דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב- חשיבות המכינה להגברת סיכויי הקבלה 

מאת    [ 24/03/2013 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 1859 פעמים ]

תחום העיצוב מהווה תחום חשוב בהיבטים רבים בחיים. כל מוצר שאנחנו צורכים, הבגדים אותם אנו לובשים, המבנים בהם אנו מתגוררים, הפרסומות, הסרטים, הטלוויזיה וההצגות שאנו רואים, אתרי האינטרנט בהם אנו מבקרים - כל אלו דורשים אדם שיהיה בעל יכולות עיצוביות גבוהות למדי כדי להצליח. הדרישה לבעלי מקצוע מוכשרים וכישרוניים עולה, ואיתה גם הביקוש ללימוד מקצועות העיצוב השונים. הבעיה טמונה בהיצע מקומות הלימוד המוגבל, דבר המביא לעלייה חדה בסעיפי הקבלה. לימודי מכינה מכינים את הלומדים בהם לקראת מסלולי הלימודים ובעיקר לקראת מבחני הקבלה הקשים של מסלולי העיצוב הנדרשים והנחשקים.

מה לומדים במסגרת לימודי העיצוב

מסלולי העיצוב השונים פונים לקהל רחב המבקש לשלב מקצוע מבוקש הדורש מיומנות טכנית לצד יצירתיות וביטוי אמנותי. כיוון ותחום העיצוב הוא תחום נדרש במסגרות רבות ושונות, לימודי העיצוב הם ארוכים ונמשכים כארבע שנים במסגרתם התלמידים רוכשים ידע כללי ורקע על תחום העיצוב בכללותו ואף בוחרים תחום התמחות ספציפי בו הם מעמיקים את תחום הלימודים. הלימודים כוללים הן לימודים עיוניים בנושאים כגון תולדות האמנות וכן סדנאות מעשיות כאיור, גזירה, או שרטוט טכני. כיוון שמרבית המקצועות היום נעזרים גם ביכולות מיחשוביות, התלמידים רוכשים גם מיומנויות שימוש בכלי מחשב ותוכנות מתקדמות בתחומי העיצוב דוגמת פוטושופ, אינדיזיין, אילוסטרייטור, מאיה ועוד.

תחומי ההתמחות בלימודי העיצוב

תחומי ההתמחות הם רבים ושונים מאד זה מזה: עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה, אדריכלות, עיצוב תקשורת חזותית, הום סטיילינג, אנימציה, עיצוב טקסטיל, צורפות, עיצוב קרמי ועוד. מסלולי הלימודים דורשניים ואינם משאירים פנאי רב. מדובר על פי רוב במסלולי לימוד הדורשים גם עבודה עצמית רבה נוספת בבית. בגלל היקף ההשקעה הרב, מעטים התלמידים המצליחים לשלב עבודה ולימודים בתחומי העיצוב השונים.

תנאי הקבלה ללימודי העיצוב

קבלה למסלולי העיצוב היא קשה מאד וכוללת תחרות רבה. ברוב המסלולים תהליך הקבלה ארוך וכולל מספר שלבים. בשלב הראשון התלמידים עוברים סינון ראשוני בהתאם לציוני הבגרות ובמספר מסלולים אף קיימת דרישה למעבר מבחן פסיכומטרי.

בשלב השני, התלמידים עוברים מבחני קבלה של מוסד הלימודים עצמו. מבחני הקבלה משתנים ממוסד למוסד ויכולים לכסות נושאים כיצירתיות, כישורי איור ורישום, ואפילו ידע כללי. לעתים, בשלב זה נדרשים התלמידים להציג גם תיק עבודות שיצרו המדגים את יכולותיהם האמנותיות בתחומים השונים. בשלב האחרון המועמדים ניגשים לראיון אישי.

כיצד לימודים במכינה עוזרים למועמדים ללימודי עיצוב?

לימודים במכינה עוזרים למועמדים ראשית לגבש את החלטתם ללמוד לימודי עיצוב. כיוון ומדובר במסלול ארוך, קשה ויקר, לימודי שנה במכינה לעיצוב מאפשרים למועמדים להתנסות בלימודי עיצוב עיוניים ומעשיים, לבחון את כישוריהם ביחס ליתר המועמדים ולקבל פידבק מצד המרצים. צעירים אשר שוקלים ללמוד לימודי עיצוב אבל עדיין אינם בטוחים בהחלטתם, יכולים להשתמש בלימודי מכינת העיצוב כזמן נוסף בדרך לגיבוש דעתם בנושא הלימודים.

לעתים, הלימודים הנערכים במסגרת המכינה מספיקים על מנת להתחיל ולעבוד במקצוע ולעתים לא נדרש המסלול המלא של הלימודים. צעירים המחפשים להשתלב מהר בשוק העבודה יכולים להצטרף למכינה לעיצוב כדי ללמוד את היסודות הנדרשים להם לעבודה בתחום.

לימודים במכינה לעיצוב עוזרים גם לאלו הבוחרים להמשיך ללימודי עיצוב מלאים. ראשית, כיוון שחלק מחומרי הלימוד יהיו מוכרים לתלמידי המכינה לשעבר, הרי שהכניסה למסלול הלימודים תהיה קלה וחלקה יותר. שנית, עוד לפני הקבלה ללימודים, לימודי מכינה עוזרים ומכינים את המועמדים למבחני הקבלה הקשים ללימודי העיצוב.

איך עוזרת מכינה להתקבל למסלול עיצוב?

במסגרת המכינה התלמידים לומדים ורוכשים מיומנויות שונות אשר על חלקן הם עשויים להיבחן במסגרת מבחני הקבלה אך התרומה המשמעותית ביותר לקבלה למסלול הלימודים היא הכנת תיק העבודות. במסגרת שנת המכינה התלמידים יוצרים לעצמם תיק עבודות אישי המדגים באופן הטוב ביותר את יכולותיהם, בהתאם לדרישות המשתנות של מוסדות לימודי העיצוב בארץ. הם מגבשים את תפיסת עולמם העיצובית ומשכללים את כישוריהם.

גם אם במוסד הלימודים לא נדרש להגיש תיק עבודות הרי הכנת תיק כזה יכולה לשמש כמוקד שיחה במסגרת הראיון האישי ועוזרת מאד בקבלה למוסד הלימודים.

 

לימודי מכינה עוזרים למועמדים לגבש את כישוריהם ודעתם לגבי לימודי העיצוב הקשים ומחזקת את סיכוייהם להתקבל למוסד הלימודים בו הם רוצים ללמוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב