דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפסות לייזר נגד הזרקת דיו- השוואת עלויות 

מאת    [ 05/05/2013 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 3913 פעמים ]

שתי הטכנולוגיות הנפוצות המפעילות את המדפסות הביתיות שלנו הן הזרקת דיו שמפגישה בכוח פיגמנטים של דיו עם הנייר ומטמיעה אותו בתוכו, ולייזר שמחברת בעזרת חום גבוה רסיסי אבק טונר לנייר וכך יוצרת את האותיות או הציורים הנחוצים.

בעוד מדפסות הזרקת דיו הן הסוג הנפוץ ביותר והמקובל לשימוש ביתי ומדפסות לייזר באופן מסורתי משרתות עסקים או מרכזי הדפסה, בשנים האחרונות שינויים במחירי השוק של הדגמים השונים מובילים לבחינה מחדש של המאזן ולבחינה מחודשת של השאלה- איזה סוג עדיף לך כלקוח?

הבדלי העלויות

ההבדל הבולט ביותר לצרכן בין משפחות המדפסות טמון בפערי העלויות ביניהן- מדפסות הזרקת דיו פשוטות יכולות לעלות סכומים זעומים, לעתים אפילו פחות מ-200 ש"ח למדפסת חדשה. מדפסות הזרקת דיו איכותיות ברזולוציה גבוהה, עם קישוריות אלחוטית ויכולת הדפסה דו צדדית עולות סביב 500-600 שקלים ורק מדפסות עסקיות מהירות פעולה ומסיביות יעלו מעל 1000 ש"ח.

לעומתן מדפסות הלייזר הזולות והפשוטות ביותר עולות כ-400 שקלים, בשביל מדפסת איכותית שתתחרה כראוי באיכות ההדפסה של מדפסת הזרקת דיו שחור לבן תצטרכו להפרד מכ-1000 ש"ח ובשביל מדפסת לייזר איכותית עם הדפסה דו צדדית, קישוריות רשת ויכולת הדפסה צבעונית תשלמו כ-1500 ש"ח ומעלה, כשרוב מדפסות הלייזר המתוחכמות יותר מיועדות עדיין לשוק העסקי ועולות אלפי שקלים.

לעומת עלות המדפסת הראשונית, כשבוחנים את עלויות החומרים המתכלים- ראשי הדיו למדפסות הזרקת הדיו וטונרים למדפסות הלייזר, מתגלה תמונה שונה בתכלית: בעוד מחיריהם של ראשי דיו נעים בין 50 שקלים ל-150 שקלים ומספיקים להדפסת כ-200 עמודים לראש דיו רגיל או כ-350 לראש בעל קיבולת כפולה (בערך בין 25 אגורות ל-60 אגורות לעמוד), טונרים למדפסות לייזר עולים בין 300-400 שקלים על פי רוב ומספקים הדפסה של כ-2500 עמודים בממוצע (סביב עשר עד עשרים אגורות לעמוד).

כשמחברים את הנתונים לאורך החיים הממוצע של ראש דיו או של טונר למדפסת לייזר נראה שהבחירה תלויה בכמות העמודים המודפסת- אם אתם מדפיסים בבית פחות מ-1000-1500 עמודים בשנה, כנראה שתעדיפו לרכוש מדפסת הזרקת דיו ולרכוש את ראשי הדיו היקרים יותר לעמוד, בעוד הדפסה של מעל 2000 עמודים כבר משתלמת הרבה יותר עם מדפסת לייזר שתחסוך עבורכם בחומרי הגלם. שימו לב שגם אחרי שתבחרו בין שתי הטכנולוגיות אל תתפתו למדפסת הזולה ביותר- השוו את מחירי ונפחי ראשי הדיו של הדגמים שמעניינים אותכם, ישנן מדפסות שנמכרות בזול ומרוויחות ליצרניות רק דרך החומרים המתכלים שיהיו יקרים יותר. לדוגמה, דיו למדפסת HP 5610 עולה פחות מראשי הדיו של כמה מהדגמים הזולים יותר של החברה, כך שהמחיר הראשוני הגבוה בכמה עשרות שקלים לא צריך להרתיע אתכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב