דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לנהל מערך שיווק זה אתגר 

מאת    [ 27/04/2013 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 1933 פעמים ]

במאמר זה אני מבקש להשקיט ולהרגיע את רוב בעלי העסקים בישראל, אשר "מפחדים" מהמילה "שיווק" ומדוע אנו מפחדים מהמילה "שיווק"

נושא הלימודים במכללות ובאוניברסיטאות בתחום "השיווק" כיבס מילים כמו "אסטרטגיה שיווקית" "טקטיקה שיווקית" מודלים מדעיים "פרה חולבת מודל SWOT" ועוד שמות מפוצצים הנלקחים מחומר הלימוד המועבר בארצות הברית (ארץ השיווק והמכירות) לדוגמא: דיאגנוסטיקה (גיבוש ו-תיעדוף)  הן מילות נרדפות בגיבוש אסטרטגיה שיווקית, אבל מה היא לדברי המלומדים "אסטרטגיה שיווקית" מה הם הפעולות שצריך לעשות בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית" כ-יועץ שיווק אני יכול לתרגם לכם בפשטות את המרכבים של "אסטרטגיה שיווקית" והם: 1. הגדרה מדויקת של קהל המטרה 2.הגדרת הצעת הערך המוצעת ללקוח, 3.אופן ההתמודדות התחרותית באמצעות ערכים מבדלים הנקראים בשפה המקצועית: USP-UNIQUE-SELLING-PROPOSITION – שזה אומר בעברית פשוטה "הצעה ייחודית במכירה" במילים פשוטות כול האסטרטגיה הנבנית היא 1. להבין את קהל המטרה אליו מכוונים את השיווק, 2. להעניק למוצר ערך כספי (לא מחיר) ערך!!! 3. לבדל את המוצר ברמה כזאת שתאפשר למכור אותו על פי ערכו ולא על בסיס מחיר...

עד כאן מובן הפשטות שבעניין, שהרי נתון זה כול בעל עסק או סוחר בשוק מכיר.

כ-יועץ שיווק, אני יכול להביא דוגמאות נוספות מתחום האקדמיה, המפחידה כול כך בעלי עסקים או חברות כאשר הם באים לשקול ניהול של שיווק מקצועי בארגון שלהם!

לאחר מכן אומרים לנו המלומדים כי אנחנו צריכים לבנות תוכנת עבודה "טרם כניסה לפעולות השיווק" כאשר א. צריך לרשום פירוט משימות ב. לוחות זמנים לביצוע, ג. כורמים בארגון או בעסק שיבצעו את המשימות, תקציב והקצאת משאבים. גם כאן הפירוש שלי לכול הרשימה שציינתי שצריך לחכות הרבה מאד זמן עד שתוכנית אסטרטגית שיווקית תצא לפועל, וכ-יועץ עסקי  השאלה נשאלת האם יש את הזמן הזה לעסקים אשר מעבר לרצון שלהם לשווק כאן ועכשיו הם עסוקים בניהול הטורדני של העסק או החברה אותם הם מנהלים.

חכו, עדיין לא סיימתי, בכדי להגיע להשלמה של התוכנית צריך לבדוק את הפרמטרים הבאים: בריף לתכנית השיווקית, הצעת ערך, מדיניות מחירים, מדיניות ערוצי פרסום, מיצוב, מפה תפישתית, מרחב התחרות, סגמנט לקוחות, ערוצי הפצה, ערך מבדל, ערכים אמוציונליים, ערכים פונקציונליים, ועכשיו המילים באנגלית :BTL-BENCHMARK-B2B-B2C-GROSS SALE-MARKET SHARE-PENETRATION-SHARE OF WALLET-SHARE OF STOMACH-UP-SALE-VALUE CURVE ...הבנתם את כול ההגדרות, כן, מי שמכיר יודע אבל מי שלא מכיר וצמא לשיווק בעסק שלו מתבלבל שבקורסים מזורזים לשיווק, או יועצי שיווק שופכים את מילות האקדמיה במטרה ש"פשוט לא תבינו"

כ יועץ אסטרטגי וכמומחה בתחום השיווק, אני יכול להצהיר שאלה מילים מכובסות לתהליכים מאד פשוטים שכול סוחר, בעל עסק או חברה מכיר אותם ומשתמש ב-50% מהם ביום יום.

לימודים זה כוח, לימודים זה נכון ללמוד, לימודים תורמים להשכלה כול אחת בתחומה, אבל ניסיון ומומחיות בתחום השיווק לא בא מהאקדמיה (עם כול הכבוד) היא באה מהפעילות בשוק ברחוב. לדוגמא" אם כול לימודי הכלכלה באקדמיה אף אחד לא חזה את המצב הכלכלי, אם כול לימודי השיווק במכללות אף אחד לא צפה את תנודות השוק היומיומית, לא אני אמרתי לפני שניר רבות "שאני הולך לישון בלילה אני לא יודע מה מטרות הניהול שלי בבוקר" את זה אמר בינו צדיק מנכ"ל ובעלים של הבנק הבינלאומי הראשון.

לבנות אסטרטגיה שיווקית על כול מרכיביה, לתכנן את הטקטיקה, לחכות מספר חודשים ליישום כפי שעושים יועצי השיווק למיניהם, לא יכולים להחזיק מים, כי מה שנכון להיום כבר לא נכון למחר.  

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב