דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח הקטנת חזה - רשלנות רפואית 

מאת    [ 11/02/2008 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2726 פעמים ]

אחד מן הניתוחים הפלסטיים הנפוצים כיום הינו ניתוח להקטנת חזה. הניתוח מבוצע אצל נשים לשם עיצוב החזה ושיפור מראהו ולעיתים קרובות משולב אף בניתוח הרמת חזה. הניתוח מבוצע לעיתים אף בשל תלונות על כאבי גב בעקבות משקל החזה ואי נוחות. ניתוח הקטנת חזה מבוצע גם אצל גברים אשר סובלים מתופעה הנקראת גניקומסטיה - הגדלה של רקמת השד הגברי.

במידה ועברת ניתוח הקטנת חזה אשר תוצאותיו אינן טובות ולא משביעות רצון יתכן ומקור הנזק הינו ברשלנות רפואית במהלך הטיפול.

רשלנות רפואית בעת ניתוח הקטנת חזה יכולה להתרחש במספר שלבים של הטיפול ?

רשלנות לפני הניתוח - ניתוח הקטנת חזה הינו ניתוח פלסטי אסתטי אולם מדובר בהליך כירורגי אשר כמו כל ניתוח אינו נטול סיכונים וסיבוכים. על הרופא המנתח חלה חובה להסביר למטופלת או למטופל איזה ניתוח הם עומדים לעבור, מה הסיכונים הכרוכים בניתוח, הסיבוכים האפשריים ומהם הטיפולים החלופיים.במידה והסבר זה לא ניתן הרי שלא התקבלה 'הסכמה מדעת' של המטופל לניתוח וכבר בכך יש משום התרשלות.

על הרופא להקפיד אף להסביר למטופל כיצד יש להתכונן לניתוח - יש להתריע כי עליו להפסיק לעשן לפני הניתוח ולאחריו שכן עישון מגביר את הסיכון לכישלון הניתוח. חלה חובה על הרופא המנתח לדאוג שהמטופל יעבור את כל בדיקות הדם הנדרשות על מנת לבחון כי הוא יכול לעבור את הניתוח.

רשלנות בעת הניתוח - במידה והניתוח מבוצע בטכניקה לא נכונה, למשל הקטנה באופן לא סימטרי בין שני צדדי החזה יתכן כי מדובר בסטייה מסטנדרט של רופא סביר אשר הינה בגדר רשלנות רפואית שמזכה בפיצוי.

רשלנות לאחר הניתוח - הרופא המנתח לא מסיים את תפקידו עם תום הניתוח ומוטלת עליו חובה לבצע ביקורות לאחר הניתוח ולוודא כי ההחלמה מהניתוח הינה טובה וללא סיבוכים. אי הקפדה על ביקורות, העדר מתן טיפול אנטיביוטי, אי ביצוע תרביות מתאימות במקרה של זיהום ורשלנות או מחדלים אחרים אחרי הניתוח יכולים אף הם לחייב את הרופא בפיצוי המנותח אם נגרם לו נזק.

כאמור ניתוח הקטנת חזה הינו ניתוח פלסטי אשר אינו דחוף או הכרחי ולכן מוטלת על הרופא חובה מוגברת להסביר למטופל על הניתוח וסיכוניו כדי לוודא שאכן המטופל מקבל את ההחלטה להינתח כשבידיו כל המידע הנדרש. יש להדגיש כי החתמה של המנותח על טופס הסכמה לניתוח ללא מתן הסבר מלא על הניתוח אין בה כדי להעיד על כך שהמנותח אכן הסכים לניתוח.

לפי חוק זכויות החולה ההסברים על הניתוח צריכים להינתן למטופל מוקדם ככל האפשר ומספיק זמן לפני הניתוח על מנת שהמטופל יוכל להבין אותם ולשקול אם לבצע את הניתוח. חתימה על טופס הסכמה לניתוח ביום הניתוח עצמו אין בה, לפיכך, משום הוכחה כי אכן ניתנו הסברים מספקים ובמועד המתאים על מנת לקבל מהמטופל הסכמה מדעת לביצוע הניתוח.

על מנת להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בשל ניתוח הקטנת חזה כושל מומלץ לפנות לעורך דין מנובה בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. עורך הדין יפנה לגורם אשר ביצע את הניתוח ויקבל את מלוא התיק הרפואי של המטופל. התביעה תוגש בצירוף חוות דעת של רופא מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית אשר יעריך את הרשלנות בטיפול ואת הנזק שנגרם בשל רשלנות זו.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב