דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפעלות לילדים ולנוער שעליהן כולם ידברו 

מאת    [ 08/04/2013 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3733 פעמים ]

הפעלות ומסיבות לילדים ולנוער הן תמיד הזדמנות מיוחדת לייצר הזדמנות לחינוך, לחיוך ולהעברת ערך לילדים באופן שייזכר ויישמר בזכרונם גם בעתיד. אך כל מי שהתנסה בתכנון והפקת אירוע חינוכי מסוג זה, או כל הפעלה לנוער ולילדים מרובה משתתפים, בין אם מדובר באיש מקצוע או אדם פרטי, יודע מתוך התנסותו שיש להשקיע לא מעט מחשבה וארגון על מנת להרשים ולהגיע לתוצאות טובות אשר יגרמו למשתתפים לדבר עליו עוד זמן רב בעתיד. בייחוד אם מדובר בנוער או ילדים בדורנו אשר סף הגירוי שלהם הוא גבוה ומחייב השקעה באיכות הפעילות וברלוונטיות שלו לגיל ולאופי הילדים המשתתפים בו. לפיכך נדרשת היכרות מעמיקה ומקצועית עם קהל היעד. אם כן, כיצד ניתן להביא את ההנאה למקסימום גם כשמדובר בילדים ונוער ואילו סדנאות לילדים או הפעלות לנוער ניתן להציע?

אופי האירוע והמשתתפים
ראשית, בשלב הראשון מומלץ להשקיע מחשבה בסוג המשתתפים הצפויים להגיע אל האירוע או הפעילות. האם מדובר בחברים ומשפחה המגיעים בשעות אחר הצהריים או סוף השבוע? או שמדובר דווקא בתלמידי בית ספר אשר מגיעים עם מוריהם, במסגרת הפורמאלית, במטרה להקנות הפעלות חינוכיות ומלמדות במסגרת תוכנית מסויימת? על ידי בחינת שאלות ומטרות מקדימות אלה ניתן להגיע לתובנות במהלך שלב תכנון האירוע לילדים או לנוער. שכן ישנם הבדלים משמעותיים בין בחירה באירוע המציע פעילויות עם אטרקציות ומשחקים שמטרתן כיף ופינוק המתאימות יותר למסיבות ולהפעלות חברתיות לילדים ונוער, לעומת פעילות ערכית המשלבת משחק או אינטראקציה חברתית עם תוכן אשר אופייניות יותר להפעלות לבתי ספר או סדנאות לנוער בהן יש רצון של המתכנן לשלב כיף עם ערכים.

סוגי הפעלות
לאחר בחינת אופי המשתתפים ומטרת האירוע, יש לבחון את סוגי ההפעלות עצמן. סוגי ההפעלות נקבעות על ידי מיקום, תקציב וכן גם מטרת האירוע עצמו. במידה ומדובר באירוע שמטרתן משחק וחוויה, ניתן לשלב אביזרי משחק ואטרקציות במתחם הפעילות, בין אם בחוץ בו בפנים ולתת לנוער או הילדים לשחק. עם זאת, מומלץ לשלב את יום הפעילות עם סדנאות לילדים או הפעלות לנוער אשר ישלבו בין הנאה עצמית לבין אלמנטים כמו גיבוש כקבוצה, או אינטרקציה בין מרכיבי הקבוצה כערך מוסף ליום הפעילות.

כשמדובר בהפעלות לבתי ספר והפעלות חינוכיות אשר על פי רוב מלוות ברעיון חינוכי או קונספט ערכי מסויים, מומלץ לשלב בפעילויות משחק מקדים של שבירת קרח, המאפשר למשתתפים הזדמנות לשבירת מתחים וקבלת תמונת מצב של היום הצפוי להם לקראת המשך הפעילות החינוכית. חשוב לציין, כי הפעלות חינוכיות הנעשות בצורה מקצועית על ידי בעלי ניסיון ניתנות לביצוע בכל תקציב ומצב כמעט, וכי לא בהכרח משמעותן השקעה תקציבית חריגה. איש מקצוע מנוסה בתחום יאשר למתעניינים כי אין צורך תמיד באביזרים יקרים, הפקות גדולות או מתחמים מיוחדים בכדי להפיק את יום הפעילות המושלם. למעשה, לעיתים ניתן לבצע פעילויות מהנות וחינוכיות רבות ללא שימוש בכל אביזרים כלל.

השילוב המושלם
בכדי להביא את תוצאות האירוע למקסימום, מומלץ לפנות אל חברה מקצועית אשר מכירה את אופן הפעילות עם נוער וילדים, ואף מכירה היטב את הדרך לשלב בין תוכנים נבחרים וערכים חינוכיים לאופי בני הנוער או הילדים המשתתפים בו. החברה תבחן את פרטי האירוע ביחד עם הדרישות השונות ותפיק אירוע שישלב בין כל האלמנטים החשובים באמת למארגן ולמנהל כאחד. אירוע מהנה.

מומחים בתחום הפקת אירועים בטבע והפקות אירועי תוכן וחוויה. אלי לנדאו, מנכ"ל ומייסד "בטבע שלך", יחד עם צוות מנחים, מדריכים ואנשי מקצוע ממגוון רחב של תחומים מזימינים אתכם לפנות אלינו לאיפיון וקבלת הצעות עבור אירועים בטבע ואירועי תוכן. מסדנאות בשטח, סדנאות ODT, אירועים משפחתיים, ימי גיבוש, ימי כיף ועוד, ועד ימי צבא וגדנ"ע ופעילויות מותאמות לנוער, ולכל גיל ורעיון.תנו לנו חזון או רעיון, ואנחנו נתפור לכם אירוע מקורי, מיוחד ומרגש.לפרטים נוספים הכנסו ל"בטבע שלך".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב