דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת הTOS ופתרון צוואר בקבוק בנמל הימי 

מאת    [ 16/04/2013 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 1832 פעמים ]

החל משנות ה80, היצרנים נדרשו להיות גמישים יותר ובעלי תגובה מהירה יותר לשינויים בשוק, הדבר גרם לכך שהם נדרשו לשפר את התהליכים ואת המוצרים הקיימים. הם נאלצו לפתח מוצרים חדשים על מנת לענות על הצריכות המשתנות תמידית של הצרכנים. במהלך שנות ה90 המנהלים הבינו שהשירותים מהספקים משפיעים בצורה משמעותית על הביצועים, ועל כן נאלצו למצוא פתרונות על מנת להימנע מתופעת "צוואר הבקבוק" תופעה אשר בה ישנו גורם בשרשרת האספקה אשר מעכב את אספקת המוצר ליעדו 

מצב של צוואר בקבוק מופיע בשרשרת האספקה אם היקף היצור המינימלי בכל השלבים נמוך יותר מהיקף הדרישה. מנהלי התפעול חייבים להתמקד בכך שלא ייווצרו מצבים של צוואר בקבוק בשום שלב ועליהם לדחוף בכך ששלבי היצור יעבדו בסנכרון עם השלב אשר מהווה צוואר הבקבוק הקרוב ביותר.

אנו נחקור את השיטות הקיימות לפתרון מצב של צוואר בקבוק, דרכים לזיהוי צוואר הבקבוק, דרכים להימנע מצוואר בקבוק. אנו נחקור את התקשורת והטכנולוגיות הקיימות אשר מטרתן לזרז את התפתחות שרשרת האספקה, ואת הדרכים בהם החברות מזהות את החשיבות של אסטרטגיות הקשורות לשרשרת האספקה כאשר הן מתכננות את פעולת החברה 

צוואר בקבוק ופתרונו בנמל ימי

90 אחוז מהסחר הבין לאומי של המדינה, אשר מקיף יותר ממיליון מכולות בשנה מטופל על ידי שלושת נמלי הים המסחריים של ישראל. רוב הסחורות מועבר בעזרת מכולות, ובכל עשור מספרן מוכפל. על מנת שתהליך הפריקה והטעינה יבוצע בצורה המיטבית ביותר יש צורך להפעילו באופן יעיל וחסכוני. מערכת לניהול מסופי מכללות הינה מערכת מחשב מתקדמת המופעלת בנמלים רבים בעולם, אשר מטרתה העיקרית הינה לייעל את תפקוד הנמלים. מדובר על תכנון של העבודה ברציפים ובשטחי האחסנה, טיפול בהפעלת העובדים והכלים בשטח בזמן אמת תוך כדי תיאום בין האוניות, השערים והכלים, העמסת האוניות וכדומה. בעזרת המערכת ניתן לקצר את זמן ההמתנה של האוניות בנמל. מטרת המערכת היא לשפר את התפוקות, לקצר את זמני הפריקה והטעינה ולייעל את השירות למשאיות המשנעות את המכולות לשטחי האחסנה ומהם. בנוסף למערכת תפקיד של ניהול כל השרשרת התפעולית בנמל והיא שולחת פקודות עבודה ממוחשבות לכלים – מנופים, גוררים, שטחי אחסון ועוד, בצורה כזו שמשאבי הנמל יהיו מנוצלים בצורה היעילה ביותר. המנהלים והלקוחות מקבלים מידע זמין אשר מסופק על ידי המערכת בהקשר לתהליכי עבודה בנמל ובצורה הזו המערכת תורמת לשיפור השירות הניתן למנהלים וללקוחות. מעבר לכך, היא חוסכת הזזות מיותרות של מכולות ממקום למקום, דבר אשר מהווה מרכיב חשוב בפרמיות שמשלם הנמל לאנשי התפעול.

לכל מסוף מכולות בעולם ישנה מערכת מידע המנהלת את הלוגיסטיקה של המסוף. כל מדינה מפתחת את המערכת אשר מתאימה לדרישות המסוף שלה. בישראל, טרם מערכת הTOS הייתה מערכת בשם "נמרוד" אשר פותחה בפועל בסוף שנות ה80 בנמל אשדוד. מערכת נמרוד הייתה מערכת דיווח, אשר הייתה בכל שלב מדווחת למערכת על הביצוע ומיקום המכולה. זאת אומרת דיווח לאחר מעשה. במערכת ה"נמרוד", אשר פועלת עם ממשק GPS, יודעים בכל שלב היכן נמצאת המכולה אך אין אפשרות לתכנן את העבודה בצורה פרטנית.

בפועל, מערכת הTOS אשר נרכשה עבור נמל אשדוד פותחה על ידי חברה דרום קוריאנית בשם TSB -Total Soft Bank, אשר פיתחה מערכת בשם CATOS-Computer Automated Terminal Operating System. בעת רכישתה, המערכת הייתה פעילה כבר בכ50 מסופי מכולות בעולם. נמל אשדוד הקים צוות אפיון למערכת, מכיוון שלכל נמל יש את האילוצים והדגשים שלו, אשר לאו דווקא זהים לנמלים אחרים. עבודת האפיון הסתיימה בשנת 2003.

בפועל המערכת פותחה על ידי חברת ZES- Zebra Enterprise Solutions והופעלה לראשונה ב31 לאוקטובר 2010. מערכת הTOS בנמל חיפה נכנסה לפעילות כללית והחליפה את מערכת נמרוד ב14.5.2011 ובשעה 22:30 בערב הפכה למערכת התפעול הרשמית בנמל.

תפעול המערכת היה כל כך יעיל, וחודש בלבד לאחר העלייה המלאה לאוויר של מערכת הTOS בנמל חיפה, נשבר שיא שינוע המכולות למשמרת אחת, במסוף כרמל.

 

מחוץ לקופסא חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרים קמעונאים: מתנות, גאדג'טים וגימיקים ייחודים תוך שימוש בתהליכים אסטרטגיים, מערכות לניהול ומיקור המונים לצורך יצירת מוצרי עיצוב חדשניים הפותרים בעיות יום-יומיות.
http://www.out-of-the-box.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב