דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז מהו הסמארטפון הכי טוב בעיר? 

מאת    [ 23/04/2013 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3092 פעמים ]

שוק הסמארטפונים עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות ונכנסו אליו יצרנים חדשים, חלקם מצליחים יותר וחלקם פחות, אבל כולם משתתפים בנגיסה המוצלחת בדומיננטיות שהייתה לאפל ולמכשירי האייפון בשנים הראשונות. לשאלה 'מי הסמרטפון הטוב ביותר?' כבר אין תשובה אחת אוטומטית - המכשירים מבוססי האנדרואיד של גוגל, התגברו על חבלי הלידה ורבים מעדיפים אותם על פני דגמי האייפון. כניסתה של מיקרוסופט למירוץ כמתחרה לאייפון ולגלקסי של סמסונג, יכולה לטלטל את השוק מחדש. לצד הדגמים המובילים יש מכשירים טובים פחות, שמציעים את מה שאפל וסמסונג לא יכולים להציע - מחירים שפויים לסמרטפון.

הכירו את השחקנים

אייפון 5 הוא עדיין מלך השוק, והנקסוס 4 של סמסונג נאבק איתו ראש בראש. הלומיה 920, פרוייקט משותף של מייקרוסופט ונוקיה, שרק הושקה, עם מערכת הפעלה על בסיס ווינדוס, יכולה בעתיד לתת 'פייט' רציני. לצד אלה תמצאו דגמים כמו ה - One X של HTC, שמצטיין בגודל ואיכות המסך ובמהירות אבל נופל בהתאמה שלו לאנדרואיד, Xperia S של סוני  מובייל שלא עומד בתחרות ו - Optimus one של LG שהיתרון היחיד שלו הוא המחיר הזול (כ - 2000 ש"ח). כל הדגמים הללו נתמכים על ידי אנדרואיד כמובן.

שלושת הגדולים

ההשוואה האמיתית, אם כן, היא בין האייפון 5, לנקסוס 4 וללומיה 920.

מערכת הפעלה ואפליקציות - מערכת ההפעלה של הלומיה 920, ווינדוס 8, נראית מבטיחה, בשל הממשק הישיר שלה עם כל מוצרי מייקרוסופט. הלומיה 920 מגיעה עם צ'ופר - אפליקציה לשימוש בתוכנות אופיס בחינם, מה שמשפר את יכולת השימוש במכשיר כמעבד תמלילים. יחד עם זאת, יש עדיין באגים רציניים במערכת שליחת המיילים ומעט מידי אפליקציות בינתיים.

מערכת ההפעלה אנדרואיד שמשרתת את נקסוס 4, כבר מתחרה מצויינת בזו של אפל והקוד הפתוח שמאפשר הורדת אפליקציות חדשות ורבות בלי תלות ב - iTunes של אפל, נחשבת בעיני רבים ליתרון משמעותי. מערכת ההפעלה של האייפון 5, ה - IOS 6, מציעה שיפורים רבים על הקודמת ועדיין נחשבת לנוחה ביותר לשימוש. גם במספר ומגוון האפליקציות, אפל עדיין מובילה.

חומרה ועיצוב - מסך ה- 4.5 אינטש של הלומיה 920 איכותי. מעבד הליבה הכפולה ב - 1.5 ג'יגה חלש יותר משל המתחרות אבל זה כמעט ולא ניכר. לנקסוס 4 המסך הגדול ביותר (4.7 אינטש) והוא מוגן משריטות וחבטות. עיצוב הזכוכית של גב המכשיר מרשים, אך נוטה להשרט. מסך ה - 4 אינטש של האייפון 5 ממשיך להיות האיכותי ביותר ברמת המגע. הוא קליל ודקיק בהשוואה לאייפון S4.

מצלמה - ללומיה 920 מצלמה מעט יותר טובה משל המתחרות, עם 8.7 מגה פיקסל (לעומת 8 מגה פיקסל) ואיכות תמונה טובה יותר בצילומי לילה.

סוללה - ללומיה 920 סוללה חזקה יותר משל המתחרות - 2000 מילי אמפר, בהשוואה ל - 1440 מילי אמפר של האייפון. חוזק הסוללה מתבטא גם במשקל גדול בהרבה - כמעט 200 גרם.

לא במקרה הנקסוס 4 מתחרה היטב באייפון 5. מדובר במכשירים שבסופו של דבר נותנים ביצועים דומים, כשאפל ממשיכה להוביל ברמת העיצוב, האפליקציות וחווית המשתמש. הלומיה 920 צריכה להתגבר על כשלים של דגם חדש, אבל עם הגב החזק של מייקרוסופט תהיה בעתיד מתחרה רצינית על התואר 'הסמרטפון הכי טוב בעיר'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב