דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפעלת פעוטות במים - שחיית תינוקות 

מאת    [ 10/02/2008 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 4001 פעמים ]

80% מפני כדור הארץ מכוסים במים - כדאי ללמוד לשחות וכמה שיותר מוקדם.

עוד מתקופת המשנה כחלק מדין חינוך שחייב האב בבנו מצוין לימוד השחייה. הסיבה לכך ברורה, יש יותר מים בעולם מאשר אדמה וכנראה שאדם יתקל בצורך לשחות בחייו ואין לדעת מתי.
לצערנו לא חסרים מקרים של טביעת פעוטות וילדים בזמן הרחיצה באמבט, בבריכה הביתית בחצר או אצל חברים או בכל מקום בו מצויה ולו כמות קטנה של מים.

בעודנו עוברים ברחם מי שפיר מקיפים אותנו, כך שפעוט בן שלושה חודשים חווה ומכיר את הסביבה המימית הרבה יותר זמן מאשר את אויר העולם. בהתאם לכך תינוקות בגילים אלה ירגישו בטוחים, רגועים ושלווים בתוך המים. כמו כן עד לגיל חצי שנה קיים אצל תינוקות רפלקס הצלילה, מערכת שלמה של עצבים ושרירים אשר נכנסת לפעולה במגע עם מים, הרפלקס אוטם את פתחי הנשימה ודם מוזרם לאיברים חיוניים לחפות על הפסקת הנשימה.

אופיים של המים הוא שתורם רבות להתפתחות התינוקות, במים קיימת תחושת חוסר משקל, תחושת ריחוף שכזאת, אשר מאפשרת לפעוט לשלוט בתנועותיו ביתר קלות. כל תנועה נעשית בחוסר כוח משיכה ולכן קלה יותר לביצוע ונרכשת מיומנות במהירות גבוהה. מצד שני ההתנגדות של המים גבוהה מזו של האוויר (פי 12) ועל כן כל תנועה קטנה במים גורמת להתפתחות השרירים. ניתן לראות שיפור בהתפתחותו המוטורית של התינוק כבר לאחר מספר מצומצם של שיעורים.
המים מפעילים את כל חמשת החושים בעת ובעונה אחת, חוש המישוש מופעל כל הזמן וברגישות מוגברת מאחר והמים מרככים את עורנו, חוש הריאה מתפתח בשל ראיה מעל ומתחת למים וכן הבחנה בהשתקפויות והחזרי אור, חוש הטעם והריח מושפעים כתוצאה ממגע עם מים וכמובן חוש השמיעה הנחשף לשמיעה מבעד למים כאשר הראש בתוך המים.

המדריך המפעיל פעוטות במים בונה את מערכי השיעורים כך שתתבצע עבודה על כל השרירים בגוף על מנת לדאוג להתפתחותם התקנית של שרירים אלה. עבודה נכונה תגרום להתפתחות המוטוריקה הגסה והעדינה של הפעוט (המים ידועים בעזרתם להתפתחות ילדים עם בעיות מוטוריות וכן עוזרים בשיקום לאחר פגיעה מוטורית). בשלבים מתקדמים יותר המדריך עובד עם התינוקות על יכולות ציפה, אחיזה וכן התקדמות במים כל זאת על מנת לחזק את יכולות ההישרדות של הפעוט במקרה וחס וחלילה ייפול למים.

הפעלת פעוטות במים או שחיית תינוקות הינו חוג המיועד לפעוטות ולהורים אשר מעוניינים לחזק את הקשר ביניהם תוך הכרות עם עולם המים ורכישת ביטחון במים. הפעילות כולה מלווה בשירים וכיף להורים ולילדיהם וזהו זמן איכות מקסימאלי. כמו כן המים ידועים בתור מוליכי אנרגיה ולכן כל הפעילות מחזקת את הקשר בין ההורה לפעוט בצורה שלא תתואר.
במשך הפעילות המגע בין ההורה לפעוט הינו מקסימאלי מאחר ופרטי הלבוש היחידים הם בגדי ים.





סיון אב-צוק
מפעילת פעוטות במים
http://www.maibabyspa.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב