דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחרותיות בין חברות: יתרונות וחסרונות 

מאת    [ 18/04/2013 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2482 פעמים ]

תחרותיות בין שווקים הייתה קיימת מאז ומעולם בין בתי עסק שעוסקים באותו תחום, כשחברה אחת תמיד מנסה לגבור על האחרת בכדי להשיג עליונות בשוק שאליו מיועדים מוצריה. עסקים נחשבים כמתחרים ביניהם כשיש דמיון בין המשאבים שקיימים אצלם ובין המוצרים שהם מציעים לציבור. כמו כן, כשהם משווקים לאותו קהל יעד או עסקים מנסים לתקוף ולנטרל עסקים אחרים שמהווים תחרות עבורם בכדי לזכות בביטחון כלכלי ולנתח שוק רחב יותר.

גורם חשוב נוסף שמשפיע על התחרות הינו הטווח של השוק, במידה והשוק גדול דיו אז התחרות תהיה קטנה יחסית. אולם, במידה והתחום הינו מצומצם ומספר העסקים הקיימים שעוסקים בו גדול יחסית אז התחרות תהיה גדולה ובתי עסק ילחמו אחד בשני בשביל לשרוד. עסקים מנסים לקדם חדשנות בתחומי העיסוק שלהם בשביל להשיג את המתחרה וליצור מהלך תקדימי שהוא לא יהיה מסוגל להגיע אליו. זה מספק יתרון לעסק החדשני לזמן קצר יחסית במידה ומדובר בטכנולוגיות מכיוון שבמהרה העסקים האחרים ימהרו לפתח מוצר דומה. דוגמא שכזאת ניתן למצוא בין ה- Iphone של חברת Apple שהייתה הראשונה לייצר טלפון חכם לבין Galaxy של חברת Samsung. תחרותיות ושמירת המתח בין החברות מסייעת לפיתוח היצירתיות והימנעות משאננות שעשויה לסכן את העסק. יתרון תחרותי של חברות נחשב שהן יכולות ליצור מוצר שמתעלה מעל המוצר של החברות המתחרות ובאמצעות מתן שירות לקוחות טוב.

החיסרון המובהק של התחרותיות הינו שעסק שלא מצליח לשגשג בשוק ואין לו מספיק לקוחות דינו להיסגר. בכך תחרותיות שאמנם עשויה להוות תמריץ להתקדמות הינה מסוכנת ביותר עבור כל בית עסק. חלק מהעסקים המקומיים רואים בכניסה של חברות מארצות זרות איום משמעותי ובעיקר כשאלו חברות של מותגים גדולים. בתי העסק המקומיים חוששים מהעליונות הטכנולוגית של החברות הגדולות ומאיבוד הנאמנות של הצרכנים שלהם לטובתן. לעסקים גדולים ישנה יכולת גדולה יותר להתמקח ולרוב הם שוברים את האיזון שהיה קיים בשוק קודם לכן. במקרה שכזה בתי העסק המקומיים רואים בחברות מחו"ל כפולשות אגרסיביות אך לא נוטים לנסות לתקוף אותם מבחינה תחרותית מכיוון שהם חוששים מההשלכות. אולם, אסטרטגיה נפוצה להתמודד עם תחרות לא שוויונית שכזאת הינה ניסיון לייחד את העסק בהשוואה לעסקים אחרים ועל ידי כך להפכו ליחיד מסוגו ובולט בתחומו.

לפי כל זאת ניתן להבין כי אמנם לקיומה של תחרותיות ישנה השפעה חיובית על בתי עסק  והיא עשויה לעודד חדשנות ויצירתיות אך היא גם יכולה לגרום לסגירתו של עסק. כלומר, שתחרותיות יכולה להיות טובה או רעה, תלוי במצב שבו נמצא בית העסק מבחינה כלכלית ובאופן התנהלותו בשוק הגלובאלי. 

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים: מתנות, גאדג'טים וגימיקים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.
http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב