דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול אסטרטגי בעידן הגלובליזציה 

מאת    [ 16/04/2013 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2214 פעמים ]

ניהול אסטרטגי הפך להיות שכיח מאוד בקרב חברות אשר מחפשות להעצים את רווחיהן. ניהול אסטרטגי משמעו תהליך אותו עוברת החברה עם מנהליה, שבו הארגון ככלל קובע לעצמו יעדים להגשמה בטווח הבינוני והארוך. הארגון קובע לעצמו את ההכוונה האסטרטגית שלו ובנוסף הוא קובע לעצמו גם את האסטרטגיה לטווח הארוך ואת הדרך שאותה יצטרך לעבור הארגון בכדי להגיע להגשמת מטרה זו. דבר נוסף אותו יעשה הארגון הוא קביעת הדרך והקצאת המשאבים בעבור תהליך זה דבר, הכיוון שבו ילכו הארגון ועובדיו בשביל להבטיח עמידה ביעדים שהוצבו ועמידה בתכנית האסטרטגית. לניהול האסטרטגי ישנם כמה יתרונות. הראשון הוא שהחברה ככלל מקבלת כיוון לאן היא הולכת ובאילו כיוונים היא עתידה להתפתח. מרכיבי החברה במובן זה אלו גם המנהלים של החברה וגם עובדיה הזוטרים שמרגישים יותר מחוברים לרוח החברה. מיתרון זה נגזר יתרון נוסף שיש לניהול האסטרטגי שמביא ללכידות העובדים בחברה לידי גוש שלם של עובדים שאכפת להם מהחברה, הם מרגישים מחויבים לה, ותוצאותיהם בדרך כלל נראות בהתאם. מתוך הניהול האסטרטגי תהליך הניהול וקבלת ההחלטות של מנהלים הופך לעקבי יותר, כי קבלת ההחלטות מתבצעת כחלק מהתהליך הרחב של הניהול האסטרטגי. תהליך החשיבה האסטרטגית מקדמת ניהול בריא יותר מכיוון שהיא מספקת אמות מידה לבצוע של היעדים שהוצבו לתהליך, ולמנהלים יותר קל לבחון ביצוע של עובדיהם תוך שהם משווים את התוצאות לאמות המידה של התהליך האסטרטגי. אומנם ישנה חשיבות לבסס חזון שיאגד בתוכו את תפיסת הניהול האסטרטגי אך חשוב שלאחר סיסמה זו דרך הפעולה תכתב במילים פשוטות שיתחברו לפרקטיקות שהחברה צריכה לעשות בפעילותה היום יומית (Kaplan & Norton, 1996).

            ניהול אסטרטגי מאפשר למנהלי החברה ללמוד תוך כדי התהליך. תוך שימוש בתוצאות בזמן אמת של התהליך האסטרטגי, יכולים המנהלים לבחון את תפקוד העובדים ותפקודם שלהם עצמם ולבצע התאמות של התהליך לתוצאות הפיננסיות ולשינויים שקורים בערכי השוק בזמן אמת. דבר זה מייעל את התהליך האסטרטגי, ומייעל את התוצאות הפיננסיות של החברה. אם מגיע התהליך האסטרטגי למצב שהוא אינו מועיל לחברה, החברה יכולה לבצע בו שינויים בכדי שיתאים למצב של החברה ויביא לתועלת פיננסית לחברה, שזוהי המטרה העליונה.

            ניהול אסטרטגי בעידן הגלובאלי בא לידי ביטוי בכך שמטרתו הוא לא להגביל את ראיית החברה לדרך אחת, אלא ללכת בכיוון עסקי מסוים. הגדרת היעדים בניהול אסטרטגי היא רחבה. היעדים מוגדרים ביעדים לטווח ארוך, והדרך להשגתם היא כללית. בעידן הגלובאלי, הכלכלה היא דבר מאוד דינאמי, שווקים רבים מעורבים בכלכלה, והכלכלה מתקדמת מכיוון כלכלי למשנהו במהירות רבה. ניהול אסטרטגי יכול להתאים עצמו לכלכלה גלובאלית תוך שהוא יכול לבצע התאמות תוך כדי תהליך וללמוד מהטעויות שהיו לו ולתקנם. החברה יכולה ללמוד מחברות אחרות כצד הן מבצעות ניהול אסטרטגי ותוך כדי התהליך הן יכולות לעשות התאמות אצלן בכדי להביא למרב יכולת הרווח בעבור החברה.

            תהליך הניהול האסטרטגי מציב גם אתגרים לחברות בכך שישנם עובדים שמרגישים מחויבים למטרות החברה והתהליך האסטרטגי, אך לבסוף בעבודת היום יום הם אינם מבינים למה התכוונו המנהלים  במה שכתבו בתכנית האסטרטגית. מצה זה מביא לשתי תוצאות. הראשונה היא אכזבה של העובד מכך שהוא מחויב לחברה ורוצה לעשות ככל שביכולתו מול הלקוח לרצות אותו ולתת לו את השירות הטוב ביותר. תוצאה שנייה היא עיכוב של התקדמות התהליך האסטרטגי.

            ניהול אסטרטגי בעידן הגלובאלי מצריך העמדת יעדים ברורים להטמעת דרך הניהול ולהובלת החברה להצלחה כלכלית. העידן הגלובאלי מציב אתגרים לניהול האסטרטגי, מכיוון שכל קשרי הלקוחות מתבצעים במהירות גבוהה מאוד, וחברות צריכות לבצע התאמות ולצאת לתהליך של ניהול אסטרטגי תוך ידיעה שיש לתהליך זה גם את כל מנהלי החברה מאוחדים מאחורי תהליך זה ומאמינים בו, וגם יכולת הקצאת משאבים של החברה לטובת הצלחת תהליך זה.  ניהול אסטרטגי במאה ה-21, צריך להתמודד עם אי ודאות, תחרות רבה על איכות המוצר, קצב שינויים מהיר מאוד, סיכונים רבים וכדומה.

            הניהול האסטרטגי צריך להתמודד עם חברות נוספות שמתחרות באותו תחום של החברה, והמנהלים צריכים לדעת להתמודד עם תחרות זו ולצאת שידם על העליונה מבחינת רווחים לחברה. העצמת התחרות מצריכה ממנהלי החברה גמישות רבה, תכנון אסטרטגי נכון ומבוקר, למרות שהתהליך האסטרטגי נהיה מורכב יותר וקשה יותר לצפות את כיוון התפתחותו ומהירות התפתחותו של הענף, ומעבר לגמישות המנהלים כל הארגון צריך להיות גמיש יותר לשינויים ארגוניים וגיאוגרפיים. 

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים: מתנות, גאדג'טים וגימיקים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.
http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב