דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יינות סובניון בלאן ישראלים: 

מאת    [ 10/04/2013 ]

מילים במאמר: 1003   [ נצפה 6443 פעמים ]

יינות סובניון בלאן ישראלים:

 

סוביניון בלאן (Sauvignon Blanc) הוא זן ענבים לבן שמקורו באזור בורדו שבצרפת. הסוביניון בלאן, ביחד עם זן הענבים האדום קברנה פרנק הוא ההורה הגנטי של הזן הנפוץ קברנה סוביניון. כשטועמים סובניון בלאן קשה לטעות בשני מאפיינים שלו מצד אחד הוא עשבוני ומינרלי ומצד שני הוא יכול להיות בעל גוון טרופי, הכל תלוי באופי שהיינן רוצה להעניק לסובניון הלבן. תסיסה בטמפרטורה גבוהה תניב אופי עשבוני חד ומינרלי תסיסה בטמפרטורה נמוכה יותר תעניק ליין טעמים וריחות טרופיים ( סוג של עשיית עולם חדש בעיקר היינות הניוזילנדים )

רב הייננים בארץ חושבים שהחייך הישראלי מעדיף יינות יותר מתוקים טרופים וזה מה שהם מעניקים לנו. המון פירותיות המון ריחות מתוקים שמעלימים פגמים ותיקונים. עושה רושם שיין נקי, חד ומינרלי  לא יספק חייך ישראלי ועל כן קו הטעמים הטרופי נשמר בלהיטות יתר בדיוק כפי שעושים עם רב יינות השרדונה והוויוניה  וחבל שכך. עשיית סובניון בלאן בסגנון צרפתי ממלא לנו את הפה ברעננות שאני מאוד אוהב בעיקר בקיץ ישראלי. ריחות וטעמים של מטהרי אוויר אני מקבל מספיק בתאי השירותים של מטוסי אל על. לא רוצה את זה בסובניון בלאן שלי.

 

רקנאטי סובניון בלאן ריזרב :

אחד מהבודדים שמותסס בחביות עץ. בעל גוון ירקרק עם שוליים מוזהבים

ריחות טרופיים עם השתלטות הדרית בעיקר האשכולית המרירה על היין. באפטר טייסט בלבד מורגש העץ. יין מעט מתעתע מצד אחד יש מאפיינים קלאסיים של עולם חדש ומצד שני הוא כן רוצה להיות חד, מינרלי ונקי. יש ברקאנטי רצון להיות שונים ולשלב בין שני העולמות מה שלי מעניק בפה בילבול מסויים  כשאני שותה סובניון בלאן אם זה היה בלנד אז ניחא. פה ברזרב הנוכחי זה מיותר ואפילו מעליב קצת את חובבי הסובניון בלאן.

 

תישבי סובניון בלאן 2011

יין בהיר נקי וצלול, ריחות של עשבי תיבול מעט מאובקים. טעמי פרי הדר לצד גויאבה ואננס. היין חלש ולא ממלא את הפה בטעמים שנשארים.

בהיר עשבי תיבול ובטעמים פירותיים.

 

ברקן סובניון בלאן רזרב

יין מעט ירקרק בוהק וצלול. ריח רענו עם איפיון מינרלי טוב, בפה יש חמיצות טובה של פרי הדר מעט בוסריים נעימים. בקצוות ובעיקר באפטר טייסט יש עקצוץ פירותי שמאפשר למינרליות להתפתח בפה בצורה נפלאה ומרעננת. היין זועק אוכל עם כל לגימה ממנו. יופי של יין.

 

 

אסף: ענבי סובניון בלאן. 2011

צבע היין קש בהיר, נקי וצלול. יין עדין מאוד עם ריח טרי של אשכולית בוסרית מלון כתום ואננס. מה שמעניין ביין הזה שאפשר לחוש כל פרי בנפרד ובגלל זה יש תחושה של רעננות ויחודיות . אין בליל מסיבי של טעמים טרופיים ביין ומאוד נח ונעים להנות מהסובניון בלאן הזה. אפטר טייסט מינרלי עם מעט מרירות מעניקה ליין סיומת אלגנטית.

 

פלטר: סובניון בלאן 2012

צבע היין בהיר מאוד סוג של מים מינרלים. מעט ריחות של דשא קצוץ רטוב

מעט אשכולית ומעט אגס בוסרי . בפה יש מעט טעמים טרופיים שנעלמים מהר מאוד. היין מאוד מימי. המינרליות המתבקשת לא קיימת וחבל. הדשא הקצוץ באף כן נותן תחושה שהנה אנחנו מקבלים יין אופיני בסגנון צרפתי אבל הפה מאוד מאכזב. והנסיון לשלב ביין ריחות וטעמים טרופיים לצד איפיון מינרלי חד לא צלח והעניק לנו יין אנמי.

 

 

תבור: סוביניון בלאן 2011 ( סדרת אדמה )

יין בהיר עם שוליים ירקרקים. גם פה הקו הטרופי נשמר ואף מקבל דומיננטיות ייתר ויש תחושה כי שותים מיץ ממותק. חסר ביין רעננות וחומציות שהיו מקלות על המתיקות. יחסי הציבור של היקב מגדירים את היין כ" מתוחכם ואקסטרימי "

אכן צריך הרבה מילים חזקות וטיפשיות לשווק מיץ ענבים בטעם טרופי.

 

 

יקבי עמק האלה סובניון בלאן 2011

יין נקי שקוף עם שוליים ירקרקים. ריחות קלים של אננס נוקשה מעט גויאבה ובעיקר קליפת ליים ותפוח עץ ירוק. יין מאוזן להפליא עם רמת חמיצות מדויקת,מינרליות טובה ואפטר טייסט מרענן. יופי של יין

 

 

 

 

 

 

 טפרברג טרה סובניון בלאן: 2012

מדובר ביין שהכי קרוב ליין הצרפתי והעשייה של עולם ישן. יין בעל חמיצות מושלמת שצורבת באופן הכי נעים בפה, רעננות טובה, פירותיות לא מעיקה והמון פרי סובניון בלאני בפה. סוף סוף לא מנגו ולא אננס ולא גויאבה . סוף סוף סובניון בלאן אמיתי, נקי ואלגנטי.

 

דלתון סובניון בלאן רזרב 2011

צבע קש צלול, ארומות עשבוניות לצד פרי טרופי קליל. מאוזן באופן מצוין.

יין מאוד אלגנטי ומאוד מתאים לאוכל. מינרליות טובה וחמיצות שמאפשרת להנות מכל לגימה ולהרגיש את הטעמים הנפלאים.

 

אמפורה-ריטון סוביניון בלאן 2011

צלול עם ירקרקות בשוליים, המון ריחות לימוניים, עם מעט טרופיות בקצוות. בפה הקו נשמר ויש חמיצות לימונית וקליפות הדרים עם שילוב טעמים של פרי טרופי לא מעיק. אפטר טייסט ארוך ומענג. יין רענן , חד וקריספי.

 

צ'ילאג :סובניון בלאן 2011

היין מאוד סמיך ומשחרר לאט לאט ארומות פירותיות עשירות של פרי בשל. בפה היין חד ומינרלי עם הרבה גווני טעם של אננס בשל, דשא קצוץ, ותפוחי עץ ירוקים. יין מרשים ברב גוניות שלו. מעניין ומפתה.

 

 

שאטו גולן: סובניון בלאן 2011

צבע קש בהיר , באף יש המון דשא קצוץ ואשכוליות בוסריות. בפה היין מנסה לברוח מטעמי הפרי הטרופי קצת ללא הצלחה והערבוב עם הריחות החדים הלימוניים גורמים לתחושה לא נוחה. היין פחות אלגנטי.באפטר טייסט יש עקצוץ לא ברור של פלפל ירוק. הסובניון של שאטו גולן מנסה להיות שונה ומנסה להיות נחמד לחיך שאוהב את הפרי הטרופ וגם את החיך שמצפה לעשבוניות ולמינרליות האופינית. הנסיון הזה לאכול את העוגה ולצפות שתישאר שלמה קצת בעייתי בלשון המעטה. ב 2010 היה איפיון מאוד ברור של היין . 2011 הוא יין נחמד לא יותר מזה.

 

יקב וורטמן: סוביניון בלאן 2012

יין מאוד פריך ומאוד רענן. זהוב צלול, ריחות נקיים ומהנים. בפה היין מאוזן מאוד ונעים לשתיה.

 

רמת הגולן ירדן: סוביניון בלאן 2012

צבע בהיר עם שוליים ירקרקים. זהו יין שיש בו סלט פירות טרופי במיטבו: אננס, גויאבה, פסיפלורה, מלון כתום בשל ומעט חמיצות של תפוז דם.

היין קל לשתיה. צריך לקרר אותו מאוד על מנת לאזן את המתיקות הטרופית שבו. באפטר טייסט מקבלים רעננות וחדות לשניה או שתיים.

 

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב