דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזוק שרירי הליבה - היתרון הסודי של ספורטאים 

מאת    [ 27/03/2013 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3961 פעמים ]

ישנה קבוצת שרירים, שהדעות חלוקות על השרירים שמרכיבים אותה, המשתתפת ועובדת בכל תנועה ופעילות שאנו עושים. קבוצת שרירים זו נקראת "שרירי הליבה" – Core Muscles, והם נמצאים במרכז הגוף שלנו – אגן, בטן תחתונה וגב תחתון. הסיבה שהם עובדים בכל תנועה שאנו עושים פשוטה מאוד – הם מחזיקים אותנו יציבים זקופים ועם שיווי משקל.

מה הם אותם השרירים? מה הוא תפקידם? למה הם חשובים, ובמיוחד לספורטאים? ואיך ניתן לחזקם? הכול יתגלה בהמשך המאמר.

הדעות חלוקות לגבי השרירים הספציפיים שנכללים תחת הגדרה של "שרירי הליבה". ישנם הטוענים שאלו שרירי הבטן והגב בלבד. יש הטוענים שאליהם יש לצרף את שרירי האגן – Iliopsoas. ויש הטוענים כי כל השרירים שמתחברים לאזור האגן ומפרק הירך, שייכים לקבוצה זו (29 שרירים). לקריאה נוספת...

שרירי הליבה ממלאים בגופנו פונקציה אחת חשובה ביותר – יציבה. היציבה היא נדבך חשוב מאוד בחיינו, ולרוב היא תקבע אם נסבול מהרבה בעיות אורטופדיות, או שכמעט לא נסבול מהן. יציבה נכונה שומרת על הגוף שיעבוד בצורה יעילה, מיטבית, וכמעט ללא פציעות וכאבים אורטופדיים. יציבה לא נכונה תגרום לפציעות אקוטיות וכרוניות בגפיים, בגב וצוואר, ולכאבים מכף רגל ועד ראש. יציבה לא נכונה עלולה לגרום לכאבים בברכיים, במפרק הירך ובגב התחתון. יציבה לא נכונה יכולה לגרום לכאבים בצוואר, בכתפיים, כאבים לאורך היד ונימול באצבעות. יציבה לא נכונה יכולה לגרום לכאבי ראש כרוניים ואף למיגרנות. בחיים המודרניים המערביים, רובנו מעבירים את רוב שעות היום בישיבה, דבר העושה שמות ליציבה שלנו.

מכאן ניתן להבין את חשיבות שרירי הליבה בחיינו. כאשר שרירי הליבה שלנו ארוכים, חזקים וגמישים, והיציבה שלנו נכונה, נסבול פחות מכאבים אורטופדיים, ולהיפך. אצל ספורטאים, חיזוק שרירי הליבה חשובים אף יותר. ציינתי כבר ששרירי הליבה משתתפים בכל פעולה שאנו מבצעים, כך גם אצל ספורטאים הם עובדים קשה, ללא קשר לסוג האימון. וכאן יכול להגיע היתרון הסודי של הספורטאים – אימון לשרירי הליבה. מרבית הספורטאים מקצוענים וחובבנים, מקפידים לחזק את קבוצת השרירים הייחודית לספורט שבו הם עוסקים. אצנים וכדורגלנים מחזקים את הרגליים, שחיינים – ידיים ורגליים, טניסאים – רגליים ויד, וכן הלאה. הם כמעט ולא עושים תרגילי חיזוק לשרירי הליבה. חיזוק שרירי הליבה גורמים לכל קבוצת השרירים הזו לעבוד בהרמוניה ובתיאום. תיאום זה משפר את היציבות ושיווי המשקל שלנו – שיפור הביצועים של הגוף. שיפור הביצועים של שרירי הליבה, יוביל לשיפור הביצועים בכל הגוף. אצן ששרירי הליבה שלו חזקים, מפנה את מרב האנרגיה של שרירי הארבע-ראשי קדימה, לעזרה בהתקדמות, ולא לכיפוף הירך. טניסאי עם שרירי ליבה חזקים יוכל לחבוט בעצמה רבה יותר, שמקורה באגן, ויהיה לו קל יותר לחבוט בתנועה ולשמור על שיווי המשקל. לשחיין עם שרירי ליבה חזקים, תהיה יותר אנרגיה בעבודת הרגליים מכיוון ששרירי ליבה משתתפים בכיפוף הירך. והדוגמאות הן רבות.

על מנת לחזק את השרירים הללו, אין צורך במנוי לחדר כושר או לקנות ציוד יקר. ניתן למצוא תרגילים כאן, או פשוט להיכנס ליוטיוב ולמצוא סרטונים למכביר. תמצאו לכם תרגיל או שניים שטוב לכם איתם, ובצעו אותם כמה פעמים בשבוע. לא לשכוח לבצע מתיחות בסוף האימון.

בועז דקל - מטפל רב תחומי עיסוי רקמות עמוקות עיסוי ספורטאים עיסוי שוודי דיקור סיני קניזיו-טייפינג http://www.boazdekel.co.il מרצה לקבוצות בנושא רפואה משלימה.מעביר סדנאות לקבוצות בעיסוי צוואר ראש ופנים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב