איך תוכלו להבחין בין צמאון אמיתי לבין צמאון מדומה?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך תוכלו להבחין בין צמאון אמיתי לבין צמאון מדומה? 

מאת    [ 16/04/2013 ]
מילים במאמר: 476   [ נצפה 1666 פעמים ]

 
 

כולכם יודעים שמים מהווים כ 70% מגוף האדם. המשמעות של העובדה הזאת היא שמים הם מרכיב חשוב וחיוני לכל תא ותא בגוף שלנו. שמירה על רמת נוזלים מאוזנת היא קריטית לקיומם של תאי הגוף ולבריאותו. רמת הנוזלים בגופינו תלויה בכמות המים שנכנסים לגוף ובכמות המים שהגוף מפריש.

כמות הנוזלים הדרושה לגוף תלויה ב 4 גורמים:

א. סוג המזון שאנו אוכלים – פירות וירקות מכילים יותר נוזלים ממזון עשיר בשומנים, חלבונים ועמילנים. מזונות חריפים ושימוש מופרז במלח מייצרים דרישה לשתיה נוספת.

ב. האקלים – במזג אוויר חם הגוף זקוק ליותר נוזלים.

ג. סוג הפעילות שלנו – פעילות גופנית מוגברת ועבודה פיזית קשה גורמים להזעת יתר ומגבירים את הדרישה של הגוף לנוזלים.

ד. מצב הבריאות – כאשר טמפרטורת הגוף עולה בזמן מחלה, יש דרישה גבוהה יותר לנוזלים.

כאשר הגוף מאבד נוזלים אנחנו חשים צימאון. הצימאון הוא מנגנון הגנה שגורם לנו לשתות מים ולהחזיר את הנוזלים לגוף.

על צימאון אמיתי וצימאון מדומה. 
כאשר הגוף שלנו מאבד נוזלים אנחנו חשים צימאון אמיתי. מהו אם כן צימאון מדומה?  
צימאון מדומה 
הוא תגובה של הגוף לגירוי חיצוני כגון אוכל מלוח מאוד, תבלינים חריפים, שוקולד, ממתקים ובשר. מאכלים אלה מעוררים רצון לשתות כדי למתן את תחושת היובש בפה. נוצר צורך במים כחומר מדלל ולא בשל ירידה בכמות הנוזלים בגוף. צימאון מדומה גורם לשתיה מרובה. הכליות נאלצות לעבוד בעומס רב והן אינן מסוגלות לעמוד בו לאורך זמן, מצב שעשוי לגרום להתנפחות, עלייה במשקל ועלייה בלחץ הדם.
צימאון אמיתי נגרם מירידה ברמת הנוזלים בגוף. במצב זה אין תחושה של רעב ודרישה למזון וזאת משתי סיבות:

א. ירידה ברמת הנוזלים מצמצמת את כמות הרוק ומיצי העיכול האחרים ולכן לא מתפתחת תחושת רעב אמיתית.

ב. מזון שנמצא בקיבה בשעת צימאון, מעכב את ספיגת המים לתוך הדם ולכן הוא מיותר. זו הסיבה שאסור לתת אוכל לאדם שלקה במכת חום ואיבד נוזלים רבים.
כאשר אדם חולה במחלה שמלווה בחום גבוה, הוא מרגיש רצון לשתות ובד"כ אין לו תאבון.

מה ההבדל בין מים לבין משקאות אחרים?
חשוב להבדיל בין שתיית מים לשתיית משקאות אחרים. מיצי פירות וירקות, מרק, קפה, חלב, בירה וכדומה הם מזון נוזלי ואין להתייחס אליהם כאל שתייה.

מים ומינרלים: כל היסודות החיוניים לגוף שלנו נמצאים באוויר, במים ובאדמה והם יסודות בלתי אורגניים. הגוף שלנו לא יכול להטמיע יסודות בלתי אורגניים. (כדי שהגוף יוכל להטמיע את המינרלים הם חייבים לעבור דרך הצמח). המים בברז שלנו וגם המים המינרלים שאנחנו קונים, מכילים מינרלים כגון סידן, נתרן, מגנזיום ועוד, אבל הגוף לא יכול להטמיע אותם ולכן המים לא נחשבים למזון.

לסיכום:  שתייה נכונה היא בת בריתה של תזונה נכונה ויש לה חשיבות קריטית בשמירה על הבריאות שלנו.

לפניכם 4 טיפים לשתיה נכונה:

ü      הקפידו לשתות 30-15 דקות לפני הארוחה, ולא לשתות בזמן הארוחה.

ü     הרבו באכילת פירות וירקות שמכילים הרבה נוזלים.

ü      הימנעו ממלח וממאכלים חריפים כדי למנוע צימאון מדומה.

ü      הקפידו לשתות לפחות 6-8 כוסות מים ביום.

 

בריאות טובה לכל הקוראים,
שלכם,

 

טליה מצפון
מורת דרך ומאמנת לחיים טובים ומשמעותיים.
מאמנת ומלווה אנשים לאורח חיים בריא ובריאות מיטבית.  
מנחה סדנאות לפיתוח חשיבה יזמית מבוססות משחק Freshbiz


מוזמנים לבקר באתר הפייסבוק שלי


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב