דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על לימודי איור-וודה 

מאת    [ 31/05/2013 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 1747 פעמים ]

שיטת איור-וודה היא שיטת ריפוי הודית מסורתית אשר מעניקה ידע, טיפול וכלים לשמירה על האיזון וההרמוניה בין הגוף, הנפש והיקום, זאת באמצעות שמירה על אורח חיים נכון. פירוש המילה איור-וודה הינו "ידע לחיים ארוכים".

שיטת איור-ודה משמשת ככלי או טכניקה לצורך הורדת רמת הכולסטרול בגוף, הרזיה, הפחתת לחצים, טיפול ביתר לחץ דם, טיפול באלרגיות ועוד.

אנשים רבים אשר נחשפים לתחום הרפואה משלימה בכלל ולאיור-וודה בפרט מוצאים את עצמם נמשכים לשיטה, שכן היא מציעה דרכים ייחודיות למציאת האיזון בחיים תוך התחשבות בגופו ונפשו של האדם, כפרט ייחודי.

על לימודי איור-וודה

קורס איורוודה נלמד במגוון של בתי ספר המתמחים ברובם בלימודי רפואה משלימה. השיטה כוללת טכניקות שונות בהן עיסוי, יוגה, תזונה נכונה, מדיטציה, אסטרולוגיה, צמחי מרפא ונשימות. שיטת אשר פועלות כולן לצורך ניקוי רעלים מהגוף, ריפוי של הגוף ויצירה של תחושת בריאות ושלמות. את הטכניקות השונות, שמקורן במזרח מלמדים מאסטרים בתחום, חלקם תלמידי חכמים וחלקים מרצים אורחים אשר מגיעים ישירות מהודו על מנת להורות את השיטה בארץ.

לימודי איור-וודה מקנים לסטודנטים ידע תיאורטי ופרקטי ומקיף בתורת האיורוודה לצורך איבחון, טיפול וריפוי של מטופלים בעלי מיחושים שונים. הלימודים מעניקים ידע וכלים לטיפול הקשוב לגוף ולנפש גם יחד.

במסגרת קורס איור-ודה נחשפים המשתתפים לעקרונות השיטה המבוססים על ההנחה כי הכל מקורו בטבע, וכי חמשת האלמנטים שקיימים בטבע: מים, אש, מרחב, רוח ואדמה, מתקיימים בכל אדם, בשילובים שונים. מטרת הטיפול היא לסייע למטופל למצוא את האיזון הפנימי בין כל האלמנטים הללו באופן שמתאים לו ומרגיש לו נכון.

נושאי הלימוד כוללים בין היתר קורסים המשלבים בין ידע תיאורטי לידע מעשי-פרקטי בנושאים: תזונה נכונה, טכניקות שונות לעיסוי איורוודי (יוגי מסאז', שירודארה ועוד), תרפיה בצבעים, צמחי מרפא, יוגה, טיהור רעלים (פאנצ'ה קארמה), שמנים, עקרונות האיורוודה ואנטומיה ופיזיולוגיה מערביים. השילוב בין ידע מערבי לבין התורות העתיקות מאפשר לבוגרים לעסוק בתחום זה בחברה מערבית תוך מציאת שפה משותפת עם אנשי מקצוע אחרים העוסקים בתחום הרפואה וריפוי הגוף.

תנאי קבלה ללימודי איור-ודה

מי שמעוניין ללמוד איור-ודה ולהתמחות בתחום יכול לפנות לבתי הספר ומוסדות הלימוד המתמחים בתחום בפרט וברפואה משלימה בכלל. כתנאי קבלה על המועמד להיות בעל 12 שנות לימוד.

לימודי איורוודה אורכים בין שנה לארבע שנות לימוד ונכללת בהם התמחות מעשית, שהיא אולי החלק החשוב ביותר והמשמעותי בלימודים.

לסטודנטים יוענקו תעודות מקצועיות בהתאם להתקדמותם בלימודים: תעודת "מעסה איורוודי" תוענק לאחר שנת לימודים אחת, תעודת "מטפל איורוודי מוסמך" - לאחר שנתיים, ותעודת "מרפא איורוודי בכיר" - לאחר 4 שנות לימוד.

מובן שמבחינת מוסדות הרפואה בארץ יש העדפה לשלב בוגרים אשר השיגו את ההסמכה הבכירה ביותר, וכאלו שהם בעלי ניסיון רב יותר, גם אם רכשו אותו בארצות הניכר.

פורטל קורס הינו אתר אובייקטיבי המאגד בתוכו מגוון רחב של קורסים, לימודי תעודה ולימודי הנדסאים. הקורסים נוגעים בתחומי עניין שונים ומוצעים על ידי המוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר לגולשים לחפש קורסים שמעניינים אותם לפי מוסדות לימוד, איזור גיאוגרפי או תחום עניין וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב