דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטי כסף סטרלינג 925 - מהו כסף סטרלינג 925 

מאת    [ 06/04/2013 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 4385 פעמים ]

אחד מחומרי הגלם הנפוצים בעיצוב תכשיטים הינו כסף סטרלינג 925. במאמר להלן אסביר מהו כסף סטרלינג 925, מהו ייחודם של תכשיטי כסף יוקרתיים אלו, ואציע מספר טיפים לשמירה על תכשיטי כסף.

 תכשיטי כסף עשויים מכסף סטרלינג 925 ולא כפי שנהוג לחשוב מכסף טהור.  כסף טהור הינו חומר רך מכדי שניתן יהיה לעצב ממנו תכשיטים. לכן נדרש לחבר אותו עם מתכת אחרת וליצור סגסוגת כסף עמידה אשר ממנה ניתן יהיה לעצב תכשיטי כסף. 

כסף סטרלינג 925 מורכב משתי מתכות - כסף טהור בשיעור של  92.5% ומתכת נוספת, לרוב נחושת, בשיעור של 7.5%. סגסוגת הכסף המתקבלת מהתהליך הכימי האמור הינה בעלת חוזק רב יותר מכסף טהור כך שניתן לעבד ממנה תכשיטים מחד, והיא משמרת את היופי של מתכת יקרה מאידך.

המספר 925 מתייחס לשיעור הכסף הטהור בסגסוגת הכסף ובתכשיטים.  הכינוי "סטרלינג" הינו גלגול של המילה "stiere" שמשמעותה באנגלית עתיקה דבר חזק ומוצק. הביטוי 'סילבר סטרלינג' נטבע לפני מאות שנים וככל הנראה נעשה בו שימוש לציון מתכת כסף חזקה שניתן לעבד ממנה חפצים ומטבעות עמידים לאורך זמן.

 תכשיטי יוקרה מעוצבים מכסף סטרלינג 925 כמו גם מזהב ומגולדפילד. ייחודם של תכשיטי כסף נובע מהצבע המיוחד של הכסף, מהברק של הכסף ומהמגוון הרחב של הסגנונות בהם עוצבו תכשיטי כסף. תכשיטי כסף סטרלינג 925 מתאימים לכל הצבעים ולכל הגוונים של העור – הן לעור חיוור והן לעור שזוף וכהה. המראה הזוהר והרענן של תכשיטי כסף סטרלינג 925 משתלב היטב עם צבעי בגדים שונים ואינו מתחרה בהם. תכשיטי כסף הולמים את כל סוגי התלבושות. תכשיטי כסף מתאימים הן למראה אלגנטי יוקרתי של שמלת ערב, והן למראה ספורטיבי של ג'ינס וחולצת טריקו. אי לכך תכשיטי כסף מתאימים למגוון של אירועים החל בחתונות ומסיבות וכלה בשימוש יומיומי. ניתן לענוד תכשיטי כסף למשרד, לבילוי ופשוט בכיף בבית.

בתכשיטי כסף ניתן לראות סגנונות עיצוב שונים. ישנם תכשיטי כסף המעוצבים תוך שימוש במתכת בלבד, כגון כסף סטרלינג 925 לבד או בשילוב עם גולדפילד או זהב, או תוך שיבוץ תכשיטי הכסף בחרוזי סברובסקי איכותיים וצבעוניים המעצימים את המראה הנוצץ של תכשיט הכסף.

 תכשיטי כסף, ככל תכשיטי היוקרה, דורשים טיפול ושמירה. להלן מספר טיפים לשמירה וטיפול בתכשיטי כסף. רצוי לשמור על התכשיט באריזתו המקורית או בקופסת תכשיטים על מנת למנוע קרע, שבירה או השחרה. מומלץ לנקות את התכשיט מדי פעם במטלית עדינה מבד כותנה. לפני שינה, פעילות גופנית מאומצת, רחצה בבריכה או בים רצוי להסיר את התכשיט. כידוע, מי ים מלוחים, כלור שבבריכות שחייה וכן זיעה מרובה אינם ידידותיים לתכשיטי כסף וגורמים להשחרתם. לכן, במידה והתכשיט נחשף לחומרים אלו מומלץ לשטוף אותו במים זורמים ולייבש עם מטלית עדינה.

תכשיטי כסף סטרלינג 925 משחירים במשך הזמן כתוצאה מתגובה כימית שמתרחשת בין הנחושת שבסגסוגת לבין החמצן שבאוויר או עם מזהמים שנפלטים לאוויר משריפת דלק במכוניות.

לכן מומלץ לשמור על ניקיון תכשיטי כסף באמצעות ניגוב התכשיט באופן קבוע במטלית עדינה ולא להמתין עד שהתכשיט ישחיר. כאשר תכשיט הכסף איננו בשימוש כדאי לשמור אותו במיכל סגור, בין אם באריזתו המקורית או בקופסת תכשיטים.

כאשר תכשיט כסף משחיר ניתן להבריק אותו באמצעות מטלית בד מיוחדת לניקוי של כלי כסף. ניתן לטפל בתכשיט כסף שהשחיר גם באופן פשוט בבית. מורחים בזהירות כמות קטנה של משחת שיניים על התכשיט, לא משפשפים, ממתינים כדקה ומסירים את המשחה בעזרת מטלית עדינה. במידה והתכשיט עדיין לא חזר לברק המקורי, ניתן לחזור שוב על התהליך. לאחר הסרת המשחה, שוטפים את התכשיט במים זורמים ומייבשים אותו בעזרת מטלית עדינה.

 

 

 

 

תלתן תכשיטים מעצבים מגוון של שרשראות, צמידים, עגילים בעבודת יד, תכשיטי כסף, תכשיטי גולדפילד, תכשיטי אופנה, מחומרים איכותיים, כסף סטרלינג 925, גולדפילד 14K, משובצים חרוזי מורנו, קריסטל סברובסקי, פנינים, אבני חן. ניתן לרכוש תכשיטים, בהתאם למבחר המוצע באתר האינטרנט www.clover.co.il  http://sites.google.com/site/mycloverjewellery/ ובאמצעות הזמנה טלפונית בטל: 054-5446496




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב