דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת: מדפסת הזרקת דיו HP J5783 

מאת    [ 02/06/2013 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2474 פעמים ]

יצאנו לסקור את ה-HP Officejet J5783, אחד מדגמי מדפסות הזרקת הדיו המשולבות של HP הנמכרים בחנויות בשנים האחרונות, ולנסות להבין כיצד הוא מתמודד במישור הטכני עם דגמי מדפסות מקבילים והאם עלותו ועלות הדיו משתלמות לאורך זמן.   

מבט מבחוץ

המדפסת רחבה מהממוצע ומעוצבת בגווני אפור כשרוב המעטפת צבועה באפור בהיר ורק מגשי ההזנה ולוח הבקרה באפור כהה, ומשדרת מראה משרדי ופונקציונלי. אמנם ה-J5783 לא תזכה באף תחרות יופי, אבל מבחינתנו היא לא תמדד במראה אלא בביצועים, עם זאת ראוי לציין שלמשתמש ביתי הרוכש מדפסת הנמצאת במקום גלוי עשויה להיות העדפה לדגמים מעט יותר אסתטיים וקומפקטיים.

למדפסת מגש הזנה עליון היכול להתמודד עם עד 25 דפים, מגש נייר בקיבולת 100 דפים ומגש לפלט המודפס שיכול להכיל 50 עמודים, מספרים הנמצאים בטווח הנורמלי אך בצד הנמוך של הסקאלה, ובמיוחד כשישנן בקטגוריה מדפסות שמציעות הדפסה דו צדדית עם הזנה אוטומטית של 50 עמודים ה-5783 לא לגמרי עומדת בתחרות.

לוח הבקרה של המדפסת עמוס הרבה מעבר לרגיל- ברוב הדגמים אותם כפתורים משרתים בדרכים שונות כל פונקציה של המדפסת, כמו לדוגמה כפתור הפעלה שמשכפל עמוד, סורק אותו או מפקסס אותו בהתאם למצב ההפעלה של המכשיר. ב-J5783 לעומת זאת נראה ש-HP ניסתה למנוע העברת מצבי פעולה והוסיפה כפתורים נפרדים לכל פונקציה. לספירתנו מדובר בלמעלה מ-35 כפתורים ובעוד אפשרי שלמשתמשים מסוימים הפירוט המוגבר יועיל, אותנו הוא בעיקר בלבל.

מתחת למכסה ראש ההדפסה

ל-HP Officejet J5783 שני ראשי דיו, אחד צבעוני ואחד שחור, ולפי נתוני היצרן הם מגיעים יחד לרזולוציה אפקטיבית של 4800 על 1200 פיקסלים באינץ', נתון סטנדרטי אבל בצד הגבוה של מדפסות הזרקת הדיו הזולות יחסית. גם יכולות הסריקה גבוהות מהממוצע לקטגוריה עם רזולוציה מירבית של 4800 על 2400 מכובדים.

איכות ההדפסה הסופית של המדפסת טובה מאוד לתצפיתנו- לא ראינו מריחות או טשטושי פונטים גם בגודל 8 ואפילו בגודל 6, וההדפסה הצבעונית משכנעת גם אם לא לגמרי באיכות פוטוריאליסטית כמו האחיות הגדולות של המדפסת בסדרה. מבחינת מהירות ההדפסה נתוני היצרן גבוהים מאוד- כ-2 שניות לעמוד בשחור ולבן וכ-3 שניות לעמוד בצבע, אך בפועל יש למדפסת 15-20 שניות התחממות לפני תחילת ההדפסה מה שמוריד את הקצב האמיתי.

למרות הפער בין נתוני היצרן לנתונים בשטח, ה-J5783 היא מדפסת טובה, אפילו טובה מאוד. אמנם דגמים חדשים מחליפים אותה בשוק בימינו, אך קצב ההדפסה הגבוה והאיכות המרשימה בהדפסת מסמכים בשחור ולבן הופכים אותה לתחרותית אפילו כעת. לצערנו העובדה שמחירה מעט גבוה מהממוצע בקטגוריה (נמכרה סביב 650-700 שקלים) וגם הדיו למדפסת HP J5783 מעט יקר מהממוצע הופכים אותה לבחירה היותר מתאימה למשרד קטן או עסק ביתי ולא למשתמש פרטי שיכול להרשות לעצמו להתעכב ולחסוך.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב