דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלי הרכב ההיברידים תופסים תאוצה 

מאת    [ 05/06/2013 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2218 פעמים ]

לאחרונה סוקרה בהרחבה בתקשורת קריסתה של בטרפלייס, חברת הסטארטאפ של שי אגאסי, שניסתה לחולל מהפכה בשוק הרכב ולייצר רכב שכולו חשמלי. היו שמועות וספקולציות רבות באשר לסיבת הקריסה, בין אם ניהול לקוי, ניסיון ללכת רחוק מדי עם מידת החדשנות של המוצר, המודל העסקי הבעייתי או שיטת ההטענה שהגבילה מאוד את הרוכשים. על כל פנים, נפילתה של המכונית החשמלית של בטרפלייס אינה מעידה על התרסקות של החזון החשמלי בכללותו. מכוניות חשמליות, ובעיקר היברידיות, הופכות להיות יותר ויותר פופולריות, גם בישראל.

איך פועל רכב היברידי?

הרעיון שמאחורי רכב היברידי הוא צמצום של צריכת הדלק והפחתת זיהום האוויר, על ידי הוספה של מנוע חשמלי הפועל בנוסף למנוע הבנזין הרגיל. לרכב היברידי יש מערכת המנווטת בין שני המנועים ומשתמשת בכל אחד מהם על פי הצורך. במקרים שבהם לא נדרשת אנרגיה רבה, כמו בזמן עמידה במקום או נסיעה איטית, המנוע החשמלי תופס פיקוד. כאשר נדרשת האצה או ביצועים מהירים במיוחד, עוברת השליטה למנוע הבנזין. מאפיין נוסף של הרכב ההיברידי הוא שמנוע החשמל שלו נטען תוך כדי הנסיעה. בחלק מהמכוניות ההיברידיות יש אפשרות גם לחבר את המנוע לחשמל ולהטעינו.

היתרונות של רכב היברידי

כלי הרכב ההיברדי הראשון, טויוטה פריוס, הומצא עלי ידי טויוטה בשנת 1997. הפריוס יוצר מתוך אג'נדה ירוקה הנועדה לצמצם את רמת זיהום האוויר שמייצרות מכוניות פרטיות. מאז שהושק הפריוס, יצאו חברות רכב נוספות עם דגמים היברידיים, ובהם הונדה, ששילבה בדגם האינסייט ובמספר דגמים נוספים מנוע חשמלי, פורד, שברולט, וגם פולקסווגן הגרמנית.

נוסף לסיבה הסביבתית, יש גורמים נוספים שמעודדים שימוש בכלי רכב היברידיים:


    • חסכון בדלק: המכונית ההיברידית יקרה יותר בדרך כלל, אך חסכונית בדלק. לכן, לטווח הארוך היא עשויה להיות חסכונית יותר ועלות אחזקתה נמוכה מעלות האחזקה של מכוניות אחרות.
    • חוויית נהיגה שקטה: כאשר המכונית פועלת על המנוע החשמלי, היא כמעט אינה מרעישה, מה שיוצר חוויית נהיגה מסוג שונה ונעים יותר.
    • סמל סטטוס: במקומות שונים בעולם הפכה המכונית ההיברידית לסמל סטטוס של אנשים בעלי מודעות סביבתית גבוהה. עיצוב המכוניות ההיברידיות שונה במעט מהמכוניות הרגילות, ולרוב יש להן סממנים שמייחדים אותם ומבליטים אותם על פני מכוניות אחרות על הכביש.

למרות שתופעת המכוניות ההיברידיות קיימת עוד מסוף שנות ה-90, בארץ תפסה התופעה תאוצה רק בשנים האחרונות. בשנה האחרונה חל גידול משמעותי במספר היבואניות שמייבאות דגמים היברידיים, ומגמה זו צפויה להתחזק בשנת 2013 על פי כל ההערכות.

למידע נוסף - טויוטה היברידית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב