דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צריך תוכנית עסקית 

מאת    [ 05/05/2013 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2128 פעמים ]

הרבה אנשים המעוניינים להקים עסקים, מעוניינים בתוכנית עסקית

די הרבה מיזמים חדשים מבקשים כשלב ראשון לעשות תכנית עסקית?

מדוע הם מבקשים זאת, מדוע תכנית עסקית היא מחויבת המציאות, עבור מה נדרשת תכנית עסקית, או יותר נכון בשביל מה צריך תכנית עסקית.

 בואו נגדיר תכנית עסקית בעבור שני פרמטרים, האחת באמת לדעת מה סכום ההשקעה הנצרך להשקיע במיזם/העסק השני מה מצב התחרות במגזר אותו העסק רוצה לפתח, מהו התמחור או המחירים השולטים בשוק, וכיצד אנו נוכל עם המיזם החדש או אם  העסק הקיים להמשיך לפלס את דרכנו בכדי למצות את האפשרויות של העסק.

 אז רק בכדי לסבר לכם את האוזן, תוכניות עסקיות במגזר הפרטי (בקרב העסקים הקטנים, הבינוניים והחברות, מתבקשות בכדי לקבל מימון בנקאי או הלהיט החדש "מימון בערבות מדינה" לצערי הדרישה למימון נוסף לעסק כפי שניתן ע"י קרנות המימון הם לרוב לצורך כיסוי גירעונות, מילוי תזרים המזומנים, ומחזור חובות. מעטים הם העסקים אשר באמת מבקשים לפתח את העסק או החברה ולהשקיע את מלוא ההלוואה והמימון עבור תכנית ההשקעות (שלא תבינו לא נכון, זה קיים, או שלא תחשבו שרק העסקים הקטנים מבקשים הלוואות בכדי לכסות גירעונות" התאגידים הגדולים גייסו כסף מהציבור על מנת למלא את קופתם האישית דמו דיווידנדים ומשכורות עתק. "כך שאל תכעסו על עצמכם שאתם נדרשים לתוכנית עסקית על מנת לרווח את המצב הכלכלי של העסק)  

 ייעוץ עסקי היא דבר נכון, הנייר סובל הכול, ובפרט מי שממלא תוכניות עסקיות הלא הם הכלכלנים או רואי החשבון למיניהם, לא בטוח כי אכן המימון ילך למקומות שהוזכרו בתוכנית העסקית

 הצד השני בתוכנית העסקית, ובו אני רואה את הצעד החשוב ביותר, הוא היכולת לממש תוכנית שיווקית, אסטרטגיה שיווקית וכמובן טקטיקה של מכירות ופרסום. זה למעשה החלק שמביא את העסק למצב של רווחיות, לא הלוואות ולא השקעות ולא מחזור הלוואות. תוכנית שיווקית טובה, ניהול נכון של מערך השיווק, חידוש וריגוש הלקוח, הוא זה שיכול להחיות תוכנית עסקית למטרתה.

 כ-יועץ עסקי, ומי שנותן ייעוץ עסקי, אני נתקל השכם וערב לשאלה, אתה מכין יועץ עסקי ואני שואל: למה צריך תוכנית עסקית, התשובה ברוב המקרים, כי הבנק רוצה, המימון מבקש, ואז באה השאלה היותר חשובה: ומי ישמור כי תוכנית העסקית אכן תתממש ולא יקרה מצב שהמימון הנוסף רק יכביד על התזרים הקיים, וזאת במיוחד כי לא מתכוונים לקחת איש מקצועי כמו יועץ עסקי או יועץ שיווק על מנת שיהיה אמון על התוכנית העסקית וידאג לביצוע המלא.

 נתון חשוב שבעלי עסקים צריכים לזכור, כי תוכנית עסקית עד כמה שתהיה מציאותית, ותצליח להחזיק מים, לא תהיה טובה אם לא יהיה ניתן ללוות אותה על פי המשתנים הקורים יום יום בשוק העסקים בישראל ובעולם, זה לא רק מספיק לכתוב תוכנית עסקית, זה גם לעמוד על התוכנית ועל המשתנים שהיא יוצרת חדשות לבקרים.

 מי שמבקש לעשות תוכנית עסקית לעסק, עושה נכון, אבל מי שחושב שבזה שנכתבה התוכנית וכאן תם ונשלם חודש כמו מי ששרטט בניין יפיפה והשאיר את המגרש ריק ללא בניה.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב