דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות ODT - המשמעות והייחודיות שבסדנאות שטח 

מאת    [ 08/04/2013 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1877 פעמים ]

האם ידעת שגיבוש חברתי ואינטרקציה חברתית הן הסיבה מספר 2 והתמריץ השני בחשיבותו המניע ומשמר עובד במקום עבודתו? כיום אנו מוצאים כי אין זה חריג בקרב מנהלים וחברות לשאוף לפיתוח מוטיבציה אצל העובדים שלה ביחד עם פיתוח שיתוף הפעולה והתקשורת בין כל העובדים בדרך לתנופה גדולה יותר. תיאוריה מוכרת של מסלאו מקובלת ומיושמת בבתי עסק רבים הרואים חשיבות בשימור העובדים באמצעות התייחסות ושימת דגש על אלמנטים כמו שביעות רצון העובד והתמריץ לבחירה והישארות במקום עבודתו. חברה המעסיקה עובדים כיום שואפת לספק צרכים בסיסיים אלה של האדם על מנת לייצר שביעות רצון של העובדים, מוטיבציה וגיבוש ביניהם. כיום, ניתן לשלב בין פיתוח מנהיגות ושיתוף פעולה ביחד עם הפעלות מהנות וימי כיף על מנת להשיג וליישם זאת, ואחת השיטות המוצלחות לכך נעשית באמצעות סדנאות ODT.

מה מיוחד בסדנאת ODT?

סנדאות ODT פירושם הפעלות תוך כדי מסירת ערך וחוויה בשטח. פעילויות מסוג זה מאפשרות לצאת מהשגרה ולחזור אליה שמחים, חברותיים וכן גם בעלי כישורים טובים יותר. הרעיון מאחורי ODT (שמשמעותו OUT DOOR TRANING) הוא היכולת לנצל מתודית את השטח והטבע כפלטפורמה לא שגרתית ללמוד ולהפעיל בפשטות ובקלות, תוך כדי שבירת השגרה והמסגרת הפורמאלית. ההנאה מופקת מההפעלות עצמן ומעצם החוויות הייחודיות והרחוקות משיגרת היום-יום ביחד עם חברים ואנשים נוספים איתם מתגבשים לאורך כל היום והפעילויות.

במסגרת סדנת ODT, מועברות הפעלות אשר תוכננו מבעוד מועד הן לוגיסטית והן ערכית ותוכנית, תוך שימת דגש על פרמטרים חשובים כגון שיתוף הפעולה והאינטראקציה השוטפת בין משתתפי האירוע. באופן הזה, ככל שפעילות הODT תהיה מאתגרת יותר, כך המשתתפים יתקרבו יותר זה לזה, ישוחחו ויפעילו חשיבה יצירתית בכדי להתמודד עם אתגרים ומשימות המועלות במסגרת הסדנא. כך, נוצרות לא רק התקרבות וחברויות בין המשתתפים, אלא אף עידוד של חשיבה מחוץ לקופסא, המעודדת ניתוח של מצבים מכיוונים חדשים מבחינת המשתתפים. גם מנגנון הביטחון העצמי של חלק מהמשתתפים צפוי לעבור מהפך ולהשתפר לאחר ביצוע המשימות ובעקבות האינטרקציה בסדנא.

לכל הגילאים ולכל המשתתפים

הייחודיות והפופולאריות של השימוש בסדנאות ODT טמונים בכך שהן מתאימות לכולם. כאן, אין מדובר בהפעלות ילדותיות למדיי המתאימות אך ורק לילדים או לחילופין סנדאות המצריכות דפוסים פורמאליים של ישיבה ושיחות ממושכות המתאימות רק למבוגרים. כאן מדובר בשילוב המנצח בין ניצול השטח בטבע בשילוב עם הפעלות, שיחות ועבודה בצוות, כאשר כל פעילות מותאמת אישית לקבוצה באמצעות משחקי ODT ייחודיים ומותאמים ליעדי ההנהלה ומאפייני המשתתפים.
חשוב לציין כי סדנאות מסוג זה מתאימות לקהלי יעד שונים ומגוונים. כאן יש מקום לכולם; לביישנים, למנהיגים ולכל אלו שפשוט נהנים להיות חלק מהקבוצה. כל הפעלה מצריכה את השימוש בכולם מבלי להפעיל לחץ ומשחררת את כולם לפעול באופן טבעי. פעמים רבות, ניתן לפגוש דווקא אנשים שקטים יותר שנהנים מהחוויה ונפתחים כלפי הסביבה.

בשונה מפעילויות פורמאליות וימי פעילות בחוץ סטנדרטיים במסגרת המקובלת, בסדנאות ODT ניתן להפיק יום כיף של ממש, אשר  יחזיר את המשתתפים לשגרה מהנה, עם זיכרון מתוק ואפילו תורם להמשך הדרך.

מומחים בתחום הפקת אירועים בטבע והפקות אירועי תוכן וחוויה. אלי לנדאו, מנכ"ל ומייסד "בטבע שלך", יחד עם צוות מנחים, מדריכים ואנשי מקצוע ממגוון רחב של תחומים מזימינים אתכם לפנות אלינו לאיפיון וקבלת הצעות עבור אירועים בטבע ואירועי תוכן. מסדנאות בשטח, סדנאות ODT, אירועים משפחתיים, ימי גיבוש, ימי כיף ועוד, ועד ימי צבא וגדנ"ע ופעילויות מותאמות לנוער, ולכל גיל ורעיון.תנו לנו חזון או רעיון, ואנחנו נתפור לכם אירוע מקורי, מיוחד ומרגש.לפרטים נוספים הכנסו ל"בטבע שלך".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב