדים לטיול קצר בחצר או בסביבת הגן, כאשר הם יכולים לבחור במה לעסוק באוויר הצח. ידוע כי טיולים מסייעים להתפתחות הילד וטיול בעגדול נותן לילד חלל תנועה גדול יותר, בכך עוזר לפיתוח השרירים ולשמירה על בריאות הפעוט. חשוב לציין כי העגדול כולל גגון המגן על הילדים מפני קרני השמש.

פרטים על רכישת העגדולים (העומדים בדרישות מכון התקנים הישראלי) ניתן למצא באתר:
http://agalulim.co.il/

5.    ציוד בטיחות – בטחון הילדים עומד תמיד לפני הכל, לכן יש להקפיד על ריהוט הולם, מיקום שקעי החשמל, מטף כיבוי האש, תיק עזרה ראשונה וכלי מטבח וניקוי כך שלא יהיו בהישג ידם של הילדים.

6.    לוקרים – התקנת תאי לוקרים בגנים היא בגדר המלצה בלבד, אך מועילה ומשפרת את תנאי הגן בהחלט. הילדים יוכלו ליצור את הפינה האישית שלהם ולדעת שיש דברים ששייכים רק להם והם יכולים לסמוך כי יישמרו היטב. כמו כן, ההורים יכולים להשאיר את הדברים הנחוצים והמיוחדים לילדם, לכן הם יראו בזאת נקודה חיובית לגן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב