דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוח האנושי והשיווק 

מאת    [ 26/04/2013 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 1614 פעמים ]

פלטפורמות השיווק העומדות בפני כול עסק ועסק.

אין עוררין כי פלטפורמות השיווק שהיו מוכרות לנו מלפני שנים קיבלו את התפנית המשמעותית שלהם כאשר העולם הווירטואלי נפתח בעיני כול והשיווק והצורך ברכישות הפך להיות נחלתו של הלקוח הפוטנציאלי ה"חדש".

ניתן לחלק את תחום השיווק ל"מותגים הגדולים" ל"רשתות הגדולות" "לספקי עולם התקשורת הסלולרית החדשה"  ולשאר תחומי העסקים במשק הישראלי.

הנעה לפעולה לרכישת מוצר, זה מה שעושות החברות הגדולות עם הפרסום המסיבי בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות, לולא מסעות הפרסום המייצרות את הצורך לרכישת המוצר (יצירת צורך ומתן תחושה של שברון לב ללקוח) אזי צרכנים לא היו יודעים על קיומם של מוצרים, ולא הייתה להם דרישה. הפרסום המסיבי של החברות הגדולות אשר חדשות לבקרים אורזות לנו באריזה חדשה מוצרים מוכרים או חדשים היא זאת שיוצרת את "בהלת" הקנייה, "הצורך לקניה" והכוח הנובע מחינוך שוק מתאים באמת רק ליכולות של החברות הגדולות (אם תבדקו את כמות המפרסמים של החברות במדיה הטלוויזיונית הישראלית תבינו עד כמה השוק בישראל שייך לקובץ קטן של יצרנים ונותני שירותים.

כ-יועץ שיווק, ומהצד השני של המתרס ניתן לראות את גדולתו של הצרכן הישראלי אשר למד לא להיצמד לספקים קבועים, ולמרות שאולי ההחלטה שלו תהיה אוטומטית ללכת לרכוש צורך שלו במקום המוכר לו מזה שנים, הוא יעדיף לשוטט באתרי החיפוש במדיה הווירטואלית ולאתר לו ספקים או שירותים חדשים ש-אולי יתנו לו פתרון ומענה לשברון הלב שלו טוב יותר מהמקום הזכור לו בתת המודעות שלו.

רבים מתייעצים איתי כ-יועץ שיווק בנושא של הפרסום במנועי החיפוש באינטרנט, וכמובן הרשתות החברתיות, אותם רשתות ב אנשים נכנסים על מנת למצוא את המזון הרוחני שלהם ולא המזון הגשמי. כ-יועץ עסקי אני פחות מאמין בפרסום ושיווק באתרים החברתיים כי זו לא הפלטפורמה בה מחפש המוח האנושי את הסיפוק שלו והצורך שלו במוצר או שירות, ההפך יש מחקרים המגלים כי השימוש ברשתות החברתיות בתחום הפרסום נמוך מאד ביחס ליכולת הפרסומית והפילוח השיווקי בו רשתות החברתיות יכולות להעניק למשווקים הרבים.

החזרה תמיד היא למנועי החיפוש, שם אנשים מחפשים פתרונות לשברון הלב שלהם ושם הם מקווים למצוא את הסקטורים שלא יושבים בגזע מוחם אשר נשתל כתוצאה מהפרסומים המסיביים של המותגים הגדולים.

כ יועץ אסטרטגי אסטרטגיית השיווק לאחר הולדת העולם הווירטואלי ומנועי החיפוש חייבת להתאים את עצמה למה שקורה בשוק וזו כנראה הסיבה האמתית כי תחום קידום האתרים תופס תאוצה רבת הישגים, כול זאת על מנת לקיים טקטיקה של קידום האתר/המוצר בראש מנועי החיפוש, במפגש בין צורך הלקוח להיצע הספק.

דורון עמית והצוות הם המובילים בתחום היעוץ לעסקים וחברות בישראל, מעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. עסקים זה עסקים! 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב