דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפחד מקשר זוגי-אימון לזוגיות 

מאת    [ 08/02/2008 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 4973 פעמים ]

הפחד מקשר
שאלה:יצאתי עם בחורה מספר פגישות והיה נעים מאוד .יש בה הרבה דברים שמוצאים חן בעיני הן מבחינת החיצוניות והן מבחינת האישיות גם מצידה אני מרגיש מסר טוב ולפתע הרגשתי בהלה מעין תחושת מחנק ורצון להימנע מהמשך הפגישות .את האחרונה ביטלתי ואיני יודע מדוע.

תשובה: התחושות שהנך מדבר עליהם הנן מוכרות וטוב אתה עושה שאתה מציג אותן לפני שתסיים את הקשר.
אומנם אנו מצהירים שאנחנו רוצים להתחתן ולמצוא בן זוג אך בתוכינו ישנם פחדים ,היסוסים ספקות וסימני שאלה לגבי החתונה עצמה ולגבי בן הזוג הספציפי.
לרבים מאיתנו נראה שחתונה דורשת ויתורים על האני שלי על החופש והחרות שלי. מחד מצוה עלינו לישא אישה אך מנגד בעולם בו אנו מתקימים, שבו מרוממים את האני נראה שנפסיד בתהליך החתונה את עצמינו ומכאן באים בחלקם הפחדים שגורמים לנו לחבל בקשר שיכול להוביל לחתונה.
באם נבין שזוגיות אמורה להעצים את שני בני הזוג בתוך הקשר לפתח אותם לאנשים שלמים יותר כאשר כל אחד מבני הזוג יכול להתפתח באופן אישי ובכל זאת נהיה בזוגיות טובה אז תהיה הרמוניה בקשר ושלוה של כל אחד עם עצמו. וכיצד ניתן לעשות זאת?
החשיבה שלנו מקשר זוגי צריכה להיות שונה .עצם זה שאנחנו נישאים אינו מונע מכל אחד מביני הזוג להמשיך ולפתח עיסוקים שונים ותחביבים שונים חברויות שונות ותחומי ענין שונים. אחת הבעיות של דורינו היא הטוטאליות "אם אני אתך מת העולם". חשיבה חונקת שכזו מתאימה לתקופה קצרה מאוד ומפחידה מאוד.
רשי אומר "איש ואישה זכו השכינה בינהם" איך זכו? רק ביצירת הקשר הזוגי. בתקשורת הזוגית נוצר מרחב שבין האיש והאשה ולשם נכנסת השכינה. כאשר התקשורת טובה ומאפשרת ניתנת לשכינה אפשרות להכנס לכן נאמר על משפחה שהיא מקדש מעט כאשר יש שם קצר ומלחמה השכינה אינה יכולה לשהות במקום כזה ואז נאמר " לא זכו אש אוכלתםו. הזוגיות מאפשרת לשכינה להיות בתוכינו ובכך מאפשרת גדילה וצמיחה .
בנוסף לפחדים המשותפים לרובינו יתכן ויהיו לך חששות ופחדים אישיים הנובעים מתמונת הזוגיות שאותה הינך מכיר, מחשיבה מסוימת, שחוסמת ואינה מאפשרת ליצור קשר, ומבעיות של ביטחון עצמי כל אלו הן בעיות שניתנות לפתרון באימון אך זקוקות לרצון לשנות. עכשיו תגיד אבל ברור, שאני רוצה. אני רוצה להתחתן. האומנם? האם זו אינה הצהרה כדי להיות בסדר עם הסביבה? .האם בתוך תוכך אתה רוצה? וכדי לאבחן זאת הנך יכול לעשות תרגיל פשוט. כדי להבין את התרגיל ברצוני להסביר, שבכל מצב שאנחנו נמצאים יש לנו רווח והפסד אך לרובנו ידוע רק צד אחד הרווח או ההפסד ואיננו מודעים לצידו ההפוך כדי להגיע למודעות עליך ראשית לזהות את הידוע לך .אם אתה אומר כרווק אני מפסיד זוגיות, הקמת משפחה, חש בדידות וכו אתה מודע להפסד ואני שואלת מה אתה מרוויח? לכל אחד רווחים אחרים .אחד מרויח תחושת חופש ,השני להמשיך להיות ילד של אמא ויכולים להיות מספר רווחים. כאשר אני מזהה מה מסתתר בתוכי אני אקבל החלטה האם לשנות או לא וכאן המקום של הבחירה ועשית השינוי.



טלי גרברציק מאמנת אישית מוסמכת לזוגיות, העצמה אישית ולחיים טובים יותר. בעלת תואר שני M.A. בעבודה סוציאלית קלינית.מורה בביה"ס לאימון מנחת סדאות וקבוצות. טלפון:0523310093 דוא"ל taligar@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב