דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חדש במחלקת הצדיקים 

מאת    [ 12/02/2008 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2443 פעמים ]

היועץ החדש של מבקר המדינה למלחמה בשחיתות מר מאיר גלבוע עוד לא נכנס לתפקידו אבל מספר ימים לאחר שפורסם דבר מינוי הוא כבר מפציץ במילותיו בתקשורת.  בראיון שהעניק לעיתון הכלכלי "גלובס" הוא יוצא נגד מפכ"ל המשטרה ( ("אני לא יודע אם הוא בובה אבל קרוב לזה. המפכ"לים בשנים האחרונות לא עמדו מאחורי חקירות השחיתות נגד בכירים, ואני גם לא רואה איך דודי כהן נותן להן גיבוי". ) נגד ראש אגף החקירות במשטרה (..."העובדה היא שהבחור לא הגדיל את המוטיבציה של החוקרים לחקור את התיק...." פרשת בל"ל)  ונגד מנהלת הרשות להגבלים עסקיים. ( "כמו שהיא מתנהלת היום, אין הצדקה לקיום הרשות")

 האמירות דלעיל הן לא יחידות. לאורך כל הראיון המקיף יורה היועץ החדש מילולית בכל הכיוונים. בעיקר הוא מכוון נגד גורמי אכיפת החוק במשטרה ובפרקליטות. אבל לא נמנע משלוח הערות שליליות גם נגד שר המשפטים וראש הממשלה.  היועץ החדש מתכונן גם שבעקבות פעילותו בתפקיד החדש יוגשו נגדו תלונות על חריגות . (..."סביר להניח שגם אני עשיתי בעבר שטויות"...) אבל אלה לא ירתיעו אותו. (כבר הספיקו לפרסם כי התואר ד"ר שנהג  היועץ להצמיד לשמו  אינו תואר המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל)

עוד לא הספיק העיתון  ("גלובס" 7/2/08) להתיישן וכבר הודיע מפכ"ל המשטרה שישוחח עם מבקר המדינה על התבטאויותיו של היועץ החדש. כי אם אלו דעותיו (כפי שפורסם) יקשה לשתף עמו פעולה.

 מחיאות כפיים ליועץ החדש על הצהרותיו האמיצות. אבל כך מתחילים תפקיד? נכון יש למר מאיר גלבוע ניסיון רב. הוא קנה את פרסומו בעת שעמד בראש צוות החקירה בעניינו  של אריה דרעי. לא עניין פשוט. אח"כ פרש / הופרש מהמשטרה על רקע אי קידום ודי סביר להניח שהיה זה על רקע התנהלות החקירה בתיק הנ"ל. אח"כ עבר לכהן כראש מחלקת החקירות ברשות ההגבלים העסקיים, וגם שם עזב. מדבריו עולה שגם ברשות ההגבלים לא התנהלו העניינים כפי שהוא ציפה. (בקיצור, הממונים  בתפקידים בהם כיהן בעבר היו לא בסדר, בניגוד כמובן לו עצמו . "רשעים" מול "צדיקים" )

עכשיו נתבקש למלא  תפקיד חדש. יש לאחל לו ליועץ מאיר גלבוע הצלחה בכך.  מדובר בתפקיד מפתח לא קל אבל חשוב וחיוני לצידו של מבקר המדינה. אין מדובר יותר בפעילות בתנועה לאיכות השלטון או בכתיבת מאמרים כפי שעשה בתקופה שחלפה מאז תפקידו האחרון. כאן יצטרך להוביל ביקורות ובדיקות בנושאים רגישים תחת כותרת "המלחמה בשחיתות". נקל לתאר כיצד מרגיש ומה חושב פלוני המתבקש להגיע לשיחה עם יועץ המבקר ל"מלחמה בשחיתות". עצם התואר הזה כבר אינו מבטיח שיתוף פעולה מלא מצד המבוקר. אז להגיע לשיחה עם היועץ שעוד לפני כניסתו לתפקיד הודיע שכמעט כל מה שזז בצמרת המינהל הציבורי בדרג הנבחר או הפקידותי נגוע בשחיתות?

מבחנו של היועץ החדש לא יהיה בהצהרות או במאמרים, אלא בהובלת פעולת ביקורת שתחשוף ליקויים וגם כאלה הנגועים בשחיתות. אם אפשר שחשיפת ליקויים כאלה תלווה בראיות שלא יאפשרו לגורמי  משטרה או פרקליטות לסגור תיקים בגל "חוסר ראיות מספיקות" –  עדיף. אבל את זה לא משיגים בהצהרות ובמתן ציונים.

הצהרותיו של היועץ החדש למבקר המדינה הזיקו ליכולתו למלא את התפקיד כמתחייב. משעה שנכנס לתפקידו דעותיו הפרטיות על פלוני או אלמוני אינן מעניינות, אלא אם הן משקפות את דעת מבקר המדינה. במקרה כזה  עדיף שהמבקר עצמו יבטא אותן ישירות.. מוסד ביקורת המדינה אינו זקוק לעוד "מתריע בשער". מבקר המדינה עושה זאת מצוין בעצמו. היועץ צריך לעבוד. לא למסור הצהרות.

מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לשלשה
פורסם גם באתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב